Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
Gisteren naar Kingdom Come en Dokken geweest. Dokken was als band beter maar is niet mijn muziek. Kingdom Come hebben duidelijk bezuinigt, de muziekanten waren (op frontman Lenny Wolf na) van laag niveau, ze misten zelfs een toetsenist, en ze hadden niet eens "eigen" plectrums...
Maargoed, wat ik wil zeggen: Beide bands speelden praktisch met dezelfde setup: Gitarist had een JCM2000 (kon verder niet zo heel goed zien welke), en de zangers van de bands die soms speelden hadden een JCM900. De gitarist van Dokken (die overigens verdomd goed was) had een Boss BCB-60 met een Boss Chorus, Delay, en een TS-808. Maar, bij Kingdom Come gebruikten beiden een Vox Tonelab SE! Eerste keer dat ik professionals met een digitale multi-effect bespeur. Ligt het nou aan mij of is dat behoorlijk ongebruikelijk, en zijn ze echt hard aan het bezuinigen geweest. Het was niet een gigantisch groot podium/concert (Hardenberg Podium), maar dat moet niet veel uitmaken voor de apparatuur lijkt me. En hun sound was niet slecht opzich, maar ook zeker niet heel goed...