Ik vond het toen al en nog steeds, dit is mijn favoriet van het hele topic: briljant!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlexTBHR
Printable View
Ik vond het toen al en nog steeds, dit is mijn favoriet van het hele topic: briljant!Citaat:
Ziet er nog steeds prima uit :). is dat een RC-2 looper? hoe bevalt ie je?
alles wat niet TB is, heeft een 'soort' buffer, dus zonder het te weten, bufferen vrijwel al je pedalen wel 'iets'Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666
de ironie wil natuurlijk dat er juist een afbraak van je sound is zodra je ze allemaal uit hebt staan :)Citaat:
pedalen uit = gitaarsignaal -> input effect -> buffer-circuit -> output effect
... als je dat dan een paar keer optelt, is het alsof je de waterdruk door 'n tuinslang probeert te regelen door op bepaalde stukjes, de slang even dichter te knijpen, om de waterdruk niet als 'n p*sstraaltje weg te laten vloeien..
een true bypass pedaal heeft geen buffer circuit en zou dus in principe
gitaarsignaal -> input effect-> output effect moeten doen; wat dus theoretisch geen 'toonverlies' is..
het 'probleem' bij true bypass is dan weer dat je je gitaarkabel in feite 'verlengd', dus 7 pedaaltjes met 15cm patchkabel = 1m extra kabel en dus 1 m extra 'verlies'...
je zult waarschijnlijk niet snel verlies horen omdat
1. je geen massa's (6 +) pedalen hebt
2. een aantal pedalen van jou een buffercircuit heeft
3. je altijd wel 'een' pedaal aan hebt staan...
in mijn geval met m'n 'Nederland-board' hoorde ik wel wat verlies in het hoog en ook minder 'punch', doordat ik een aantal true bypass pedalen achter elkaar had staan en ook lange kabels gitaar -> pedalboard en pedalboard -> amp gebruik..
een bufferpedaal ertussen heeft dat hoog er weer een beetje in'geduwd'...
bovendien kan ik het pedaal aanzetten zodat ik nog wat meer 'hoog' + volume erin krijg... ideaal..!
ah, bedankt voor de uitleg. Hoe het ook zij, ik ben tevreden met het eindgeluid en dat is waar het om gaat.
dat is waar, maar de pedalen die jij gebruikt zijn wel erg mooi, om er niet even bij stil te staan..!Citaat:
@ Ibanez666: nee, het leek me gewoon de meest praktische plaats. Waarom zou je 'm verplaatsen? En zo ja, naar waar in de ketting?
@ peter_heijnen: Bedankt! Een hele eer, komend van een moderator ;)
@ Nielsje: Ja, het is een RC-2. Ik heb 'm nog maar pas een weekje, dus nog niet uitvoerig kunnen testen. Ik ben ook nog niet helemaal zeker van zijn plaats in de ketting. Voor zover ik al wat heb kunnen experimenteren zijn de mogelijkheden ongelooflijk verregaand, als je de grootte van het pedaaltje bekijkt! Het duurt wel een tijdje voor je doorhebt hoe je alles moet gaan gebruiken, intuïtieve bediening is het niet bepaald. Maar dat hoeft nu ook es niet ;).
mij lijkt die rc-2 vervelend,
maar 1 schakelaar, mijn akai headrush heeft gelukkig rec en start/stop :P
True, daarentegen kan je met de rc-2 wel meer loopen.
Hoe lang is nou de looptijd met die akai? Ik vind het nogal niet duidelijk aangegeven, je hebt namelijk gewoon en extended loop? wat is het verschil, behalve eventuele opname tijd? Waarom zou je zo'n functie implimenteren?
En als je nou flink wat pedalen door de fx loop gooit dan? ik merkte op dat mijn mxr 10 band eq en mijn mxr doubleshot distortion een stuk beter klonken in de fx loop dan tussen mijn gitaar en de versterker in. veel gedefinieerder, strakker en gewoon betere tone. plus dan beinvloed je het oorspronkelijke gitaarsignaal ook niet. Ik heb het alleen nog niet geprobeerd met m'n wah pedaal en m'n tuner, maar anders gooi ik gewoon alles op de fx loop.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
Looping: 23.8 seconds, 11.9 seconds overdub [Normal]Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
35.6 seconds, 17.8 seconds overdub [Extended]
Normal : 44.1kHz
Extend: 29.4kHz
Ik las in hier bijvoorbeeld dat Dunlops beter tot hun recht zouden komen aan het einde en Morley's bijvoorbeeld aan het begin. Ik ga dat wel ff testen, ik ga niet zomaar een pedaal plaatsen omdat het logisch lijkt. Je kunt vaak een duidelijk verschil horen op een andere positie, dus zeker de moeite van het testen waardCitaat:
Juist, kwaliteits kwestie dus.. Maar volgens mij is het prima te doen met 11.9 seconden overdub.. alhoewel het wellicht op het randje wordt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
hoe ervaar je het kwaliteits verschil in de praktijk?
