Geen idee, nooit op een Kemper gespeeld en trouwens ook nooit een pop geneukt.
Echt fijn dat ik dit kwijt ben...!!
Printable View
Geen idee, nooit op een Kemper gespeeld en trouwens ook nooit een pop geneukt.
Echt fijn dat ik dit kwijt ben...!!
Voor 1600 eu heb je die nieuwe kemper stage al he, das remote en kemper in een:
https://www.thomann.de/nl/kemper_pro...652cf4de08520e
Trekt mij alleen ook niet zo
Als ik zo een ding zie, de lampjes, de knopjes, de vele in- en uitgangen ?
Dan hoeft het van mij al niet meer.
En voorzichtige toekomstvoorspelling... dat lcd schermpje verdwijnt binnen nu en korte tijd voor een aanraakscherm.
Kan je je oude komen inruilen of op MP gooien. :ok:
Moet zeggen.
Zou ik in een coverband spelen (belangrijke voorwaarde) & verschillende sounds overtuigd neer willen zetten (want dat gaat natuurlijk van AcdC tot Dire Straits, Santana, Anouk tot geitje Valerie), dan zou ik waarschijnlijk ook voor zoiets kiezen.
Mogelijk nog het minste gezeik.
Gemakkelijk voor de versterking in een zaal & monitoring ook.
Gelukkig speel ik niet in een coverband, mijn cover repertoire beperkt zich tot bouzouki & organetta; daarop hoef ik geen knopjes te draaien of menu's te doorspitten. :)
Rest te zeggen dat ik geen GAS heb voor zoiets.
Op dit ogenblik wel GAS voor orgeltjes & harmoniums...
Gas voor een drumstel... Heb nog wel een kamer over.... Isoleren heb ik niet zoveel trek in voor zover dat überhaupt helpt. Electronisch klinkt ook alsof de buurman de hele dag loopt te hameren en te kloppen.. En gaasvellen gaan het zeker niet worden...
Da's het voordeel van GAS... ff doordenken na de eerste ingeving en je bent alweer voor de helft genezen.
Ja je kijkt natuurlijk wel naar wat je nog meer voor dat geld kan krijgen. Dat lijkt me logisch.
Verder denk ik wel dat je misschien te veel kijkt. De woordkeuze waarbij je zegt dat je iets hebt wat in jouw ogen niet goed klonk is veelzeggend. "Ah, een Kemper, ja ik dacht al, het klinkt niet zo goed." Ik heb een tante die altijd iets vreemds proeft aan iets waarvan de tht is verlopen, al is het een dag.
Maar zoals je zelf aangaf moet je een goed gevoel hebben bij de gear waar je mee speelt en visuele waarnemingen kunnen je oordeel even goed beïnvloeden.
Geen idee hoe het klinkt en speelt, maar toch een lichte GAS, of in ieder geval neiging tot bestellen:
https://m.thomann.de/nl/chapman_guit...nal_shadow.htm
En nu ga ik weer in een hoekje zitten wachten tot het over gaat.
Heb juist het omgekeerde want ik koop tegenwoordig alleen nog maar oude multie-effecten, buizen preamps etc. Dus als jullie oldskool rack-spullen willen testen, kom dan vooral eens langs ;-)
Zoek nog een CAE3+ SE voor een zachte prijs...
Ik merk dat als het om telecasters gaat, ik een vrij traditioneel ingesteld persoon ben en dan klopt hier voor mijn gevoel teveel niet aan.
Staat overigens wel een hele leuke Maybach Teleman op MP nu, die is van Bob die bij GuitarFactroy werkt ;)
Edit:https://link.marktplaats.nl/m1506561264
Ik had laatst per ongeluk zo'n filmpje aangeklikt:
https://www.youtube.com/watch?v=KIkXdH3f_II
Heel het internet staat er inmiddels vol mee ... kan geen toeval zijn.
Ik snap er niet veel van maar het lijkt mij een suffe bitchfight..
Ik ben niet zo'n purist.
Misschien wel uit onwetendheid ook.
Maar voor mij moet een tele twee single coils hebben, en het brugelement moet in de brugplaat zitten.
Veel meer eisen heb ik op papier niet, vwb het telecaster-zijn.
Ik wil die miami green maybach teleman bij de guitar factory wel hebben, alhoewel ik principieel nog steeds wel wat moeite heb met een Tsjechische fender telecaster kopie voor >€1500,-.
Ik zie een filmpje van iemand die zich ogenschijnlijk net zo interessant vind als chapman zichzelf. Ik ben na 3 minuten afgehaakt zonder erachter te komen wat er aan de hand is.
