beetje moeite doen voor een gibson moet natuurlijk wel kunnen^^ alhoewel, makkelijk is altijd leuker :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janpetrarca
Printable View
beetje moeite doen voor een gibson moet natuurlijk wel kunnen^^ alhoewel, makkelijk is altijd leuker :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janpetrarca
Dan moeten we toch allemaal aan een duesy!
[orpheo-mode]
Of je koopt gewoon een Warmoth!
[/orpheo-mode]
Wat me opvalt van al die nieuwe Gibson dealers is dat ze in eens allemaal rare kleuren en modellen hebben.
vast niet zelf uit gezocht
Ik heb t topic nog eens doorgelezen en ik vind het ronduit belachelijk. Laten ze zich bezig houden met het bouwen van kwalitatieve gitaren. Dat lijkt me een beter plan.
Waar halen ze t lef vandaan om zich te bemoeien met wat er in de winkel staat. What's next? Bepalen ze dan ook wat er verder mag staan in de winkel?
Nee de gibsons mogen niet naast die en die gitaren staan want dat is niet goed voor het imago..
Stiekum hoop ik dat ze de plank gigantisch misslaan en weer even op hun plek worden gezet.
Tja het blijven Amerikanen eh...:chicken:
HI
Wat een grote fout van gibson ook is, dat die eerste orderbedrag die een winkel plaats gevormt moet worden uit gitaren die gibson hier op voorraad heeft, dus als de winkel een uitgebreide diverse collectie wil, dus overal 1 van ofzo en het is niet op voorraad telt dat niet mee. dus stel je wil speciaal zaak beginnen kan je niet grote diverse collectie beginnen.
Gibson probeert om zoveel mogelijk "merkbeleving" te creëeren en slaat de plank daarbij mis.
Voorbeeld: in de Guitar Player Magazine van vorige maand een duel tussen een Gibson Custom Shop '58 Reissue en een Paul Reed Smith Singlecut met alles erop en eraan. De Gibson is echt een volledig natuurgetrouwe kopie van een '58, tot in de kleinste details. Prijs: $8500. De PRS kost de helft en is minstens zo goed. Ik zou me kunnen voorstellen dat de merknaam Gibson een iets hogere prijs rechtvaardigt. Maar meer dan $4000 méér is gewoon belachelijk. Bij PRS lachen ze zich suf (zeker nadat ze de lawsuit gewonnen hebben).
Doet me denken aan de prijs van accessoires op luxe auto's. Als je een Mercedes E-klasse koopt (niet dat ik dat kan, maar effe voor het idee) en volhangt met toeters en bellen, dan kun je voor hetzelfde geld twee nieuwe E-klasses kopen in de basisuitvoering. Zot.
Jongens, Gibson bestaat al meer dan honderd jaar en zet tegenwoordig meerdere honderden miljoenen per jaar om en jullie denken het beter te weten? Muziek instrumenten zijn big buisiness, wen eraan, dit is 2008. En wie denkt dat dit voor fender of PRS niet geldt houdt zichzelf wat voor…
gibson heeft wel vaker blunders gemaakt hoor. denk aan de overname van Norlin, de eerste paar jaar na de terugkoop door de (onderhand alweer) vorige eigenaren (omdat gibson nu van een of ander deens bedrijf is).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omni
Wat mij vooral tegenstaat aan dit soort acties is dat de kwaliteit vaak te wensen overblijft. Tegelijkertijd willen ze exclusief zijn.. Ik denk dat het tijd wordt dat Gibson eens van de grote roze wolk komt en eens serieus kijkt naar wat er moet gebeuren.
Ookal bestaat een berdrijf al erg lang, dat wil niet zeggen dat ze de wijsheid perse in pacht hebben. Grote bedrijven kunnen ook in problemen raken, ik vind het pure arrogantie en de tijd zal leren of ze hier verstandig aan doen.