respect!
dit zou mij teveel zenuwen werk zijn.
Printable View
respect!
dit zou mij teveel zenuwen werk zijn.
Klasse!!!!
Heel erg veel respect ! Mijn handen zouden trillen bij de gedachte alleen al.
Bedankt allemaal, het ergste wat kon gebeuren was dat ik een nieuw fretboard moest halen:P.
Heldhaftig mooi gemaakt.
Weet even niet waar ik anders de vraag moet stellen:P. Maar ik heb een probleempje voor mijn profielwerkstuk doe ik ook wat onderzoekjes en een gaat als volgt. Ik wil graag erachter komen wat het voltage is dat pickups uitzenden bij een bepaalde frequentie dus laten we zeggen bij een frequentie van ...Hz hoort een output van ...V. even een simpel schemaatje.
http://i257.photobucket.com/albums/h...fbeelding3.png
Hierbij is zijn de v's voltmeters die meten wat het voltage is over de hele stroomkring en over een vaste weerstand. Hiermee kan je dan het voltage over de pickup berekenen. TG is de stroombron die ook een frequentie kan meegeven.
Maar nu de vraag op welk voltage moet ik de stroombron instellen zodat de pickup goed werkt? Ik hoop dat het zo duidelijk is:S.
Een pickup in functie schijnt een voltage te produceren dat grofweg tussen de 100 mV en 1V ligt, afhankelijk van oa het aantal windinging en de sterkte van het magneetveld.
Kun je daar iets mee?
Even om het goed te begrijpen welke stroom zal ik in de pickup moeten sturen om hem te laten werken?
Stel dat 'n pickup een voltage levert van 100 mV en dat de impedantie 5kOhm is, dan zou er een stroompje lopen van 0,02 mA; ff heel kort door de bocht.
Maar een pickup heeft geen stroom nodig om te werken. De energie wordt opgewekt door de interactie van de trillende snaren en het magnetisch veld en door inductie ontstaat in de spoel een (wissel-)spanningsverschil.
Je zou met een universeelmeter die gevoelig genoeg is aan de uitgangsdraden van pickup een wisselspanninkje moet kunnen meten. Je zou ook een ander element op een signaalgenerator aan kunnen sluiten, dat voor het te meten element houden en kijken wat er bij verschillende frequenties gebeurt.
Lees deze maar 'ns door: http://buildyourguitar.com/resources/lemme/
OK ik dacht dat de spoel in de pick-up een bepaalde stroom nodig had en dat die constant moest zijn. Ik zal eens op de link kijken.