Ja body vorm heeft idd de lijnen van de MIII. Ik heb nog altijd een originele MIII. Ontzettend goede gitaren.
Hier vind ik de LP hals idd niet zo goed bij passen. Maar das ook gewenning misschien. Vind m best mooi.
Printable View
Ik vind hem echt idioot lelijk.. maar dan ben ik ook echt een sucker voor het oude bekende.
Ik lust 'm wel ..., beetje prijzig alleen.
Dit is ook niet mijn ding, de vorm trekt me totaal niet en de headstock matcht voor mij ook niet. Lijkt op een mislukte PRS. De MKIII vond ik nog wel leuk, had wat meer een eigen karakter. Deze hebben te te veel proberen te matchen met een les Paul.
Is toch gewoon dezelfde shape als die Tak Matsumoto Gibson? Of zie ik iets over het hoofd?
Dan vind ik deze limited edition beter te pruimen overigens:
http://images.gibson.com.s3.amazonaw...IN_HERO_01.jpg
En dan nog met maestro jengelstengel + vintage sunburst, dan krijg ik GAS
Edit: Ik mis wel een beetje dat verhoogde middenblok, is toch wel een key element van een firebirds constructie. Met een beetje creativiteit hadden ze dat middenblok prima kunnen gebruiken.
ik zie (anders dan de vorm en het klatergoud) de meerwaarde niet ten opzichte van een good old SG, met die 490/498 pick-up-combi (die velen juist uit hun SG gooiden en door 57 classics vervingen) in een mahonie body.... en dan ben ik nota bene een sucker voor firebirds.. maar ik vind dat daar de mini-alnico-humbuckers in horen.. die geven de firebirds hun specifieke geluid....dit ding gaat van z'n lang-zal-ie-leven niet klinken zoals een firebird hoort te klinken .......en oh ja.. ook geen banjo-tuners....dit ding lijkt nu (op de foute pups en het klatergoud na) heel veel op m'n zwarte BaCH firebird (waar ik dus die maestro jengelstengel op heb gezet)... inclusief het ontbreken van de step in de body.. ik ga er op vooruit want ik heb dus geen kleine 4000 dollar uitgegeven
Hebben ze de marketingafdeling van Apple ingehuurd?Citaat:
“Gray never looked so good”