Ik vind het ook niet zo interessant geloof ik.
Ik wil die miami green maybach teleman bij de guitar factory wel hebben, alhoewel ik principieel nog steeds wel wat moeite heb met een Tsjechische fender telecaster kopie voor >€1500,-.
Voel je niks van Dennis 😁
Heb al 3 jaar een Maybach strat, nieuw 1600 pleuris.
Wel een mini humbucker in laten zetten en dat ding is nu perfect voor datgene wat ik doe. Scheurt als een malle en de combi met de single coils is perfect ! En hij is lekker licht qua gewicht, ook wel prettig als je lange gigs of repetities hebt.
Smitty, Haar, Rebelrelic, Otentic, Rikkers.
Genoeg keus in de Lage Landen 😁
Klopt. Een Haar zit bijna op 1800 euro en de rest gaat daar volgens mijn nog overheen.
Dat maakt op zich niet uit, maar als je een Maybach een nep Fender van 1500 uit Tsjechië vindt is het rijtje hierboven een nep Fender uit Nederland voor iets meer. Wat de herkomst voor iemand waard is weer ik niet maar de vraag is of je meer waar voor je geld krijgt ;)
Je koopt er iig ook een echte Fender uit de usa voor.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Is toch logisch, wisselende berichten.
Hoe consistenter je kan zijn in materialen en productie des te consistenter je eindproducten.
Ergo, Haar kan maar tot bepaalde hoogte consistente kwaliteit leveren en dat is net zo'n vloek als een zegen.
Maar ja, je hebt net een gitaar gekocht, je bent er blij mee of sterker, je kan je niet permitteren er niet blij mee te zijn en in dat kader moet je die loftrompetten bekijken.
Die nep Fender uit Tsjechië zit ook al op bijna 2K.
Of je nu deze neemt of een Hollandse nep Fender, maakt niet zoveel uit. Elk land bouwt voor dat geld tegenwoordig uit hele mooie hoogwaardige materialen prima consistente gitaren tegenwoordig.
Hier een mooi filmpje van de Maybach fabriek:
https://youtu.be/_ViKRfXpvnU
Nou kwam die 1500 niet van mij maar een Teleman doet 1649 bij de meeste winkels dit moment. Maar dat was mijn vraag niet, en ook over de kwaliteit heb ik geen vraag.
Dennis geeft aan moeite te hebben met die prijs voor een Tsjechische nep-Fender en geeft de voorkeur aan een gerenommeerde Nederlandse bouwer (volgens mij dan alsnog van nep-Fenders maar ik heb daar niet zo veel moeite mee.)
Ik ben benieuwd naar waarom die duidelijke voorkeur. Ik sluit niet uit dat ik binnenkort een Telecaster aanschaf dus dan ben ik graag goed geïnformeerd.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je bent in ieder geval selectief betreffende welke bouwers je quote vwb prijsstelling.
Waar je dan nog wel je specifieke eisen en wensen kenbaar kunt maken. Misschien wil ik bij de geboden keuzevrijheid / flexibiliteit wel een tele sound uit een gitaar die niet op een fender lijkt?
Met uiteraard als nadeel dat je de betreffende gitaar niet van te voren kunt testen.
Die laatste had ik er bewust niet bij vermeld, alhoewel dat vwb waardevastheid / minste afschrijving waarschijnlijk de beste aanschaf is.
Ik schreef reeds eerder "definieer beter", nav jouw vorige vraag, en zonder reactie daarop schrijf je over "waar voor je geld" waardoor bij mij de indruk ontstaat dat jij in ieder geval vind van niet.
Kan natuurlijk, maar waar is dat dan op gebaseerd?
Wat jaren terug had Henk vd Heuvel een tele-achtige gebouwd, die moest minder opbrengen dan een maybach tele. Zat ik daar met een tegen de 3k kostende gitaar met oa bare knuckle pickups die klonk als karton in vergelijking. Maar is ook smaak.
Ik heb toen wel bedacht om een gitaar die hem te laten bouwen, maar dat is er helaas niet meer van gekomen, en Henk is relatief kort daarna overleden.
Als ie niet zo verdraaid eigenwijs was in hoe hij vond dat een gitaar moest zijn had ie best eens wat bekender kunnen zijn geweest.
