Inderdaad bizar mooie prijs en al een mooi bod van 1300 euro.
Daar verkoop je buizenamps in diezelfde prijsklasse niet voor. Ook rackspul van gelijke waarde niet. Dan mag je al blij zijn als je 1000 beurt.
Printable View
Inderdaad bizar mooie prijs en al een mooi bod van 1300 euro.
Daar verkoop je buizenamps in diezelfde prijsklasse niet voor. Ook rackspul van gelijke waarde niet. Dan mag je al blij zijn als je 1000 beurt.
Totdat je 't allemaal in je auto probeert de duwen )
Verder, het profilen gaat er juist om dat je het geluid van een andere amp benadert. Dan moet je het vergelijk niet uit de weg gaan. Zoals Ateng zegt en denk ik iedereen hier al weet heeft een gitaarspeaker een heel ander karakter dan een gitaarspeaker die met een microfoon wordt opgenomen. Speel je met een grote PA en IEM maakt dat niet zo veel uit, want dan hoor je zelf ook dat geluid uit de mic dat FRFR naar je oor gaat. Maar in kleinere cafétjes en repetitieruimtes kan het wel schelen en dan biedt Kemper (en veel andere digitale versterkers) de mogelijkheid zonder speakersim naar een traditioneel cabinet te gaan.
De Pure Cabinet functie is om de 'hiss' die een microfoon vaak toevoegt aan een geluid te reduceren omdat veel mensen dat als onwenselijk beschouwen. Bij een traditionele setup die je met mic uitversterkt is die ook onoverkomelijk (en evt. met een EQ uit te filteren), Kemper heeft dat softwarematig in het apparaat ingebouwd.
Precies, het is dus meer emotie dan ratio. Net zoals een Tokai en Mayback voor vele dus niet de real deal zijn, maar daardoor niet minder hoeven te klinken ;)
Verder gelden er voor de grootheden op gebied van hassel en budgetten wat andere wetten natuurlijk. Als ik kon kiezen voor een stuk of wat buizenversterkers met wat rackjes met effecten en een paar mensen die alles zouden verplaatsen of inregelen zou ik misschien wat andere keuzes maken als ik Ahoy plat moest spelen.
Wat me overigens wel opvalt is dat er toch redelijk wat professionals zijn iig op bepaalde momenten een Kemper gebruiken. Ook live. Luke speelt er aardig wat op in en bijv. bij Mayer staat er één in de inspeelruimte. Die kan daar met hetzelfde gemak een buizenversterker met wat effecten neer laten leggen als ie wil, maar hij kiest liever voor the ultimate tone machine on wheels ;)
[IMG]http://i1240.photobucket.com/albums/...pskazfusei.jpg[/IMG]
Grappig die setup van Mayer.
Maar als je on the fly ff moet inspelen en je bent loaded zoals Mayer, ach, waarom niet patserig doen?
Ik heb een live dvd van Mayer waarin hij horloges uitzoekt met z'n band voor het optreden! En dat zijn geen misselijke cheap ass Piet Zoomers horloges 😂
Wij kleden ons gewoon om met een simpele spijkerbroek en tshirt met wat polsbandjes om de pols en mayer loopt met dure horloges het podium op. Verschil moet er zijn 😆😆😆
Nog een tweedehands tip, weggeef prijsje:
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...sPage=lr&pos=1
ik denk slijtage van de lak, wat ik me wel afvraag is hoe brug is vastgezet, de rug van de Body laat een trem cavity zien, maar overal inderdaad een koopje
Zit die brug niet gewoon alleen met die twee schroeven vast?
Maar wel raar dat de cavity dan niet zichtbaar is op de plek van het pookje.
gepost met Tapatrut.