Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franc
Tsja :-D
Printable View
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franc
Tsja :-D
Heeft dat niet meer met de artiesten te maken? RHCP over een dikke toren geeft ook kippenvel, maar Froger over een 10euro ding is nog grotere bagger maar minder hard :lol:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
Als ik je goed begrijp mag ik niet posten in een topic over goedkope gitaren maar jij mag wél je mening geven over dure spullen :???: Wat mij in dit topic stoort is de massahysterie en daar heb ik een mening over ongeacht mijn eigen gitaren of het merk Richwood. Ik heb zelf jaren met veel plezier op goedkope gitaren gespeeld maar ik ben blij dat ik de mogelijkheid heb om op beter te kunnen spelen.
Dat bedoel ik dus.Citaat:
Heeft dat niet meer met de artiesten te maken? RHCP over een dikke toren geeft ook kippenvel, maar Froger over een 10euro ding is nog grotere bagger maar minder hard
Ik heb trouwens nog nooit meegepraat in een PRS topic of daar mijn mening over geventileerd.
Wil ik bij deze wel even doen: Het lijken mij fantastische gitaren. alleen helaas te duur voor mij. Ik zou er 1 kunnen kopen, maar dan slaat mijn vrouw hem op mijn hoofd doormidden, zonde van de gitaar natuurlijk :-)
In 25 jr. heb ik trouwens wel van alles gespeeld, alleen Gibson heb ik nooit gehad. Wel een Tokai love rock goldtop trouwens. Daarom denk ik dat ik dat ik best wel een vrij goed en genuanceerd oordeel heb.
En mijn Richwood tele is een lekker huiskamergitaartje waar ik erg blij mee ben. In verhouding met de crap die je 20 jaar geleden kreeg voor 300 piek is hij zelfs fabeltastisch, in vergelijking met Fender usa is het waardeloze troep.
Wát bedoel je dan precies :???: Je maakt een appels en peren vergelijking, wat voor antwoord had je verwacht?
Als je wilt zeggen dat tone in de vingers zit dan ben ik het van harte met je eens. Een slechte gitarist kan zich maar ten dele verbergen achter dure apparatuur. Je vergelijking RHCP/Froger blijft appels en peren, hoe je het ook wendt of keert. Dat heb je toch zelf ook wel door? Ik zou er niet van uit gaan dat RHCP met goedkoop spul opneemt, wat is je punt dan :-?
Ik speel op dure gitaren omdat ik dat kan. Als dat niet zo was zou ik nog steeds net zo gelukkig zijn als ik was met de Ibanezen waar ik mee ben opgegroeid. Maar dat ik op duur spul speel zorgt er niet voor dat ik een mindere gitarist ben geworden, eerder het tegendeel! Mijn gitaren hebben mij altijd uitgenodigd zoveel als mogelijk te spelen, en dat doen ze nog steeds. Ik heb misschien niet het meeste talent ter wereld, maar wat een wereldse hobby is het :wink:
Mijn punten zijn: Plezier in spelen heeft niets met de prijskaart van je gitaar te maken en de kwaliteit van de muziek ook niet. De kwaliteit van de sound wel. Eigenlijk zijn we het gewoon met elkaar eens denk ik.
Appels kun je trouwens heel goed vergelijken met peren. Het zijn ronde boomvruchten met een klokhuis en een steeltje. Appels met bromfietsen vergelijken is gekker.
We zijn het met elkaar eens inderdaad, mijn credo is: zolang je er maar lol in hebt :)
Maar Froger en RHCP horen nog steeds niet in een zin bij elkaar. Als je Froger synoniem stelt aan duur spul en een slechte sound en RHCP aan goedkoop spul en een goede sound ben je fout bezig. Dat is wat ik wil zeggen, want het is niet vanwege het materiaal dat RHCP beter klinkt.
RHCP is gewoon de beste..... :-D . en Anders Destium je hebt hellemaal gelijk met wat je zei over: zolang je er maar lol in hebt!
Yep, plezier staat voorop. En zie wat dit topic al voor leesplezier heeft opgeleverd, hulde!
Maar toch wel grappig.....goedkope gitaren worden gewoon steeds beter, zouden de firma's Gibson en Fender zich niet ongemakkelijk gaan voelen zo zachtjes aan?
Welnee, die weten dat er altijd wel een grote groep suckers zal zijn die puur op de naam afgaan :-D
daar heb je wel gelijk in......en zijn er genoeg die een fender of gibson alleen voor de goede naam kopen!