@ Valoosj, jij had ook je talkbox verbouwd toch? zodat die gewoon tussen de versterker en de gitaar kan, zonder PA.
---
mooi pedalboard jo! :strat:
Printable View
@ Valoosj, jij had ook je talkbox verbouwd toch? zodat die gewoon tussen de versterker en de gitaar kan, zonder PA.
---
mooi pedalboard jo! :strat:
Ik kan eigenlijk nog niet zo veel over de Pedalsnake zeggen. Heb 'm zaterdag opgehaald, zondag aangesloten en even getest of alles 't deed.
Ben sinds 6 weken vader en heb niet meer zoveel tijd voor mezelf en kan dus ook niet meer op volume thuis spelen... Na vrijdag weet ik waarschijnlijk meer..
Joost
Het buisje in de pedaal is voor de overdrive, zoals in die topic die vermeld werd. Als je die plastice buis bedoelt, dan moet je eens naar dit filmpje kijkenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
http://youtube.com/watch?v=chRyxiMLBZw
Jerry Cantrell gebruikt dit in sommige nummers. het is een beetje als een extreme wah die je met je mond ipv je voet 'bedient'
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joene20
Ik heb mijn talkbox niet verbouwd hoor. dat is vrijwel niet te doen, er zit helemaal niets in zo'n ding. enkel een schakelaar, buisje en speaker. Je kan het wel gebruiken zonder PA, maar dan zit je met een groot volumeverschil tussen talkbox en zonder talkbox. Als je talkbox aanstaat fungeert dat als speaker cabinet, en komt er geen geluid uit je 2x12je...
Het pedalbord trekt nog op niet veel hoor, wel lekker pedaaltjes :)
momenteel plannen voor een nieuwe reverb, die boss die onder mn flanger en chorus ligt gaat nog weg.
dat klopt, ik zei inderdaad 'buis' en niet 'slang van talkbox die je mond als klankkast gebruikt, en waar je een aparte PA/Marshall-stack voor...'..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ponq
toen ik nog klein was heb ik me ook erg verdiept in die Banshee van Rocktron e.d.. maar ja, ik sleep me nu al de ****, dus die talkbox laat ik maar even voor wat het is... (misschien eerst wah-wah boots maken/kopen..)
ik vind Jerry Cantrell's intro wel tof, maar om het hele nr. te talkboxen?
Zelfs Richie Sambonjovi doet dat niet...
Ja, Peter Frampton misschien, maar ja....dat is Peter Framptone :metal:
De zang in dat Youtube nummer is wel erg... in chains...
..
het tubescreamer topic ook even beluisterd en ik moet zeggen dat 't ding goed klinkt..!
en 'n heel leuk projectje...!
WOW hoeveel weegt dat ding wel niet?
wel netjes board!
denk niet dat het van B2A is , maar idd wel lekker
hoe weet je nou dat die niet van mij is ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
omdat dit de filename is:P http://adamrobertsmusic.com/Graphics...Pedalboard.jpg
mijn naam zit er toch in ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dano
Mijn koffer gaat er uit, dus ik heb nu alleen maar een berg losse pedalen... mocht er weer een band aankomen ga ik lekker naar de gamma en haal ik een zooitje hout (gaat een monster van ongeveer een meter breed worden)..
haha je blijft lekker bezig:) houdt je van de straat zullen we maar zeggen.Citaat:
(ps spam ik heb nog een sd9 over;)
nee sorry
qua drive pedalen heb ik meer dan genoeg
(3x fuzz, 2x tubescreamer achtige pedalen en mijn amp)
Welke fuzz pedalen heb je als ik vragen mag? Zal vast ergens in dit topic staan, maar ik ben zo lui... :satisfie:Citaat:
octafuzz (byoc)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
fuzzface (zelfbouw, de mcfuzz)
baja big muff (zit in mijn frequency analyzer)
Weet iemand waar je deze jacks kunt krijgen in goede kwaliteit?