weinig..Citaat:
moet wel toegeven dat ik niet veel sample ermee... maar onze vriendin kt tunstall werkt er goed mee... dus zal wel beetje goed zijn eh
in principe kun je alle fx door je loop halen, dan benader je je voorversterker als een 'grote overdrive/clean boost'-pedaal, waardoor je ook alles ná dat gedeelte 'benadrukt'; ook een fx-loop zal 'bufferen', want een true bypass effectsloop wordt niet altijd expliciet vermeld (misschien wel een leuk idee om dat op je amp te zetten; kun je er nog meer voor vragen..)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kassie
het oorspronkelijke gitaarsignaal wordt nog steeds beïnvloed (daarom heten het immers 'effecten'), alleen gebeurt het een (voor-)trapje later..!Citaat:
een pedalenketen die tone-suck vertoont, zal die tonesuck ook nog in de loop vertonen, een loop voegt niet zoveel toe als een goede buffer.
voor sommige effecten is een loop echter wel dé uitkomst, omdat je het beïnvloede 'oorspronkelijke gitaarsignaal' dan na de voortrap beluisterd;
een goede vergelijking is je voorversterker (dus voor je fx-send) als overdrive/distortion-sectie te zien:
een delay voor je amp
= gitaar -> delay -> overdrive = je overstuurt de delay/vertraging..
delay in de loop
= gitaar -> overdrive -> delay = je vertraagt/delay'd je overstuurde signaal, zodat er ook geen rare opeenstapeling van overstuurde 'echo's' kokmt..
dat je EQ in de loop strakker klinkt, heeft dus niet zozeer met een buffer ofzo , je fx-loop is niet precies hetzelfde als een True Bypass-looper; het heeft wel te maken met het feit dat je een 'basis gitaar geluid van gitaar + voorversterker' nog eventjes aanpast voordat het naar de eindtrap + speakers gaat..
Dit is te vergelijken met het EQ'en van een opgenomen track in de studio, of de hifi-equalizers die je nog steeds in stereo-installaties ziet..
Daarom zijn er ook zoveel mensen, als Larry Carlton en voorheen ook Eric Johnson, die hun versterker met een microfoon opnemen, om het dan via een mixer naar delay's en eq's te sturen, alvorens naar de PA te gaan (of powered monitors)..
in principe kun je 'ambience' geluiden zoals EQ, Delay, Chorus etc. dus in een apart rekje (..goh!) achter je versterker hangen, zelfs na de speakers, dat zou het meest 'pure' geluid zijn..
Distortion e.d. na de speakers is echter verkeerd om geredeneerd; je wilt net de voortrap een stukje boosten of over z'n nek laten gaan...
Je distortion in de loop kan dus wel strakker klinken, maar dat komt in feite om dat je 2 overdrive-'pedalen' van plaats het verwisseld: doubleshot-> voorversterker, voorversterker -> doubleshot
zelf heb ik nog nooit een OD of DS in de loop gestopt, misschien wil ik dat wel eens proberen.. ik vind de manier waarop een voorversterker reageert op m'n pedaaltjes wel lekker zo...
net zoals in alle Grote Volgorde Topics; er is geen regel waarom iets waar moet, maar er zijn wel ervaringen die keer op keer bewezen hebben dat ze het goed doen...
Als je je voortrap als een soort 'overdrive-pedaal' beschouwd, kun je experimenteren tot het een lieve lust is; maar realiseer je je dan wel dat je een wah ná een overdrive-pedaal plaatst, wat sommige mensen prefereren, maar niet de 'standaard' plaats van een wah is, die staat vaak vooraan, voor alle phasers/filters, overdrives, vibes, chorussen, tremolo's, delays, reverbs, versterkers, loops, eindtrap, speakers, microfoon, mixer, meer effecten en PA...Citaat:
afhankelijk van de buffer in je tuner, kan de tuner voor het gemak in de loop, misschien achteraan als buffer voor de rest; maar het kan zijn dat hij achteraan minder nauwkeurig is dan vooraan..
