-
Daar ben ik ook benieuwd naar cocobolo.
Zo'n mal is handig denk ik. Ik ben wel benieuwd. Jij kan dat natuurlijk vet strak frezen met je cnc. Ultieme fit :cheerup:
Ow mijn binding is er dus daar wil ik vandaag nog mee aan de slag. De tuners zijn dr ook.
-
-
niek niet moeilijk doen: gewoon fretje wat opschuiven ;)
-
ow gelukkig ik dacht al dat ik een nieuwe hals moest gaan maken..pfieuw
Maar dat is echt stom, ik heb ze afgetekend en ben meteen gaan boren...zonder te checken.
-
ik weet dat dit een onwaarschijnlijk stomme fout is ... ik heb er 10 minuten geleden een gelijkaardige gemaakt (Goliath) waarvan ik kwaad ben op mezelf, ik post 'm straks wel uit solidariteit
-
:) haha fijn.
Ik was ook met 2 dingen tegelijk bezig. Er zat een deukje in het fretboard en die wou ik eruit stomen. Dus had de soldeerbout aangedaan en voor het boren zag ik m weer liggen en heb dat dus tussendoor gedaan. Stom stom stom.
Ik vraag me af wat beter is, opvullen en opnieuw doen of zo laten. Ik ben bang dat het opvullen ook irritant zichtbaar blijft.
Ik weet nu dus niet hoe het met de andere stippen zit..
-
Ik heb ook al heel wat van dit soort dingen meegemaakt :hippie: En ik ben altijd weer verbijsterd als ik de fout constateer. Hoe heb ik dat kunnen doen???
Fout aftekenen is natuurlijk één oorzaak. Maar ik heb ook gemerkt dat als je met de hand in hout boort, je soms wel enkele millimeters verwijderd uitkomt van wat de bedoeling was; het hangt net van de houtstructuur af, de boor zoekt de weg van de minste weerstand. Sinds ik dat weet, boor ik zoveel mogelijk met de boorkolom en teken ik sowieso altijd een groot kruis door het boorpunt zodat ik ook als het gat zijn maximale diameter heeft, kan blijven zien waar het middelpunt moet zitten.
En ach, ik zou er ook van balen; maar wie ziet het echt?
Zolang je blijft streven naar perfectie, denk ik dat je goed zit. 't Is altijd balen als je er toch naast zit, maar je hebt wel je best gedaan voor dat moment. En de volgende keer gaat het nog beter.
-
:sssh: Ik heb een kolomboor gebruikt. Ik heb alleen niet gekeken of het goed was.
Ik laat het niet zo. Ik kan er ook nog een binding langs maken. Dit stoort me echt. Andere optie is opvullen en opnieuw en dan de hals en fretboard ook stainen. Net als de top. Hierdoor valt het opgevulde minder op. Maar op zich vind ik dat maple wel mooi zo.
Ja gelukkig ben ik niet de enige die dit soort dingen overkomt. Er was ook nog niet echt wat misgegaan.
Komt wel goed.
-
Gewoon een rond maple-houtje maken in de diameter van zo'n dot (met dat truukje dat elders gepost is : gaatje in aluminium, houtje met een puntje in de richting van dat gat schuren en dan erdoorheen forceren. Achter het gat komt hij prachtig rond uit het aluminium).
Als je zo'n maple dot erin lijmt zie je er niets meer van. Wel even op de nerfrichting letten uiteraard.
Ik had een hapje van de bovenfrees in de zijkant van mijn hals. Het hapje met dezelfde frees mooi rond gemaakt, daarna een rond stukje op bovenstaande manier gemaakt, erin gelijmt, gelijkgeschuurd aan de hals : nagenoeg onzichtbaar. Ik weet het en kan het dus weer vinden (even zoeken) maar iemand anders ziet het niet (hoop ik ;) )
-
He cool, dat ga ik zeker proberen. Ik ga straks even kijken of de rest wel mooi uitgelijnd is. Misschien valt het ook nog wel mee.
Thanks voor de tip. Ik kende m nog niet. Ik ben benieuwd hoe het werkt.
Eerst maar eens fris er naar kijken.