Ik heb ze nu van de conrad maar die kwaliteit is niet bijzonder.
En zijn ze ook in het goud te krijgen?
http://www.order.conrad.com/m/7000_7..._00_FB.EPS.jpg
http://www.newtone-online.nl/catalog...products_id=65
Goud weet ik niet.
Als het puur om de kwaliteit gaat, dan zou ik persoonlijk eerder voor haakse George L pluggen gaan. Zelfs ik kan ze in elkaar zetten en dat zegt wat. Maar wel een behoorlijk dure optie...
Ik heb van de week een stuk of 10 van die newtone dingen ontvangen. Nog niet geprobeerd, maar ze lijken me allersinds goed voor een pedalboard. Zou er geen gitaarsnoer van maken, want het snoer heeft verder weinig 'steun' aan de plug, zoals bijvoorbeeld bij neutrik. Maar het is een hele mooie compacte plug.
wil je ze vanwege plaatsgebrek? anders zijn planet waves, George L's, of 'gewoon' neutrik of switchcraft misschien wel beter als plug; qua stevigheid en qua geluid..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guitargeek3
Kan iemand me nu eens uitleggen wat de plug uitmaakt voor het geluid? Wezenlijk?! Zo'n ding is gewoon van metaal, met een mooie nickel laag (dacht ik).
Dat je kabel uitmaakt voor je geluid, dat geloof ik, en dat heb ik ook ondervonden. Als je kijkt door wat voor draadjes je signaal gaat bij zo'n stompbox, daar gaan soms je haren van overeind staan.
Dat de soort plug uitmaakt in de stevigheid van het geheel, daar kan ik geheel inkomen, dat een plug uitmaakt in je signaal kan ik niet inkomen, tenzij de ene plug extreem goed 'vernickelt' is en de ander niet.
Ik zou graag een bewijsje zien, dan is voor mij de kous af, anders geloof ik het gewoon weg niet.
het is voornamelijk stevigheid
maar ik heb wel gemerkt dat goedkope pluggen toch minder zijn. onverklaarbaar
Heee Nielsje, IK BEN HET HELEMAAL MET JE EENS! Ik heb die vraag ook meerdere keren gesteld, maar nooit een OK antwoord op gekregen. Ik ben benieuwd.......
Ik ben het ook helemaal met je eens! Je bent een van die mensen die het verschil niet zal horen... :)
weer uit nieuwsgierigheid, welke pluggen/kabels gebruik jij?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
ipv George L, Randall S. ?
heb nog geen foto's van je rig, ingeplugd gezien..
nocki is helemaal gene gitaristCitaat:
maar verzamelaar
daarom zie je nooit iets ingeplugd, omdat dat nooit zo is :P
Donderdag en vrijdag weer gerepeteerd. En voor t eerst 't gemak van de Pedalsnake ondervonden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hell's Engl
Moest 'm wel eerst even goed uitrollen. ´t Was wel even kijken met de voedingskabeltjes. Omdat de One Spot en de adaptor van de Whammy ´n beetje met elkaar in de knoop zaten, maar dat was mijn eigen fout met ´t inpakken.
En verder geen enkele ruis gehoord!! En rolt ie ook weer heel makkelijk op.
Voor mij is voorlopig ideaal!
Joost
Als je het zo zou stellen, dan kun je ook net zo goed goedkope kabels gebruiken. Of is het dan ineens anders? Wereldschokkend verschil kun je het ook niet noemen, maar vooral bij meerdere pedalen heb je toch een wat beter signaal en dan bedoel ik niet 2 of drie pedalen. Hoe ik dat weet? Ik heb goedkopere patchkabels gehad en nu George L kabels + pluggen en ik hoor het verschil wel. Waarom? Geen idee, maar het is wel mijn ervaring. Proberen is weten.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing
www.effectsconnection.comCitaat:
En ze hebben ook nog iets kleinere, van Switchcraft.
