Weten we dat ook weer. :ok::cheerup:
Printable View
Weten we dat ook weer. :ok::cheerup:
Sinterklaas is heeeel aardig geweest: een pedaltrain 2 soft case! Ideaal moet ik zeggen. Het klittenband is sterk, maar niet TE sterk. Mooi spul allemaal...
http://i76.photobucket.com/albums/j3...cember2009.jpg
sinds wanneer noemen we tassen softcases?
Al best lang hoor...
Soms kan je gewoon beter niets posten... :seriousf:
@Zuurding: Ziet er goed uit!
Dank je voor het compliment! Nee, ik gebruikte maar in 3 nrs of zo delay, en zelfs daar miste ik het niet echt. Ik heb de DE-7, DD-3, DD-7 op m'n pedalboard gehad, maar ze toch weer weggedaan. Hetzelfde geldt voor een phaser.
De effecten die nu op m'n board staan, worden allemaal veel gebruikt. Met natuurlijk de Masotti black-box als grootste placebo-pedaal ooit :)
Ik heb wat last van signaalverlies in mijn effect loop, en probeer dat nu op te lossen door een boss EQ pedaaltje standaard aan te hebben met alleen een lichte boost op de hogere frequenties. Het hoogverlies is zo prima te compenseren, alleen klinkt het wel wat doffer allemaal, en dat valt niet echt op te vangen met een EQ.
Live is het allemaal echt te verwaarlozen, maar sukkeltje als ik ben heb ik toch al een tijdje aan die black of white box zitten denken.
Overtuig mij eens surething... of is het wederom een hopeloze gas aanval die eigenlijk onzinnig is.
Tsja.... Ik gebruik alleen true bypass pedalen en dan vind ik dat ik eigenlijk een buffer nodig heb. Ik gebruikte de BOSS TU-2 als tuner/buffer, maar op een dag ging die "een soort van" kapot (lees: ik wilde een andere tuner) en toen kwam de Korg Pitchblack in beeld, wat ik in ALLE opzichten nog steeds een verbetering vindt ten opzichte van de TU-2. Maar ja: de Korg is ook true bypass, dus toen vond ik dat ik maar een buffer moest aanschaffen. En toen kwam ik 2e hands de blackbox tegen en die heb ik toen maar gekocht. Het is volgens forumleden hier wel een hele goede buffer, maar krikt je signaal ook met ongeveer 3 dB op. Dat vind ik niet erg, want ik speel op een strat met enkelspoelers zonder teveel output. Maar "met en zonder buffer" levert in dit geval geen eerlijk vergelijk op, omdat ie je signaal dus ietwat boost.
De andere optie was de whitebox (was niet 2e hands te verkrijgen) en anders een BYOC maar daar heb ik geen zin in. Weer een andere optie is een ander pedaal met buffer, maar ik wist niet welke.
Ik had hiervoor een Lehle Dual loop met prima buffer erin.
Ik heb ooit een hele avond een semi/wetenschappelijke test gedaan met true bypass en gebufferde signalen, maar je moet zeer je best doen dit te kunnen horen.
Samenvatting: het is 70% GAS, 30% gebaseerd op theorie over buffers/true bypass en 0% gebaseerd op mijn oren. Ik zeg: DOEN! :)