Oorspronkelijk geplaatst door
zoon van Piet
Lekker spul, die 10-serie..
En je kan ze meestal nog tegen gewone prijzen kopen. De Ts10 kost geen drol en ik hoor eigenlijk nauwelijks verschil met mijn dure 808 of 9. ook hoor ik geen verschil tussen de Japanse of Koreaanse TS10. En de TS10 is de enige echte SRV-tubescreamer. Ik lees wel overal dat ie een 808 of 9 gebruikte, maar heb daar nooit fotografisch bewijs van gezien. Wel van de TS10..
De betrouwbaarheid van de 10-series is m.i. wel ietsje minder dan de oudere apparaten. Ze schakelen misschien beter, ik heb er geen klachten over. Maar ik heb een jaar of wat terug twee 10's naar D_H gestuurd wegens allebei dood.. en hoewel hij ze weer tot leven wekte, is een ervan nu toch weer zachtjes gestorven, zonder gebruikt te worden..
@D_H: geef je garantie op reparaties? ;)
Ook de andere 10's geven vaak veel voor het geld. Die Delay Champ bijvoorbeeld is een geweldige analoge delay, die in sound niks onderdoet voor zijn ( alweer erg dure) oudere broertje uit de 9 serie. De chorus en compressor vind ik persoonlijk net wat minder dan de 9's , maar misschien ben ik teveel verwend..