-
Gert Jan... Ik vind het echt een geweldig mooi geschreven nummer, en ik geef jou dan ook alle kredits hier
In tegenstelling tot de rest van het forum, vind ik weinig aan Bibi, sorry Bibi.., te weinig kracht, altijd een beetje van het zelfde ,te vlak, niet brutaal genoeg, voor mij net niet.
De rustige stukjes gaan nog, maar climax gezien helaas.. die komt er dan niet
Ik zou dit nummer wel eens willen horen gezongen door iemand die echt goed kan zingen.
Voor mijn gevoel, word nu niet alles uit het nummer gehaald, terwijl potentieel het echt een topper is.
Kan je het niet verkopen aan Anouk ofzo, stuur het nummer daar naar toe
-
+1 ik deel de mening van Ben. Uit dit nummer kan veel meer gehaald worden. Wanneer gaat Bibi echt up-tempo rocknummers zingen ?? Tenzij dit niet in haar capaciteiten ligt, dan houdt het op natuurlijk. Zou wel heel gaaf zijn om dit van haar te horen ! En zeker met een drummer als Han Eijkenaar kan je echt knallen !
-
Ik heb wel eens het gevoel dat Hans Eykenaar er bij wordt gehaald voor zijn naam. Er zijn veel erg goede drummers in dit land die geen Hans heten.
-
Han, dat begint wel erg ver vanaf het bediscussieren van het liedje of de opname af te geraken.
de naam / persoon waar een partij vandaan komt kan ik echt niet relevant noemen.
De kleur van de studiomuur daarintegen.... :soinnocent:
-
Kom op jongens... het nummer is niet goed, de drums niet, de zang niet, de gitaar niet, de rapper niet, de productie niet... alleen de baspartij heb ik nog niet langs horen komen.
Ondertussen staat er wel een nummer dat maar weinigen van ons voor elkaar krijgt.
-
Hans Eijkenaar behoort tot de top van Nederland en ja er zijn betere drummers, gitaristen, toetsenisten, maar als jij in de scene zit en hard werkt kom je eerder aan de bak dan wanneer je op je zolderkamertje briljant staat te zijn in dat wat je doet !
Beetje rare reactie van je Han !
Ik vind het nummer prima alleen kan je het anders invullen waardoor het nog beter wordt en eerlijk gezegd heb ik nu een aantal filmpjes gezien van haar en ze zingt inderdaad op 1 manier, wat Ben al aangaf. Ik ben nogmaals zeer benieuwd hoe ze met uptempo nummers en stevigere genres om kan gaan ! Puur interesse.
-
Ik kan raar reageren Arjan, dat weet ik. Maar luister jij nou eens aandachtig naar de drumpartij en vertel mij wat je daar nou zo geweldig aan vindt:
http://www.youtube.com/watch?v=LJ3Ic...ature=youtu.be
Het kan zijn dat ik er geen verstand van heb natuurlijk. Ik ben jaren drummer geweest in een paar bands dus ik weet echt niet waar ik het over heb en ik heb opnamen gemaakt met Pierre van der Linden en Kim Weemhof, om er een paar te noemen. En o ja, ik heb ook nog les gehad van Frits Landesbergen, ook een heel aardige drummer.
-
Ik kan wel vinden in de menig van Ben , weinig boeiend . Dit genre kan mij ook niet zo gauw boeien , zolang er geen sprake is van een soort diepgewortelde emotie en die gezongen word met de hele body and soul , mis ik iets . Stem is niet onaardig en technisch zal het ook allemaal wel goed zijn, maar toch.
Ik zou ook wel eens iets vlotters willen horen , wat ik tot nu toe gehoord heb kan allemaal in de Monuta top 10.
-
Han, dat Eijkenaar tot de top behoort in NL zegt genoeg. Mijn favo drummers zijn allemaal buitenlanders (lees: Amerikanen) en daar mogen drummers in NL nog de veters niet van strikken.
Ik noem Jeff Porcaro, wie in Nederland heeft of had dat niveau en die groove ? Misschien een Ton Dijkman een fractie maar dan heb je het wel gehad.
Een Vinnie colaiuta ? Wie in NL ???? En Dennis Chambers ? En Simon Philips ? En dan heb ik het nog niet eens over de Metaldrummers in het buitenland.
Voor mij is Ton Dijkman de Nederlandse drummer die mij het meeste aanspreekt en dat jij les hebt gehad van Pierre vd Linden en Kim Weemhof, leuk man ! Ik wou dat ik ooit een middagje met Jan Akkerman of Leendert mocht pielen, geweldig toch ? Lekker middagje spelen ! Tof !
Nogmaals Eijkenaar vind ik ook niet briljant, maar de beste man werkt wel hard en wordt daarvoor beloond doordat artiesten hem veel vragen en daarnaast heb ik zeker respect voor de man. Liever minder talent, hard werken en veel werk hebben dan omgekeerd, toch ?
-
Nog even OT: persoonlijk vind ik Hans niet bij de top behoren. Dat hij veel werk heeft betekent nog niet dat je bij de top behoort. Heb je wel eens gehoord van uitdrukkingen als 'het wereldje'? Man, ik heb met drummers mogen werken die echt helemaal super zijn en ook hun geluid heel goed voor elkaar hadden.
Maar het is wel gaaf dat Bibi wordt begeleid door jongens als Hans Eykenaar.
En Dennis Chambers, daar noem je wat. Ik heb eens mixen gemaakt van tapes waar Dennis de drums op had gedaan, mooi werk hoor.