Dat cts pots erin passen komt door dat gibson eerst ook cts-like bourns pots erin deed voordat ze overgingen op de huidige. Ze hebben dus gewoon het printje hetzelfde gehouden.
Edit: Bewijs
http://farm4.static.flickr.com/3583/...fe453e85_d.jpg
Printable View
Dat cts pots erin passen komt door dat gibson eerst ook cts-like bourns pots erin deed voordat ze overgingen op de huidige. Ze hebben dus gewoon het printje hetzelfde gehouden.
Edit: Bewijs
http://farm4.static.flickr.com/3583/...fe453e85_d.jpg
Inderdaad, ik ben nu een schema aan het tekenen om hem zelf te etsen (of hoe t ook heet) ben heel benieuwd hoe dat t allemaal zal gaan, ben geen hoogwaardige techneut (lees: totaal geen techneut), maar ik zie er de logica in dus het zal vast wel lukken na wat trial and error :P
En het makt inderdaad niet uit of dat je de pootjes er direct aan vast maakt of een kort draadje net als bij de nieuwe
Nu kom je over als een heel narrow-minded iemand met een bord voor z'n kop. Of het nou beter of slechter is, je wilt het niet.
Bedoel dit niet aanvallend ofzo, maar ik snap het niet helemaal. Als iets toch beter is, dan wil je dat toch?
Anyway, ik vind ouderwetse draadjes in gitaren wel fijn omdat ik dan heel simpel de bedrading kan aanpassen. Ik houd ervan om soms de bedrading helemaal om te gooien, en ik weet niet in hoeverre dat mogelijk is met zo'n printplaat. Verder kan ik het alleen maar toejuichen.
Luister, ik heb het gewoon liever niet, zeker niet als ik iets van een 61 reissue koop (die misschien wel 1500 euro kost).
Ik opende dit topic om een aantal dingen te weten te komen, mijn andere 2 bronnen zeiden namelijk beide iets anders.
Erg vervelend is het dat veel mensen gelijk moeten gaan zeuren, ik legde het zo zwart-wit uit omdat het zeker niet de eerste was.
Bovendien had ik de informatie al die ik nodig had, dus was ik eigenlijk al klaar met dit topic.
En nogmaals, waar maken jullie je zo druk om?:???:
KOPEN DIE GIBSONS MET PCB ZOU IK ZEGGEN!:cheerup:
Ik zou het systeem wel modulair als een standaard willen zien, dat je ff een elementje kan wisselen door hem alleen maar een molex aansluiting te hoeven prikken.
Voor de rest zie ik het nadeel van pcb's ook niet echt, maarja ik ben in het dagelijks leven it-er dus ik route genoeg prints ;)
oh boehoehoe, er zit een PCB'tje in, vind ik eng....:sssh:
:makeup:
jullie zijn allebei huilebalken. Nu kop houden en verder ontopic.
Inderdaad! Nu kappen met al dat nutteloze gezeik. Laatste waarschuwing, daarna ben ik niet meer zo lief.