Je ziet op die foto goed het verschil in lak van die highway one, het is mat he?
Printable View
Je ziet op die foto goed het verschil in lak van die highway one, het is mat he?
Jawel de lak is mat. Ik laat mijn gitaar regelmatig afstemmen bij pro's (die enkel met de dure custom strats werken en de HWY1 reeks niet kennen) en vaak krijg ik de commentaar "wow hoe heb je dat gedaan!"
De gitaar wordt dus ook ietsje sneller "ouder", door die dunnere lak is de gitaar ietsje gevoeliger voor "slijtage". Mijn is van 2003.
Mooi gitaartje!
wat voor versterker en kast staan daar op de achtergrond?
Matamp?
Hey bedankt man, mooie WP ! :) Even aangepast naar 1280x1024 en gaan met die banaan :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RolandT
Zo is die geworden:
http://img440.imageshack.us/img440/4...ieiejq7.th.jpg
De versterker is een Matamp 1224 mk7, de cab is ook van Matamp 2x12 V30.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever
http://www.10pont.net/mk7solo.jpg
hoe kan je die amp het best beschrijven?(waar hij het best voor geschikt is enzo) is er een grote vergelijking met orange?
Om een lang verhaal kort te maken, die kerels die nu Matamps maken waren heel lang geleden verantwoordelijk voor de legendarisch Orange amps. Dan is Orange "big business" (massaproductie) geworden en de mannen doen nu hun ding ergens in klein dorp in de UK. Ga eens naar hun website voor de historyCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ...rock...
en qua sound?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RolandT
De Matamps zijn verbonden met een genre dat "stoner" sound heet. Ik moet zeggen dat ik daar zelf (gelukkig) nog nooit van had gehoord. Het blijk een soort doom metal te zijn. Grappig voor de Nederlandse lezers, een Nederlandse groep Heavy Lord (had ikzelf nog nooit van gehoord maar geeft een goed beeld van het genre) heeft Matamps. Ook een Belgische groep Soultrash heeft MatampsCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ...rock...
Matamps zijn geen "1 genre" amps. Ze worden zowel door Jazz spelers als door Metal groepen gekocht.
Zelf speel ik zowat alles, dat gaat van CCR tot Radiohead tot ACDC tot Clapton. De sound heeft een zeer volle bas klank, als ik extra bas geef, ga ik in overlap met onze bas speler.
Luister eens naar de Matamp Clips en je zal zien dat het niet enkel metal is.
Stoner rock-doom metal? Ik zie de link niet liggen... En je hebt vast wel eens van Queens Of The Stone Age gehoord, de meest populaire stoner band van de laatste jaren.