Vreemd dat je Axe en amp zo hard staan....zou niet hoeven. Heb je het level van jouw patches wellicht heel zacht staan, staat de gain in de Global EQ niet onder 0 dB?
Bridged is harder dan mono.
Printable View
Als ik die instellingen gebruik gaat het loeihard, dus mss inderdaad even de global settings checken.
Gaat het groene lichtje op de Matrix knipperen?
Global settings staan allemaal op fabriekswaarde, nooit iets aan veranderd. Ik stel de patches zo af dat de output net niet in het rood gaat.
Dit is vrij standaard dacht ik. Mijn Matrix heeft geen groene lichtjes. Welke lichtjes bedoel je precies?
Ik vind het ook vreemd dat ik alles zo hard moet zetten. Het gaat verder niet vervormen of zo.
Naast de volumeknob op de matrix zit een klein groen ledje, deze gaat knipperen als er een bepaald vermogen wordt gebruikt, van het axefx forum
The LED starts to flicker when the O/P of the Matrix is at -9db (so 50Watts into a 4 Ohm load or 30 Into an 8 Ohms Load). That is a combination of the mastrix volume dial (which is actually attenuates the inlut signal) and the output of the AFX.
If you have tha Matrix at full, and arent seeing anything from the LED then the output from the AFX isnt high enough. If the AFX is at full as well then your patches are very low signal level. Increase the Global output gain - or the level in your amp blocks.
In 90% of my playihg I dont get an LED flicker. when I turn up full I do - but Ive set my gain structure up so it happens at that point (means Im getting 30W at full -and 60W when my vol boost in engaged. My cab is rated at 60W). Im not actually getting close to the Matrix's max output - my cabs wont take it.
mmm...ik hebt geen groen lampje gezien. Naast elke volume (channel A en B volumeknoppen) zitten wel twee paarse lampjes. Misschien hebben ze de kleur veranderd bij de 1000 versie? Deze knipperen wel regelmatig. Geen idee of dat juist goed is of niet?
Vreemd, het is het signal led bij de knob, als die regelmatig knippert moet je toch wel een aardige bak volume hebben. Hoeveel impedantie zijn je speakers? Anders mss even matt een mailtje sturen.
Geen idee van de impedantie. Het zijn twee 8 ohm Thiele EVM-12 200 Watt kasten.
Blijft raar, ik heb 1 8 ohm EVM en als het signal led knippert maak je toch een aardige bak herrie
het echt niet zo hard, want ik heb een hekel aan harde repetities.
Ik krijg toch het gevoel dat er iets mis is, want die paarse lampje knipperen bijna de hele tijd.
De volumeknop op een poweramp regelt meestal niet het uitgangsniveau maar het ingangsniveau.
Als de lampjes knipperen dan is er waarsch sprake van clipping op de input.
Verminder het uitgangslevel op de Axe. Draai het volume op de Axe Matrix helemaal open.
Kijk goed aan de achterkant of de switch op de juiste positie staat.
Speel je echt stereo, of kan het ook 1x of 2x mono (Parallel mono is harder dan Stereo op de Matrix, geloof ik).