bovendien willen veel mensen hun tuner vooraan (direct na de gitaar), om als buffer te zorgen dat je signaal overeind blijft tot het de versterker bereikt..
zo, wat een relaas, hoop dat iemand het leest en het enigszins met me eens kan zijn..
http://www.badongo.com/pic/2013038
pedalen zitten al vast met klitteband, ik heb een one-spot voeding die alles voedt met twee daisy chains. De Wah zit nog niet vast, denk ook dat ik die apart ga vervoeren. Nu alleen nog de kabels en een deksel of iets dergelijks. Hij is wel getest en goedgekeurd :-)
Ik heb nu alleen nog van die gekleurde goedkope patchkabels, dus het gaat er wel als een kerstboom uitzien, maar die worden tzt vervangen door betere, zwarte kabels.
met daisy en kabels, lelijk maar werkt prima! Nou nog ff sparen voor goede zwarte kabels
http://www.badongo.com/pic/2013775
Hoe bevalt de BCL ?, er is er eentje onderweg naar mij als vervanger voor mn SC10.
zo wat een mooie reactie zeg. is het correct als ik het zo zeg. Een overdrive pedaal tussen gitaar en amp zorgt voor een overstuurd signaal de versterker in. Een overdrive pedaal in de fx loop zorgt voor een andere bewerking (of verwerking) van het geluid door de versterker zelf?Citaat:
En over de wah in de fx loop. Het is idd niet standaard en ik heb hem altijd nog tussen de gitaar en de versterker zitten. Maar hoe zit het dan met de rackmounted wah's die bijvoorbeeld slash gebruikte ten tijde van de use your illusion tour? als de wah's in een rack zitten gaan ze dan via de fx loop of richting de input van de amp?
In ieder geval om een voorbeeld te geven. Ik had dus een week geleden de double shot distortion opgehaald. Ik wilde met name het schelle gain kanaal van mijn jcm 900 een wat vettigere sound geven zegmaar. Ik plaatste hem eerst tussen m'n gitaar en versterker, en ik vond het een verschrikkelijk nep en zompig geluid. Ik expirimenteerde wat tussen de verschillende kanalen van de amp en de verschillende settings van het pedaal maar het werd er niet beter op. toen ik hem in de fx loop gooide leek het wel alsof ik de kleuring (of textuur) van de sound van de versterker veel beter kon reguleren. Ook was er langere sustain en meer dynamiek. Ook bij hogere gain settings van het pedaal bleef het geluid veel strakker. En met name voor oversturing vanuit het cleane kanaal van de amp was het geluid veel mooier.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door interessander
Ik was al verlieft op mijn CS-9, maar deze BCL heeft dezelfde sound met alleen veel meer mogelijkheden, dus ik overweeg nu om mijn CS-9 weg te doen en de BCL te houden.
Hier wat meer foto's:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MSNL
http://forum.racksrock.com/userpix/51_P1010159_1.jpg
http://forum.racksrock.com/userpix/51_P1010161_1.jpg
http://forum.racksrock.com/userpix/51_P1010160_2.jpg
http://forum.racksrock.com/userpix/51_P1010162_1.jpg
wat mij opvalt aan al die pedalenbakken hier; bijna niemand gebruikt iets van een noisegate of zoiets als die boss noise suppressor. hebben jullie alllemaal geen last van bijgeluiden dan met die pedalen?
ik heb een wah, cae/mxr distortion, H2O, tuner, en heb al last van bijgeluiden. vooral met distortion/overdrive pedalen heb je daar toch last van? storen jullie je daar niet aan, of hebben jullie gewoon geen bijgeluiden? heb ik gewoon de verkeerde pedalen?
ikke nie snappuh....
Ik gebruik mijn overdrivepedalen eigenlijk meer als oppeppers voor de preamp dan echt als scheurpedaal. En ik heb niet echt high gain geluiden, dus vallen de bijgeluiden wel (dus ze zijn er wel).
Ik heb een tijd een Rocktron Hush gebruikt. Je krijgt het muisstil, maar het tast het gitaarsignaal wel aan. En...
Het is alleen stil als je niet speelt. Als je een snaar aanslaat zijn alle bijgeluiden er weer.
Die ISP Decimator schijnt ook goed te zijn.
kabels ? gitaar-> pedalen ? te lang, goedkoper merk?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qwertyuiop
tussen je pedalen patchkabels te lang, of in de buurt van je adapter ?
stroom, aardingsprobleem of andere stroom kwestie .. ?
welke wah en tuner heb je ?
en hoe erg 'bijgeluid' is 'bijgeluid' ?
