absoluut. een van de beste pickups ooit gemaakt. en dat zegt wat, ik heb gestoord veel gitaren en dito pickups.
Printable View
Heeft iemand nog tips voor nieuwe pickups in een PRS CE-22? Er zitten nu Dragon II's in, wel veelzijdig maar klinkt op alle standen net niet helemaal lekker. Ik ben niet zo goed in geluiden beschrijven, ik denk dat het een beetje te wollig is ofzo. Ik vergis me nog wel eens over welke pickup ik speel, hij staat dan op de brug maar het klinkt als een nekelement of tussenstand. De nekpickup gebruik ik ook nauwelijks omdat je dat niet meer hoort welke noten je speelt.
Ik heb ook eigenlijk niet zoveel uitput nodig, dus ik zat te kijken naar een soort van PAF achtige pickup. Ik heb een tijdje geleden Seth Lovers in een LP gehad en dat beviel wel, klonkt lekker natuurlijk en dynamisch, maar dat was natuurlijk wel een hele andere gitaar. De PRS heeft een body van Mahonie (geen top) en een geschroefde hals.
Budget is trouwens wel flexibel, maar ik houd het liever wat goedkoper als ik nog niet weet of de pickups bevallen. Zat qua prijs te kijken naar de standaard SD / Dimarzio pickups, zo rond de 80 euro p/s.
Mja, maar als je niet afkomt met Seymour Duncan, DiMarzio, BareKnuckle of boutiquemerken waar je veel te veel geld voor betaalt, word je genegeerd, ook al betaal je voor een set van een grotere legende dan Seymour en Larry samen, evenveel of net iets minder :) Och ja, wat de boer niet kent etc...
@kakihara: je hebt geen idee wat ik allemaal al geprobeerd heb. Lollars, fralin, bill lawrence (de echte, die duitser, wilde pickups dus), wizard pickups, BKP, suhr pickups, pickups van anderson, pickups van Jon Moore (ook geweldig overigens! maar hij doet voor mij het speciale werk),Haussel, kent armstrong, dean pickups, en ik kan nog wel even door gaan. ik durf haast te zeggen dat ik bijna 250 pickups geprobeerd heb.
Orph, ik doelde ook niet op jou ;) Ik weet heus wel dat jij een shitload aan pickups geprobeerd hebt.
Ik bedoelde dat als je met een geweldige oplossing komt (en goedkoop bovendien! - die L500 XL dus), van zodra er iemand DiMarzio, EMG, BareKnuckles of SD oppert, wordt er aan je advies voorbijgegaan. Ik vond in dit geval de L500 van Bill een fantastische oplossing (chugachuga en downtunen en toch met definitie), en helaas wordt eraan voorbijgegaan, jammer. Daarom dus, wat de boer niet kent ;)
sorry sorry sorry :( Ik heb een beetje een kort lontje vandaag. niet persoonlijk, ben bezig met een verhuizing en dat loopt niet zo vlotjes. nou ja het loopt wel vlotjes, maar niet zoals ik het wil. niks gezegd! :D
Ik ben overigens benieuwd wanneer jij de L90s gaat proberen, Orph, die zijn volgens mij nog ietsje meer up your alley dan de L500-serie.
Hoezo denk je dat?:) iets vetter maar even hot? misschien stop ik ze in mijn toekomende stratproject. 1 l90 en 2 l45, die singlecoils.
Net iets minder hot (niet veel), maar wel extra mids.
Nog maar even aandacht trekken :)
Na nog wat meer zoeken lijken veel mensen tevreden te zijn met een PAF pro in de nek en een Superdistortion in de brug. Tonezone zie ik ook genoemd worden, maar ik lees ook dat die wat modderig kan klinken en dat wil ik juist vermijden.