Yup, goedkope laserprinter met (bij voorkeur) fotopapier. Maar, het is me ook vrij goed gelukt met een afdruk op 'normaal' kopieerpapier.
Printable View
Yup, goedkope laserprinter met (bij voorkeur) fotopapier. Maar, het is me ook vrij goed gelukt met een afdruk op 'normaal' kopieerpapier.
Het is glossy fotopapier.
Als je het echt niet meer ziet zitten kan ik er altijd wel eentje voor je etsen. PM dan maar effe.
Als je fotopapier gebruikt, plaats je de strijkijzer dan direct op het papier? Bij mij plakt het strijkijzer dan vast aan het papier, als je het strijkijzer wilt verplaatsen gaat het papier mee.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ponq
Dan doe je t langs de verkeerde kant. Je moet printen op de glanzende zijde, en die kant dus op het koper leggen, en op de matte zijde met je strijkijzer drukken. Normaal gezien plakt het dan niet.
Thx voor het aanbod, maar wil dit zelf leren en zo snel geef ik niet op, ik ben dol op zelfbouwen en lijkt mij erg handig als ik zelf printjes kan klussen, dus blijf nog even door prutsen, tips zijn uiteraard altijd welkom.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Ga van het weekend er nog maar eens rustig voor zitten misschien nog een ander merk papier proberen, ik hou jullie op de hoogte, thx voor de reacties!
Het resultaat wordt al iets beter, maar nog steeds niet voldoende, hoeveel tijd zit er bij jullie tussen het printen en strijken?
Bij meestal een dag omdat ik thuis geen laserprinter heb, zou dit een invloed kunnen zijn?
Nope, dat kan geen invloed geven. Mijn eerste prints kwamen via de post aan. Ponq had die voor me afgedrukt.
Heb mijn brouwsel nu ook af, en getest. Hij werkt zoals ik al had verwacht natuurlijk weer niet de eerste keer. Maar volgens mij is er nog wel hoop. Het Ledje brandt iig....alleen dus wel altijd:P Als je hem aanzet gaat ie alleen ietsje feller branden. Klopt dus iets niet helemaal.
De eerste fout die ik kan bedenken is de aansluiting van de voeding. Ik heb er nu nl een batterijclipje opgezet, alleen weet ik dus niet helemaal zeker of ik deze nu wel correct heb aangesloten. Heb de - nu op het punt gezet waar deze direct in contact staat met de achterste pootjes van de jack plug omdat deze dacht ik mij te herinneren de aarde was.
Ik ga morgen nog even heel het printje doorlopen. Was nogal een brakke print, veel koper moeten weghalen tegen kortsluiting.
Nog een laatste vraagje: moet het buisje significant warmer worden om te zien of deze werkt? Bij mij is dit niet het geval nl.
Vandaag nog verder gezocht naar fouten. In eerste instantie had ik het 2e ledje niet aangesloten aangezien ik deze niet nodig heb in principe. Het weglaten was ook gewoon mogelijk volgens DH.
Mijn huidsige situatie:
1. Losgekoppeld 2e ledje. Statusled brandt altijd, maar gaat feller branden als het effect is ingeschakeld. Bypass werkt niet, effect ook niet.
2. Aangesloten 2e ledje. Statusled brandt nooit, ook niet als het effect is ingeschakeld. Bypass werkt wel, alleen effect niet.
Het lijkt me dat de fout dus ergens rond die led zit, of mssn de voeding? Als jullie met deze info nog een ander idee hebben hoor ik het graag. Ga morgen alles doormeten en nog een keer slechte contacten.