Ik kan er nergens een linkje van vinden, maar wat echt leuk is om te horen: Joe Pass in een funky setting op Reelin' With The Feelin' van Charles Kynard. Heel ander soort toon en spel dan waar wat je van hem gewend bent.
Printable View
Ik kan er nergens een linkje van vinden, maar wat echt leuk is om te horen: Joe Pass in een funky setting op Reelin' With The Feelin' van Charles Kynard. Heel ander soort toon en spel dan waar wat je van hem gewend bent.
Hee m'n postje is kiwjt. Nog eens dan: ik kan geen link ervan vinden, maar check Pass eens in funky setting op Reelin' with teh Feelin' van Charles Kynard. heel andere stijl en sound dan wat je van 'm gewend bent!
Hee m'n postje is kiwjt.
Had ik gisteren ook, precies hetzelfde. Ik ontving wel zojuist de mail met je bericht erin. Herfststorm op het forum?
Nou... niet echt. Om te beginnen heeft Philip Catherine zo'n beetje de mooiste afwerking die ik van een jazz gitarist gehoord heb (een van de weinigen die echt met mooie volumebeheersing en zowaar vibrato speelt. De enige die ik dat nog mooier hoor doen is Bill Frisell), maar de solo opnames die ik van Pass ken zijn meer een kwestie van walking bass, akkoorden en melodietjes laten opvolgen dan van het echt tegelijk doen. En de kwaliteit van die solo uitvoeringen is bij Pass wel erg wisselvallig. Van heel mooie opnames tot stukken op een akoestische gitaar die zo te horen 20 jaar voor de opnames voor het laatst nieuwe snaren heeft gezien, en toen ook voor het laatst gestemd was. Voor het solowerk in extrema is Tuck Andress toch wel iets mooier vind ik. Wat Pass wel erg goed deed was zangeressen begeleiden. En bij Oscar Peterson is hij ook goed te pruimen.
En het contrapunt voor gitaar pur sang vind je in de E- luitsuite van Bach. Daar kan ELKE jazzgitartist een puntje aan zuigen. Luister maar naar het presto of de gigue uit die suite (yep, die van de bekende bourree)
@Harald.
(Ik had natuurlijk een excuus nodig om Philip Catherine te kunnen posten).
Als ' soms' fan van Joe Pass ben ik ermee akkoord dat zijn solo werk niet altijd het beste is van wat hij heeft laten horen. Het kan ook met smaak te maken hebben : het is me dikwijls veel te druk, overdreven zelfs.Ik heb het eerder in een andere post al gezegd,zonder daarbij aan z'n werk met Ella Fitzgerald te hebben gedacht, dat hij IMO als side-man meer waard was.
In het vergelijken van Jazz gitaristen met gitaristen in andere genres ga ik niet meegaan, want dat is hetzelfde als de Gibson-Fender discussie elders op dit forum. Een klassiek gitarist speelt ook geen jazz.
Appels/citoenen/ peren enz.
harald, ooit al es iets van joe pass proberen na te spelen?
Geen slecht idee.(Hint :Ik heb een paar transcripties, incl tabs, zitten bij de DVD ).
Ik ben ooit hier aan begonnen :
http://www.youtube.com/watch?v=aWa6aChSf1w
(iets verder geraakt dan 8 maten-EC...misschien moet ik maar weer eens proberen)
moest ik hier geen 250 standards moeten kennen, arpeggios over spelen en toonladders dan zou ik me daar ook weer mee kunnen bezig houden. Ooit nog helemaal round midnight gekunnen.
en een groot deel van satin doll kan/kon ik ook
trouwens beest, stiekem ben k die conti dvd's niet vergeten. al heb ik wel weer geen tijd :chicken:
@ gorgasm : huiswerk maken gaat voor !
Ik heb het ook niet gevonden.
Had je deze al gezien :
http://www.youtube.com/watch?v=VoRq1JAwHJg
Country meets Jazz.