Je footswitch ziet er rete strak uit!
Hoe stevig is het profiel? Lijkt me wel wat om van zo'n poot een TB looper te klussen voor m'n non TB pedalen of pedalen combi's
Super!
heppu niet goed gekeken :-) http://www.badongo.com/pic/2013775Citaat:
De bijgeluiden horen bij m'n geluid :satisfie:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schizo910
Een beetje rock and roll heeft gewoon bijgeluiden :D
daarom heet het ook een BIJ geluid.... het hoort er bij. :seriousf:
Ik heb wel bijgeluiden en ik heb een Boss NS-2 gehad. Met die Boss had ik echter de keuze: a) Nog steeds brom en nog vreemdere extra bijgeluiden, b) Zo sterk noise gefilterd dat er van de dynamiek en tone niets heel blijft...Citaat:
Conclusie: Liever een deftige sound met af en toe wat bijgeluiden dan een verneukte tone... ;)
Ik ga trouwens stilaan een PP2 en deftige kabels aanschaffen. Dat zou ook al moeten bijdragen aan ten eerste een betere sound en ten tweede inder bijgeluiden !!!
ik had wat het-hoort-er-bijgeluiden door m'n H2o met daisy chain en onespot aan te sluiten. nu ik voor m'n H2o een apparte addapter heb, he ik een stuk minder van die ruis/zoem herrie.
Het profiel is stevig genoeg. Het is een 'normale' kokerprofiel van 50x50x2 mm.Citaat:
Dit kan heel veel hebben.
In combinatie met zo'n showmaster case heb je eigenlijk een perfecte combi: de eerste 5 cm TB looper en daarachter de pedalen.
En een goedkope oplossing.
\is dat grijze pedaal de "SD-9 mod" uit je signature?Citaat:
Ja, maar SD-mod is eigenlijk een verkeerde benaming. De technische afdeling van Ibanez, Hosihino heeft volgens mij een oude behuizing van een 9 serie gepakt een model SD-9 cover erop gedaan en volgestopt met nieuwe spullen. Hij klinkt iets minder "distortion" dan de originele SD-9 die ik heb en neigt iets meer naar een tubescreamer sound. Hij klinkt wel een stuk strakker dan de originele SD-9Citaat:
kijk ook hier: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=94981 in deze thread zie je ook wat foto's van de binnenkant
en hier hoor je de sound: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...d-9+sound+demo
Kabel hebben we toch al ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door up-guitarman
hoe staat het nu met die pluggen?
Vind hem echt super. Alhoewel ik het niet echt nodig heb op het moment, ga ik wel iets verzinnen waarom ik zoiets nodig heb :).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MSNL
weet je toevallig of er ook afdekdoppen zijn van 50 x 50 mm? Kan ik een mooi klein loopertje maken o.i.d.
Bij de tafelpoot zit 1 afdekdop. Karwei verkoopt deze niet los.Citaat:
Misschien bij andere doehetzelf-zaken.
Ik heb vandaag het board afgemaakt. Alle kabels zijn gesoldeerd, de pedalen met velcro vastgeplakt. Ben al met al heel wat uurtjes bezig geweest.
Ik heb morgen een optreden en wil hem al heel graag gaan gebruiken.
Ik hoop wel dat ik morgen niet tegen gekke problemen aanloop.
groet
MSNL
Deze avond net afgemaakt;
http://brick181.hyves.org/129500001-...35_6_4w-l.jpeg
http://brick181.hyves.org/129500001-...34_6_K7Gv.jpeg
http://brick181.hyves.org/129500001-...33_6_JnZR.jpeg
Beetje crappy foto's, maar dat krijg je met een camera op een telefoon.
Mooi formaatje!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ash ketchum
Als je die onespot nu onder bijv je small stone weg werkt, komt er een hoop ruimte vrij (voor in de toekomst :)).
Is dat die ISP Decimator?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dml
Hoe bevalt die? Enne, waarom op de plank en bijvoorbeeld niet in de send return van je mesa (die is serieel neem ik even aan)?
Een mooi, net, functioneel en zeer overzichtelijk plankje!!! Ik ben zwaar jaloers want ik krijg het met al mijn spul nog niet voor elkaar om het overzichtelijk te krijgen... Ben nog steeds aan het hakketakken wat wel en niet...
Harm