Op de neovibe opname zit een raar gegorgel... dat komt denk ik door de omzetting naar mp3. Dat geluid is in t echt niet aanwezig.
Printable View
Op de neovibe opname zit een raar gegorgel... dat komt denk ik door de omzetting naar mp3. Dat geluid is in t echt niet aanwezig.
Luiaard! :mad: Wij maar een hele avond op je wachten, en dan ben je te moe!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ponq
grapje. Ik kijk al uit naar morgen dan...
Ik heb de soundclips beluisterd en ik moet zeggen dat je chorus inderdaad veel weg heeft van een CE-2 (die heb ik nl. zelf).Citaat:
Zijn de Rat en de delay moeilijk te maken ?
Rat is 'gewoon' een distortion. Een vrij simpel circuit waar ook nog eens leuke mods voor beschikbaar zijn (led/mosfet/diodes, symmetrische of assymetrische clipping, 'lube' control etc).
Delay is wat lastiger. 3 IC's, 18V, groter PCB. Maar, hij is prima te doen.
Leuk ook dat de CE-2 blijkbaar goed is gekloond! Ik heb wel wat vergelijkings clips gehoord, maar nooit 'the real deal' zelf gehad.
Citaat:
Er is toch een schema beschikbaar met een charge pump, zodat je hem kan laten werken op 9V.
Daar heb je gelijk in.
Ik heb zelf gewerkt met een MAX1044 chargepump, maar die levert niet genoeg mA om de delay te laten werken. Vandaar mijn opmerking.
Dat is vreemd. Bij GGG zie je die toch in hun pedaal, dus zou men vermoeden dat het dan werkt. Had je dan niets fout gedaan? Er zijn wel 2 verschillende versies van het schema.
Ik zie dat de boards en layouts geupdate zijn in oktober. Mijn versie is nog van daar voor.
Anyway, de PT80 trekt volgens de designer zo'n 35 mA. Een MAX1044 levert in normale situaties 10-20mA. Meer kan, maar dan zit je wel buiten de specs van de IC. Vreemd dat ze m hebben geintegreerd in de PT-80.
Ik ga m wel eens bouwen als ik klaar ben met mn bord. Er komt een 2e klein bord met delay en de box of rock, eventueel de ross phaser nu ik dat pcb'tje toch heb liggen. Ik laat je wel weten of hij werkt. Gewoon 3 maand geduld hebben :D