ik vind van halen`s speelstijl erg uitgekauwd en god, wat ziet hij er arrogant uit >_<
Printable View
ik vind van halen`s speelstijl erg uitgekauwd en god, wat ziet hij er arrogant uit >_<
kirk hammet<3 mark knopfler goede tweede :cooler:
ja tegenstrijdig ik weet het :p
Mark Knopfler is de beste gitarist ter wereld. Vraag maar aan een willekeurige radio2 luisteraar van rond de 50 die geen gitaar speelt.
Slotje?
JoOp Wolters!!!
http://vids.myspace.com/index.cfm?fu...oid=2012831978
Adje van den berg is een van mijn favoriet maar het heeft ook t emaken met moment van de dag en sfeer waar je in verkeert, en dan ziet mijn favoriet er in eens uit als Hendrix of akkerman maar ook Gilmour heeft een voorkeur.
Maar Eric johnson dan of Andy timmons, stev vai,, satriani vele namen gitaristen die meer dan hun sporen achter gelaten hebben en die je toch beinvloeden op een bepaalde manier en dan maakt het ook niet meer uit wie de beste is.
Als ik puur kijk naar gitaristen waar ik van achterover sla dan wordt het lastig. Dat zijn er nogal wat. Ik ga even voor een lijstje met een combinatie van gitaar als middel om een verhaal te vertellen en beheersing van diverse stijlen:
Hendrix
Hans Theessink
Ry Cooder
Tom Morello (yep, echt waar, je moet even door de dwiep, dwiep, SF geluiden heen luisteren)
Satriani
Page
Frusciante
Zappa
Nogal divers, ik kom hier vast nog op terug.
In ieder geval een keer een post die ook onderbouwd is in plaats van keihard een naam te roepen ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ezyduck
Wat een afschuwelijk lelijke BO-EL...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door c.hultermans
Goed spelen, dat dan weer wel.
Voor mij persoonlijk
Eric Clapton
Ritchie Blackmore
Buddy Guy
Clapton vanwege zijn feeling, het gevoel wat hij in een gitaar kan leggen is voor mij ongeevenaard. Kijk bijv. naar zijn solo in "while my guitar gently wheeps" op het George Harrison memorial concert. of andere memorabele composities Zijn bluesgevoel is zeker een van de beste, getuige zijn staat van dienst in die wereld.
Blackmore, ondanks dat hij nooit echt genoemd wordt, heeft zeker zoveel mee geholpen aan het opbouwen van het genre zoals bijv. een Page die ik beduidend minder vindt dan Blackmore.
Buddy Guy, een voorbeeld voor heel mannen zoals Clapton, Hendrix etc. Uiterst bescheiden man die veel te weinig onder de aandacht is.
Tja, ik lees een beetje de cliche gitaristen hierop. Ik las zelf Petruccie !! kom op die man is een robot er is geen enkele emotie in zijn gitaar.. maar tja kwestie van smaak ;-)
Wat dachten jullie van Jhon Norum, Uli Jon Roth, Ritchie Blackmore, Al di Meola, David Gilmour, beide gitaristen van Pshycoltic Walts, Marty Friedman..
Tja zo kan ik nog door gaan....