Maar lang verhaal kort, ik zeg niet dat er bij maybach geen fatsoenlijke tele te vinden is, want dat is wel het geval, en ik sluit niet uit dat ik bést voor een maybach zou kunnen gaan, maar omdat ik op zich niet zo veel geef om dingen als historische correctheid, nitro lak, relic, en dat soort dingen, is er tussen de 1,5 en 2k veel en veel meer te vinden dan die Tsjechische neppert, die daarmee dus -voor mijn eisen en wensen- niet per se een prijsvechter is.
Die G&L Tele’s moeten ook erg fijn zijn.
Ik had dat nep-Fender misschien wat minder zwaar aan moeten zetten.
Ik heb ook niet per sé een voorkeur voor een NL bouwer, maar het is voor mij meer zo dat ik me niet probeer blind te staren op Maybach. Zoals gezegd, ik ben niet specifiek fan van relic, nitro, etc, dus dat zegt ervoor dat de keuze best groot is tov als je dat wel zoekt.
Maar goed, ik heb nu al best even tele-gas, maar ik heb me ook voorgenomen dat ik eerst een gitaar weg die voor ik een andere koop. Maar ik kom steeds weer tot de conclusie dat ik eigenlijk niet van de gitaren af wil die ik al heb, dus ik kan hst nog week even volhouden.
De teles ken ik niet, maar ze hebben ook wel vette strats.
Klopt. Het gaat over de prijs van Maybach vs Nederlands bouwers en ik noem de prijs van een Maybach (1649) en van een Nederlandse Haar (1800). Dat is selectief hoewel ik zelf in deze context de voorkeur geef aan het woord relevant omdat ik daar toch een wat positievere connotatie bij heb.
Van Smitty en RR wist ik dat ze er boven zitten. Net even gekeken en een RR gaat vanaf 2150. Smitty is wat lastiger met 'wij bouwen gitaren vanaf 1750 maar de praktijk leert dat zo'n vanafprijs altijd wel hoger uitvalt in de praktijk.
Enniewee, ik heb de indruk dat je wil zeggen dat ik ongelijk heb. Nou noem je zelf helemaal geen bedragen dus dat kan ik er niet helemaal uit herleiden. Maar mocht je er iets inhoudelijks over kwijt willen hoor ik het graag, ik ken niet de complete markt en wellicht zit er iets leuks voor me tussen.
Ik had 'definieer beter' idd even gemist. Verder heb ik bovenstaand stukje nu een paar keer gelezen maar ik snap niet helemaal wat ik nu vind van niet. Dat ik vind dat een Haar niet beter is dan een Maybach?
Kijk, het begint al dat je een aardig frame neerzet door het één "Tsjechische Fender telecaster kopie" te noemen (en later nog een neppert), met de toevoeging dat je principiele bezwaren hebt daar een bepaalde prijs te betalen, en het ander een product van 'een gerenommeerd Nederlands bouwer voor niet veel meer' noemt. Ik negeer die framing even omdat dat een persoonlijke kwalificatie is. Feitelijk hebben we het in beide gevallen over een kopie van een Fender Telecaster en zijn ze beide van gerenommeerd (hoor in ieder geval weinig gemopper over de kwaliteit van Maybach) bouwer komen.
Dan vraag ik me eerst af wat 'niet veel meer' is. Ik zie prijzen van 10% meer (Haar) tot 30% meer (Rebel Relic). Dat schijnt selectief te zijn, dus wellicht dat daar nog wat meer inzichten in verschaft worden.
Als er dan wel/geen prijsverschil is, komt dan dan terug in kwaliteit. Als ik de reacties lees over Haar is dat iig geen gelopen race. Mocht er een bouwer zijn die voor die prijs wel consistent kwaliteit levert is dat zeker het overwegen waard.
En maakt het land van herkomst iets als je een goede gitaar hebt gevonden? I couldn't care less maar ik heb nu zo vaak Tsjechisch en Nederlands gelezen dat ik de indruk krijg dat het relevant is.
Mijn ervaring met Maybach en Nederlandse bouwers is beperkt. Maar toevallig kom ik graag bij GuitarFactory en daar hangt zowel een Maybach Teleman en een aantal Haars. En als ik van Maybach naar Haar ga heb ik in ieder geval niet het idee dat ik ineens een betere gitaar in handen heb. En andersom ook niet echt, hoewel ik met die Maybach een betere feel had. Dat is uiteraard heel persoonlijk en kan ook nog eens exemplarisch zijn.
Ik heb twee Smitty's in handen gehad maar dat is lang geleden. Eén was voor een eventuele koop maar die heb ik laten staan omdat het totaal mijn neck niet was en ik 'm erg donker vond klinken.
