Gij zijt een nobel mens :seriousf:
Printable View
Yes, I know. Elk jaar verwacht ik weer lintje maar tot nu toe..
Deze is voor jouw
http://img803.imageshack.us/img803/7241/lintje2.jpg
Dat vind ik ook nog wel leuk om te doen, stukje delen in de kosten.
Laatst heb ik een 2.12 cabinet verkocht aan een medeforummer voor heel
Weinig. Of een element verkopen en dan voor die twee tientjes er nog inzetten ook. Soms kan het gewoon een stukje gunnen zijn.
Zoals met m'n Baja is gegaan is ook een mooi voorbeeld. Er worden beledigende biedingen gedaan en domme ruil voorstellingen aangeboden. Zo van "voor €300 mag je hem komen brengen" of "ruilen met men ritswoet"!
En dan doe ik een concreet bod die wel laag is maar nog niet zo laag dat er geen mogelijkheid is tot handelen.
Als iets al héél redelijk geprijsd is, bied ik ook gewoon de vraagprijs. Mijn ervaring is dat je dan redelijk snel een reactie krijgt dat je het kan komen halen. Zo heb ik al een aantal leuke koopjes kunnen doen.
Juist personen die voor en dubbeltje op de eerste rang willen zitten en over de prijs aan het zeuren betalen bij mij de hoofdprijs ,of anders kopen ze het maar niet , ik heb wel eens een bod van zo iemand geweigerd en de gitaar voor een lager bedrag verkocht aan iemand die ik hem wel gunde.
Ik heb eens iemand gehad die had de hele dag in de auto gezeten om bij mij te komen , onverrichterzake laten terugkeren. We hadden via de mail een prijs afgesproken en toen ging hij ineens (fors)lager bieden , ik geef hem nog liever weg dan dat.
Tja, maak het nu zelf ook weer mee. Heb een klassiek houten speedbootje staan, kreeg ik gisteren een bod van 100,-. netjes terug gemaild dat ie daar niet voor weg gaat.
Vanochtend een mail terug gehad dat meneer er verstand van heeft, en dat zo'n bootje echt niet meer waard is dan 150,-. Joh, dan zoek je toch lekker verder. Zo iemand hoeft de vraagprijs niet eens meer te bieden, die gun ik het niet meer.
Ik denk dat het bij veel personen een geldgebrek is dat ze zo laag bieden. Ze willen wel het dure spul, maar voor de prijs van een prul :seriousf:
nee nooit, dat jij dat doet zegt niks over anderen.
ik vraag wat ze er voor willen hebben en is dat veel hoger dan ik er voor wil geven dan houdt het op, dan kom je toch niet bij elkaar dus veel succes ermee zou ik zeggen.
en is de vraagprijs absurd laag, zoals bij die ESP strat van mij voor 4 euro, wie ben ik dan om hem te laten staan?
en komt het in de buurt dan waag ik een realistisch bod.
maar ik ga mensen niet de gek aansteken door erg laag te bieden, ben verdomme geen marrokaan, die bieden ook ongeacht wat je vraagt altijd de helft (op uitzonderingen na).
zulke lage bieders hebben het bij mij verpest, die krijgen hem al niet meer al komt later hun bod dankzij andere bieders als hoogste uit de bus.
je weet namelijk zeker bij zulke lui dat als ze bij je zijn om de boel op te halen weer proberen wat van de prijs af te krijgen.
ik heb geen zin in zulke zeikerds.
Ok Wietse , zo is het.
Heerlijk :)
Als ik iets verkoop laat ik ook van tevoren duidelijk weten dat dat ook echt DE prijs is. Mochten er dingen aan de hand zijn (krasjes etc.) dan weet de koper dat natuurlijk voordat hij/zij mijn richting op komt. Dan is er ook niets meer te zeuren!