Klinkt erg interessant allemaal, nu maar hopen dat ik geen gas krijg. :)
Printable View
Klinkt erg interessant allemaal, nu maar hopen dat ik geen gas krijg. :)
Nou Peter, Ik heb eigenlijk al een beetje GAS en denk er inmiddels na wat nadenken en oriëntatie (manual) sterk aan om er eentje aan te schaffen. En eigenlijk vind ik de prijs wel wat hoog maar in het licht van de geboden kwaliteit die volgens mij hoger ligt dan zelfs bovengemiddeld en dat alles ook nog eens in een handige behuizing met een bijpassende footcontroller is het eigenlijk ook geen verassing voor mij. Een Axe-Fx II is ook duur maar biedt ook veel waar voor het geld.
Ik stop mijn ziel en zaligheid in het zoeken naar pure en kwalitatieve sounds. Helaas kom je pas goed achter de werkelijke waarde als je een apparaat een tijdje in bezit hebt en je moet soms een risico durven te nemen. Ik heb mijn buizen setup nooit geruild voor een modeling doos omdat dat deze pure analoge sounds gewoon puurder klinken (Neemt niet weg dat ik ook heel erg blij met bijv. de Axe-Fx II ben omdat die veel complementaire sounds biedt die je niet allemaal kunt kopen).
Als ik op som wat ik eigenlijk zoek komt dat op het volgende neer:
- Een pure sound zonder compromissen
- Goede vervanging van de meest gebruikte effecten
- Goed en praktisch integreerbaar met bestaande setup
- Een live handig bruikbare foot-controller
- Betrouwbaar, robuust ofwel road-ready
Een mooi voorbeeld hiervan is dus dat de Pedalpro een high-quality analoge mixer heeft die een stereo digitaal delay die ik wel wil houden (wet) kan inmengen en zodoende toch een optimale balans weet te creëren. Ook las ik dat de foot-controller een Solo mode heeft waarmee een preset omgetoverd wordt tot pedalboard en je effecten los kunt in/uit schakelen. Daarnaast kan hij per preset MIDI Program Change commando's uitsturen naar mijn TC Electronic digitale delay.
Nou Theo, stel dat je zomaar opeens 'klaar' ;) zou zijn met de zoektocht door dit apparaat, dan is het zo vreselijk duur nog niet.
Een van de geluidsmatige voordelen zal het gebrek aan de vele bottlenecks in de vorm van patchkabels zijn, daar zal het apparaat ook veel winst boeken. Ik heb zelf van alles geprobeerd om tussen mijn doosjes te hangen, maar ik blijf ontevreden over het resultaat vanaf pak hem beet 3 á 4 patchkabeltjes. Daar kun je dan niet echt veel mee, maar het is met mijn soul-o-single nog wel te doen omdat die een mooie paralelle loop heeft en ik dus niet persé post gain fx op mijn bordje nodig heb.
Wel had ik bij de start van dit topic mijn bedenkingen mbt de digitale besturing. Ooit was dit geluidsmatig een probleem maar dat schijnt tegenwoordig dus opgelost te zijn. Tc doet natuurlijk iets dergelijks met de nova drive en dat schijnt ook goed te klinken.
Hoe dan ook, als je van pedalen houdt kan dit zomaar een winner zijn. :)
Je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben. Ik had het eigenlijk al een beetje opgegeven want ik ben kennelijk te kritisch ingesteld voor de kwaliteit van mijn gitaarsounds maar ook m.b.t. brom en ruis etc. Ik vind gewoon verschrikkelijk jammer dat wanneer je een perfecte buizen versterker hebt, dan ineens de hoge definitie en puurheid van de sound moet verlagen vanwege allerlei digitale conversies, patch kabels enz. Daarom had ik altijd al bij mijn rack (GT Trio, TC Electronics, Simul Class 295) een Ernst Flieck paralelle loop voor het inmengen van mijn digitale effecten. Met mijn Soul-O-45 combo versterker heb ik een GigRig die dit probeert op te lossen (meer kun je dus bijna niet doen).
En dat vind ik juist zo mooi aan dit apparaat: dat het de meest essentiële pedalen bevat, gebufferd is, brom en ruis minimalizeert en dat alles in een 19" rack stopt (geen geknoei met patchkabels). Tenslotte heb ik met mijn GigRig (6 channel audio looper) ook alle pedalen altijd aan staan omdat mijn Gigrig ze activeert (kan ze dus net zo goed in een racklade inbouwen). Ik moet zeggen dat de mensen van Vintage Recolution wel erg netjes waren door er op te wijzen dat er er eerst eentje zou moeten uitproberen alvorens te gaan kopen.
Ik had hem dus onlangs al uitgeprobeerd en zal nu de stoute schoenen maar eens aantrekken om er eentje te bestellen (al blijf ik 2500 Euro erg veel geld vinden). Maar dan heb ik wel de complete setup incl. controller.
Afijn, als ik er eentje heb (er zit momenteel kennelijk nog wat levertijd op) wil ik wel eens een paar testsessies met andere forum gebruikers in mijn thuisstudio doen (als daar tenminste belangstelling voor is). En Peter, je bent dan natuurlijk van harte welkom!
Ik zal als proberen als forumlid waardig een review schrijven wanneer ik hem krijg ;-)
Je bent niet meer te stoppen volgens mij. ;)
Ik zou graag 's een demo van dat apparaat willen meemaken, en als Peter er dan ook nog 's bij is.... :ok:
Count me in!
Ik zal denk ik niet snel zo'n apparaat aanschaffen, vind het toch wel erg veel geld hoor, en ik ben dan misschien ook wel veeleisend, maar een beetje brom en ruis vind ik niet erg, zolang het maar niet teveel opvalt.
Haha, ik ben ook bang Theo dat je niet meer te stoppen bent! Ik kom erg graag langs voor je sessie, leuk ook zeker als Henri daarbij is. :)
Dat is dan bij deze afgesproken. Zodra ik de Vintage Revolutions Pedalpro + Pedalino footcontroller in mijn bezit heb dan zal ik een agenda maken om het apparaat samen een keertje uitgebreid aan de tand te voelen. Henri, ik neem aan dat "onze" gear meeting members Gerben en Willem dit misschien ook wel leuk vinden? Al weer een tijdje geleden... En natuurlijk is onze topic poster SRV-man ook welkom (De ervaring heeft geleerd dat ik max. 7 man kan hebben om het aan huis in mijn studio te kunnen houden ;-)
Ik verwacht overigens wel dat het ergens in Juni zal worden. We maken er gewoon een gezellige forum meeting van waarbij de biertjes natuurlijk voor mijn kosten zijn ;-)
Ik kom met de auto, leuk. :)
Gaaf man, dat je echt die stap gezet hebt. :)
Ik ben ook wel enthousiast geraakt door deze berichten, misschien dat ik maar eens keertje ga kijken, of mocht je toevallig nog plek hebben voor een gek erbij?