M'n iPhone kan de link niet openen maar wat voor element heeft Dave in z'n gitaar dan?
Printable View
In de SSS strat had hij volgens mij drie hotrails.
HSH had hij een superdistortion in brug en PAF in de neck. Midden weet ik niet.
Ik heb ook een SH2 in de neckpositie van mijn sg zitten. Voor clean en blues tonen erg gaaf. Maar shred en solo werk is hij niet zo lekker voor.
Ik heb hiervoor een SH6 setje gehad in neck en bridge. dat is wel echt gaaf voor solo geweld in de neckpositie.
En de dimarzio X2N dan? Die is voor een gitaar van mahonie te modderig. Maar in m'n mex strat was hij wel te gek, helemaal niet modderig maar lekker scheurend.
Willem, ik begrijp het volkomen, Kmpn ligt nu eenmaal niet echt in de buurt, maar je weet maar nooit waar je ooit nog eens iets gaat ophalen toch?
Pas zat je in Zevenaar, nou dan is het even de Autobahn op, stukkie met 180 km/u en afslag Rees (D) en binnen 10 minuten sta je hier voor de deur (en d'r zijn hier maar een paar deuren, dus het kan niet missen).
Maar ik had meer een specifieke vraag over een gitarist die ik bewonder en waarvan ik veel nummers speel die een bepaalde sound en helderheid krijgt die ik (nog) niet kan benaderen. Ik gebruik een BOSS GT-10 dus geen kinderachtig goedkoop kutapparaatje, ik ben er zeer content mee verder.
Dat kan natuurlijk aan mijn instellingen van de compressor, overdrive, delay of de sterkte en/of volgorde daarvan liggen, of aan de amp.....of natuurlijk aan het verschil in pups, dat laatste lijkt mij het meest waarschijnlijk.
En dat wou ik laten zien op It Might Get Loud, deleted scenes.....
Nogmaals, het is geen kwestie van moeten en moeten binnen een paar weken, je ziet maar, als het een keer lukt, dan hoort ik ut wel.
Een ieder die dit leest en ook een effecten-freak is.....meldt U en eeuwige roem valt U ten dele!!! :cheerup:
groet, de Fisherman. :ok::ok::ok:
Harald,
wie bedoel je ? Welke gitarist?