Oorspronkelijk geplaatst door
Daemon
Ik kwam afgelopen zaterdag achter het bestaan van deze series van blackstar (ja ik leef in een grot). Gelijk naar de lokale muziekboer gegaan en eens rustig uitgetest. Dit resulteerde in de aanschaf van de combo (argh, gas is soms lastig) aangezien ik toch nog een oefen combo wilde die iets makkelijker mee te slepen is als m'n top in flightcase voor gebruik bij vrienden/repetities.
Zoals iedereen al zegt klinkt de amp uitstekend. Ik kan wel eerder gezegde feiten herhalen, maar ik zal ff kort zijn:
Clean: klinkt prima! Niet de beste clean die je ooit hebt gehoord (mis wat "volheid en warmte" die m'n triamp's clean wel heeft), maar desondanks nog steeds prima!.
De overdrive: ik speel zelf nogal vlotte metal en was ook blij met de conclusie dat deze amp genoeg gain en punch heeft om lekker een stukje los te shredden. Ik moet de amp nog doorlussen op m'n 4x12 bogner cab om eens te kijken hoe dat klinkt kwa sound en dan direct vergelijken met m'n triamp.
Volume: ik heb hem gisterenavond gelijk meegesleept naar de repetitie ruimte om te kijken hoe die het zou houden. Wij spelen op een nogal erg hard volume, dus ik kneep 'm een beetje van tevoren. In de repetitie ruimte had ik 'm aangesloten op een 4x12 cab. (note: de cab is lage kwaliteit en puur bedoelt om hard te blazen in een repetitieruimte)
Met de cab, kon ik mezelf behoorlijk goed horen... met het volume vol open. Jawel, goed gelezen: VOL open. Op vol volume kon ik onze drummer net bijbenen maargoed, meestal heb ik de 4x12 op hoofd hoogte staan zodat ie veel makkelijker te horen is ipv dat het geluid onder me door raast, dus dat moet ik volgende keer ff anders doen.
Nadeel op vol volume was uiteraard dat de clean niet helemaal clean meer bleef (goh) maar 't overdrive kanaal klonk nog steeds uitstekend.
Voor de mensen die nu denken dat ie niet genoeg volume kan uitstoten: Bij onze repetities gaat het volume loei hard. Life op een podium staat de boel een stukje zachter dus daar zal de amp geen problemen mee hebben mits je a) een goede geluidsman hebt en b) de combo doorlust op een 4x12.
Maargoed, life gebruik ik toch altijd m'n triamp :P
Overal conclusion: erg leuke amp voor repetities en thuis gebruik.
Laatste note: Vanmiddag ga ik eens ff wat opnames met de amp uitproberen.
- Emulated out met 1x12 en 4x12 modes, allebei clean en distorted.
- Mics voor de amp (shure sm57 sennheiser md421)
- Doorlussen op m'n bogner cab en micen met de hierboven genoemde mics.
Nu heb ik 2 problemen:
1) cubase wil bij mij de files alleen als wave exporteren en niet als mp3, dus ik moet ergens een wave converter downloaden (of als iemand er 1 kan doorsturen: let me know)
2) een plaats vinden op internet waar ik de opnames online kan gooien.
Als ik deze 2 problemen heb opgelost gooi ik de opnames online zodat iedereen kan horen hoe de geluidskwaliteit van de amp is.