Oorspronkelijk geplaatst door
Aikara
Ik vond het gisteren een topavond. Geluid was ontzettend goed! Misschien wel het beste livegeluid dat ik tot op heden gehoord heb. Wellicht was het volume te hard, maar ik heb altijd oordoppen in dus daar heb ik geen last van gehad. Hoewel het optreden van Vai voor mij het hoogtepunt van de avond was, is zijn gitaarspel er de laatste jaren niet beter op geworden. 10/15 jaar geleden was hij misschien wel de 'beste' gitarist ter wereld maar hij is inmiddels door een aantal anderen voorbij gestreefd (Guthrie Govan). Schijnbaar is Vai de laatste jaren ook minder bezig met gitaarspelen en meer met muziek componeren. Overigens vond ik Morse ook lang niet zo clean en strak spelen als ik verwacht had. Satriani was qua gitaarspel foutloos, maar bij hem ligt de moeilijkheidsgraad dan ook een stuk minder hoog.
Klein minpuntje bij Satriani vond ik de set: Surfing with the alien, flying in a blue dream en Satch boogie heb ik nu wel vaak genoeg gehoord. Op z'n laatste albums staan genoeg gave nummers. Die had ik eigenlijk liever gezien/gehoord (Made of tears).
@JGD: ik moet je wel een beetje gelijk geven dat het optreden van Satriani na Vai een beetje 'tam' was of zo. Kan misschien ook komen door komen door de cliché setlist maar ik merkte dat m'n aandacht wat verslapte. Ik heb daardoor wel een tijd zitten letten op de lichtshow: was ook dik in orde!
Maar goed, ondanks een paar kleine 'aandachtspuntjes' heb ik al met al een topavond gehad!