Wat is jouw ervaring? Vind jij Maybach wel stelselmatig onder de maat van de Nederlandse bouwers waar je aan refereert?
Dat staat in ieder geval als een paal boven water. Ik heb dat ooit eens gedaan met een Kauffmann en dat was niet heel goed uitgepakt en daarom vind ik het ook lastig om een gitaar op bestelling te kopen.
Qua Tele achtige die niet op Fender lijkt vond ik de Sterling Valentine erg fijn. Ondanks dat het natuurlijk een goedkopere Music Man neppert uit Indonesië erg goed afgewerkt en heerlijke feel. Alleen een humbucker in de neck... dat is nou net niet wat ik wil...
Ik heb niet de indruk dat Maybach een prijsvechter pretendeert te zijn. Evenmin als Smitty, Haar, RebelRelic en weet ik veel wie. Het zijn bouwers die kwalitatieve gitaren willen leveren en ze mikken volgens mij op gitaristen die gecharmeerd zijn van Fender style gitaren met wat klassiekere specs dan de USA modellen maar niet de prijs van de CS modellen.
Da Vinci roept ergens dat je voor dat geld een 'echte' Fender kunt kopen. Ik hoor/lees nergens wat de toegevoegde waarde van de hand built Tele's zou (kunnen) zijn.
Ik kan me voorstellen dat de Fenders door rationalisatie van het productieproces kwalitatief betere gitaren maakt dan de andere genoemde bouwers.
Maar misschien heb je met hand built wel meer aanzien?:soinnocent:
Haar werkt al een poos met cnc machines. Zelf zien staan daar. Waarvoor en hie weet ik niet maar hij staat er niet voor keukenkastjes. Hij is volgens mij ook de enige in nl met een plek machine. Dus handgebouwd mag je met een korreltje zout nemen. Maar of dat erg is? Uiteindelijk bepaald de operator de eindkwaliteit.
Anders dan: Fender heeft zichzelf denk ik al lang bewezen, maar kennelijk is de kwaliteit van kleinere bouwers - zoals bijvoorbeeld Haar - ondanks het gebruik van geavanceerde apparatuur niet altijd boven alle twijfel verheven. Waarom dan meer betalen voor een minder product? Status?
Maar een oeroud ontwerp als een strat bouwen is toch anno 2020 geen rocket science of wel?
Een body waar een nek aan geschroefd is en wat elektronica erin. Wat kan er misgaan tegenwoordig met alle technologie en kennis die er nu is bij de gerenommeerde kleine niet-Fender bouwers ?
Kans dat je een chagrijnige onderbetaalde loonslaaf achter de band treft die jouw gitaar assembleert is kleiner dan bij een Chinees of Mexciaan dunkt me, then again, zeker weten doe je dat nooit natuurlijk..
Internet staat vol met verhalen waarbij het tegendeel wordt beweerd.
Geen idee, het "minder product" is geen gegeven feit.
Zoals ik al eerder schreef kan een reden om voor een kleinere bouwer te gaan ook te maken hebben met de mogelijkheid om in te spelen op specifieke wensen, wat van alles kan betekenen.
Ik ken volgens mij ook geen gitaristen die dure gitaren kopen puur voor het oog van een ander.
Onder niet-gitaristen heb je volgens mij regelmatig meer status als je juist wel een fender hebt.
Nee hoor, helemaal niet, dat kan ik onmogelijk beweren met de kleine aantallen die ik ken.
Maar zelf zou ik er niet zo'n moeite mee hebben om bovenop het bedrag van een Maybach een paar 100 meer uit te geven voor een one off, als ik dan in gewoon Nederlands kan zeggen dat ik -noem eens wat- een compound radius toets wil, of Jescar frets, of wel een pensuitsparing, of een reversed headstock, of glow in the dark side dots, of een afgeronde hiel, of wat dan ook.
Wordt die gitaar niet beter van, ook niet slechter, maar wel "mijn" gitaar.
Ja dat denk ik ook. Oké, hout, dat moet natuurlijk wel goed zijn. En bij mijn Kauffmann destijds zat de brug scheef en wat scherpe fretjes. Is allemaal wel verholpen maar zo hoort een gitaar natuurlijk niet geleverd te worden.
Sowieso is dat hand built wat overrated. Alsof je het verschil hoort wanneer een frees die je body exact op maar zaagt of iemand er uren met een een figuurzaag over gedaan heeft, daarna alle oneffenheden weg heeft lopen schuren en je neckpocket moest opvullen omdat die net ff wat te ruim was. En dan penning 16 aftikken omdat er zoveel uren in zitten.