foto's????..
Printable View
foto's????..
Is er iemand die er eentje half voor me wilt maken? Buisje, buisvoet, en verder alles wat offboard is heb ik, alleen het printje met bevolking nog. Quanta kost da?
Na mijn mislukte eerste poging heb ik inmiddels een herkansing gemaakt. Natuurlijk werkt het weer niet....*wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen* ondanks dat ik nog wel zo netjes (vind ik dan) gewerkt had. Zal morgen nog wel foto's posten mocht het nodig zijn. Eerst even mijn situatie nu:
In eerste instantie deed de bypass het dus al niet...bleek ik met mn domme hoofd de + en - van de jacks te hebben omgedraaid. Bypass werkt dus nu, en de ledjes ook...alleen wel de hele tijd, net als de bypass. Ik hoor verder ook geen plop of iets dergelijks bij het schakelen van de schakelaar.
Nu komt bij mij dus de gedachte op dat de schakelaar mssn wel brak is... Nu moet ik wel zeggen dat het ledje het in eerste instantie ook niet deed. Wat bleek later, ik had bij de 2e poging OPAMP in voetje zetten (bij de eerste poging bleek de ene helft erin te zitten en de andere niet) deze er verkeerd in gedaan. Toen ik de opamp eenmaal had omgedraaid kwamen de ledjes ineens tot leven.
Als je het nog kan volgen: ik denk dat er iets mis is met de schakelaar. Hebben jullie nog suggesties?
Heb nu geen kabels in de buurt, dus kan ook geen voltages of iets dergelijks geven.
Meet je switch eens door met een multimeter.
misschien beetje een domme vraag, maar hoe meet ik dan met mijn multimeter de schakelaar door?
Meet de weerstand tussen twee pootjes boven elkaar als de pootjes horizontaal staan:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clox
---
---
---
of
123
456
789
In de ene stand is de weerstand nul tussen 1&4 en in de andere stand is die oneindig. Dan is de weerstand tussen 4&7 nl nul. Dit doe je drie keer, en dan weet je of alle verbindingen in de schakelaar nog goed zitten (meer dan waarschijnlijk wel, hoor).
Schakelaar was idd nog wel goed. En de bypass doet het nu ook:) in ieder geval al iets. Bleek dat er toch nog een klein contact werd gemaakt dat ik in eerste instantie over het hoofd had gezien.
Wat betreft de voltages: Ik heb 2 batterijen die allebei al een beetje aan de lage kant zijn qua spanning. Allebei ongeveer 7,5 volt...niet echt veel meer dus. Ledjes schakelen nu ook gewoon, hoewel het ledje op het buisvoetje altijd aan blijft. Is dit ook de bedoeling? Zou wel zonde zijn van de batterij denk ik.
De voltages op IC1 en IC2 zijn hetzelfde, en komen een soort van overeen met die GNB eerst had gepost. (in verhouding dan, maar mijn batterijspanning is lager)
Die op het buisje lijken ook overeen te komen (in verhouding).
Dan...hij werkt nu dus ook als je hem aanzet, alleen klinkt het wat mij betreft heel slecht. Het klinkt als een hele schelle mislukt fuzz als je het mij vraagt. Weet niet of iemand zich er iets bij kan voorstellen, maar het klinkt alsof je bij een big muff gaat luisteren naar het geluid dat uit de eerste transistor komt (Heb ik eens ooit gedaan met zo'n audio probe).
Verder wordt het buisje ook niet echt warm ofzo, je voelt alleen een heel licht tempartuurverschil in het midden. Nu dacht ik dus dat het buisje misschien niet genoeg spanning krijgt om een mooie overdrive te geven? Zou dit het kunnen zijn? Hoop het wel, dan hoef ik alleen even een nieuwe batterij te halen.
Ik heb hier overigens nog een adapter liggen van mijn korg ax1500G...zou ik de ze misschien kunnen gebruiken? staat het volgende op:
PRI: 230/50Hz 60mA
SEC: 9v _____ 600mA
------
Weet niet of dit ok is? Of het een gestabiliseerde voeding is, en of het ok is met het amperage dat ie aflevert?
Edit: Nog vergeten te zeggen: Als ik het effect aanzet moet ik alle pots vol op draaien (behalve de tone dan) wil ik het volume op hetzelfde niveau houden. Lijkt me ook niet helemaal goed toch?
Is een voedingkje in dit geval niet makkelijker?
Is het ook. Alleen heb ik deze zo snel niet liggen, en is mij altijd verteld dat het beter is om eerst met een batterij te testen. Zo ben je iig zeker van een vaste spanning en kun je echt horen hoeveel ruis het circuit levert. De voeding kan nl ook al veel ruis veroorzaken.
Maar 7V uit je batterijen zijn bijna lege batterijen... Tijd dus voor nieuwe, of een adapter. Normaal gezien moet die adapter wel werken. Je moet wel even kijken of de buitenkant de plus of de min is, dat moet overeenkomen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clox
EDIT: Nevermind. Heb je voor dit pedaal geen 12V nodig ? Ik meen me zoiets te herinneren. Dan is 7V idd aan de lage kant ;) Je 9V adapter ook...