Mee eens. Ik heb die goedkope kabeltjes ook alleen als oplossing.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Maar die pluggen van die kabeltjes heb ik nooit moeite mee gehad, altijd goed contact.
Ik heb ook wel eens snoeren gehad van kut kwaliteit, dat merk je. Nieuw snoer, zelfde pluggen, geen verschil. Dat snoer dan weer betere pluggen aangesoldeerd, stevigere verbinding, maar geluid wordt er niet anders van.
Ik koop ook wel goeie kabels voor m'n patchverbindingen, maar ik zie echt niet in waarom de ene jack zoveel duurder is als een andere. Ja, het voordeel dat je kabel steviger is bevestigd. Maar voor de plug zelf?
verzamelaars, verzamelen toch... ?Citaat:
'ver·za·me·len2 (ov.ww.)
1 uit verschillende richtingen of bronnen bij elkaar brengen => bijeenbrengen, lezen, rapen, samenbrengen, samenrapen, vergaderen, vergaren; <=> verspreiden
2 uit liefhebberij bijeenbrengen => collectioneren, sparen'
dus dat betekent, 'tot in den treure mooie versterkers vinden/kopen/bewaren/'mooi laten zijn'/'mooi laten staan'...
ik kreeg het gevoel dat Nocki ze af en toe wel eens beluisterd en -helaas- niet altijd verzameld/bewaard.. ?
dat wordt je zo'n Markom8x, TGP'er, die nog geen 20 is volgens mij, maar gear waar MP, MS en FB jaloers op kunnen zijn...
is er een mogeljkheid om Nocki, live aan 't werk te zien/site met muziek?
ik weet eigenlijk niet eens wat voor gitaren/andere spullen hij gebruikt, behalve z'n nieuwe BYOC-ontdekking (ik ben terughoudend om 't woord 'fase' te gebruiken..want hij lijkt me 'n gitarist-gitarist.... met een versterker-budget waar ik 'U' tegen zeg...)
?
Gaan we weer. SNOEREN maakt een hoorbare kwaliteit uit. Duurdere pluggen zijn beter omdat ze steviger zijn. Maar geven dure pluggen ook beter het signaal door dan goedkope pluggen? Ik vermoed dat goedkope/dure snoeren een VEEL groter effect heeft dan goedkope/dure pluggen op de geluidskwaliteit.
precies...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing
Citaat:
Ik ben zelf een aantal jaar geleden begonen met mn rack (mesa formule preamp, g-major, mesa 20:20 poweramp) te bekabelen met van den hullkabels. ook de speaker kabels waren van den hull. zonder deze kabels had ik nooit zozeer de tunsuck van de gmaajor kunnen horen. pas als heel de keten compleet is van kwaliteid kan je dingen gaan horen. zeker als er veel spul in je rack zit zijn je kabels van heel groot belang. maar zeker ook met alleen een preamp en een powerampje. Met je pedalen is dat zeker ook zo.
Mijn pedalboard zal straks ook zeker bekabeld worden emt george L of misschien wel van den hull. denk zelf het eerste vanwege het gemakt en omdat ik veel verander van gear. GeorgeL groeit dan wat makkelijker mee en is minder werk!
Ik doe verschillende dingen. 1 van mijn hobby's is gewoon een goed geluid hebben. Ik speel heel graag thuis en wil daar precies een geluid hebben wat reageerd op mijn speelstijl en wat klinkt zoals ik wil. dit is al hobby naast het gitaarspelen zelf. Daarnaast speel ik vaak in projecten. af en toe zijn er muzikanten die samen komen om 1 avond te oefenen en dezelfde week eenoptreden hebben of om een avond muzikaal te begeleiden.Citaat:
Naarnaast speel ik ook in de kerk om de gemeente te begeleiden samen met diverse andere muzikanten.
