Nou niet gaan overdrijven he? Een B klinkt beter, maar een A kan handiger zijn.
Printable View
Ok, laat ik het anders zeggen: ik doe het (liever) niet voor minder, je B kast op een verhoging o.i.d. zetten is geen optie?
Ik wil gewoon beide en volgens gemanifesteerde foute ideen de slanted boven op de B kast. Back to the eighties :blast:
zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met marshall 4x12" 1960AHW kasten?
Er zitten G12H-30 greenbacks in.
Reviews op harmony-central klinken niet verkeerd. Maar ben benieuwd of er hier mensen zijn die zo een kast welleens geprobeerd hebben.
Ik heb H30's (55Hz) uit de 70's gehad en ik vond het 3x niks onder mijn oude Marshalls...
ok bedankt voor je mening. Het blijft natuurlijk heel smaak gebonden. Op internet de reviews ook. De ene zegt dat ze schel klinken en de andere heeft het weer over rond en romig.
Het blijft natuurlijk ook heel afhankelijk van welke amp je erop zet.
Ik heb zo een kast en daar zitten inderdaad de G12H30 55hz HERITAGE met groene dustcovers in. Volgens de Celestion site zijn dit ook de speakers waar Jimi Hendrix op speelde.
Ik heb hem in de huiskamer staan en vond dit om te zien de mooiste cab van Marshall.
Ik vind hem erg goed klinken maar heb hiervoor alleen een kast met V30 speakers gehad en ergerde me daarbij aan het schelle midhoog.
De 1960AHW kan ook best schel klinken als de speakers niet ingespeeld zijn en omdat het vrij zware speakers zijn kan het een tijdje duren voor ze goed ingespeeld zijn maar af en toe met een bas erover spelen (volgens mij zijn ze daarvoor oorspronkelijk ontworpen in de 55hz uitvoering) wil dat proces natuurlijk wel versnellen.
Na die V30's ben ik er in ieder geval erg op vooruitgegaan qua sound, speakers klinken erg helder zowel clean als met distortion en erg hard vooral, en dat schelle is er heel makkelijk uit te draaien met de treble knop op de amp.
Bij deze cab is de achterkant ook gewoon van multiplex en niet van mdf of spaanplaat zoals de meeste andere Marshall cabs. Handvatten zijn van metaal maar iets breder dan bij vintage cabs het geval is.
Ik heb hem destijds uit de UK laten komen bij soundslive vlak voordat ze stopten met verkoop van Marshall spullen buiten de UK maar de prijzen hier liggen best hoog voor zo een ding, of je het waard vind moet je zelf bepalen. Als je wilt testen ben je welkom (wel overdag want in de avond kan ik dat niet maken ivm burengerucht :D )