Vroeger had ik ook een band waar ik mn eigen sound kon benutten. hobby daarin was zacht te kunnen staan en mezelf goed te kunnen horen en een super geluid te hebben! eigenlijk zijn de versterkers voor mn eigen sound altijd de zelfde geweest. Ik heb een paar jaar op de mark IV gespeeld en daarvoor altijd op de mesa formula en 20:20 combinatie. daaromheen is wel altijd alles veranderd en heb ik een hoop gear gehad. maar altijd voor erbij en om van te leren. noem het een beetje handel.
Helaas speel ik nu niet meer in een band omdat ik te weinig tijd ga hebben in de toekomst. Toevallig was vanavond de laatste oefenavond...
Ik heb ze nodig in verband met plaatsgebrek.
Ik heb een stapel neutrik jacks liggen maar dan moet ik meteen een nieuwe flightcase laten maken.
Kabels en pluggen van goede kwaliteit maakt degelijk verschil.
De ohmse weerstand van goud is lager dan nickel, koper ed.
Daarom liever gouden pluggen omdat je gewoon minder verlies hebt.
Ik heb zelf Mogami kabel.
Als je verschillende soorten kabels gaat doormeten van de zelfde lengte merk je dat Mogami en Klotz een veel lagere weerstand hebben dan bijvoorbeeld Cordial.
Niet dat Cordial slecht is maar er zijn betere.
Daarom is kwaliteit zeker belangrijk voor de gevorderde en professionele muzikanten.
Maar iemand ervaring met de platte pluggen van Switchcraft?
http://www.effectsconnection.com/osc...products_id=76
Ja, de ohmse weerstand van goud is lager dan nickel. Maar dan zouden de hele pluggen van goud moeten zijn, en ook je input jack, mocht het uitmaken. Op het moment dat alleen het buitenste laagje verguld is, dan maakt het volgens mij zo belachelijk weinig uit, dat het echt allemaal tussen de oren zit.Citaat:
Inderdaad Nielsje! We hebben ze blijkbaar nog niet overtuigd. Guitargeek: heb je ook wel eens verschillende soorten PLUGGEN doorgemeten?
Ja, wat de precieze waardes waren weet ik niet meer maar er zit zeker verschil tussen bijvoorbeeld de standaard neutrik en de gouden neutrik.
Niet echt gek veel maar als je alles optelt op een pedalen bord met 25 pluggen, dan wordt het wel interessant.
OK, tot daar toe. Maar volgens mij zijn die platte ook met een gouden laagje te krijgen. Die zijn dan in principe toch even goed als neutriks ??? OK, geen trekontlasting en zo, maar voor in een pedalboard maakt dat op zich geen zak uit he, het ligt toch allemaal stil normaal gezien...Citaat:
Is alweer een tijdje geleden. Beetje opnieuw ingedeeld en een chorus erbij
http://img409.imageshack.us/img409/2346/p1000803ev2.jpg
- Normale signaal: Fender Tele Deluxe -> RMC1 wah -> Bos UT-2 tuner -> patchbox -> Koch Multitone
- Effect loop: Koch Multitone -> patchbox -> Electro Harmonix LPB-1 nano booster -> Ibanez DE-7 delay -> Rocktron deep blue chorus -> patchbox -> Koch Multltone
- voeding: Pedal Power II
- Koch footswitch board
Kabels: George L (op pedalboard) en Planet Waves (tussen gitaar-board en board-amp)
De booster zou ik misschien beter achter de modulatie-effecten kunnen zetten, maar ik gebruik ze eigenlijk nooit in combinatie met elkaar.
En natuurlijk nog een keer in het donker met de lichtjes aan ;)
http://img409.imageshack.us/img409/9274/p1000810em2.jpg
Update van mijn boardje:
http://mijnalbum.compuserve.nl/Foto=UCUDHSPU
http://mijnalbum.compuserve.nl/Foto=AHEIRT4Q
Ik ben nog wachtende op een Electro Harmonix Stereo Pulsar (XO Line)
Ook ben ik nog opzoek naar een goede fuzz, zit te denken aan de Cusack: Screamer+Fuzz. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit.