Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Een Nederlander die de knop FREE niet vindt? :o
grapje :D
Printable View
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Een Nederlander die de knop FREE niet vindt? :o
grapje :D
LOL!
10tekensLOL
@Goeiemorguh: je hebt alweer pm over dit onderwerp ;) Respond please :cheerup:
Goeiemorguh is dood? Of negeert hij je gewoon :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
Ik vrees dat laatste, maar ik weet niet waarom, ben een hartstikke aardige jongen :seriousf:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Okay, zojuist 81 pagina's gelezen en geen vragen (ze zijn allemaal minstens drie of vier keer beantwoord).
Dit wordt mijn eerste project sinds 20 jaar en ik heb eerst even 5 minuten naar het schema zitten staren voor alles weer boven kwam (2n4427, BLY16A ;) ) en het weer enige betekenis voor me had.
Iedereen dit dit tot hapklare brokken heeft gemaakt en natuurlijk vooral de originele ontwerper thanks, ik ga de boel eerst bouwen en zal er pas daarna verslag van doen!
Mooi is dat he? Was iedereen maar ze self sufficient als jij!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bollocks37
Succes met bouwen!!
Heb inmiddels ook alle 81 pagina's doorgelezen en nu dan toch maar is geregistreerd op het forum. Lees inmiddels al een jaartje mee, en vond dat het nu toch is tijd werd om mijn meningen te posten en meteen wat vraagjes beantwoord te krijgen. :hippie:
Wat is nu nl het geval: Ik ben mijn profielwerkstuk over gitaareffecten aan het doen, en dan eigenlijk met name (en waarschijnlijk ook alleen maar; dat was al genoeg volgens mijn leraar) over de overdrive en distortion. Nu heb ik besloten daar ook een praktijkgedeelte aan vast te maken en dus zelf een pedaaltje te bouwen. Nu had mijn leraar, die zelf ook enthousiast gitarist/bassist/zelfbouwer enz. is mij al een berg gekopieerde artikelen uit duitse tijdschriften gegevens met allerlei DIY projecten. Alleen nou heb ik het niet echt op duits (lees: ben niet goed in Duits:P), en als er iets mislukt dan kan ik ook nergens vragen stellen. Hier kan dat dus duidelijk wel, als ik de hoeveelheid vragen van Valoosj en Hugo heb gelezen (respect, had het zelf ook niet geweten :hippie: ). Hulde aan de geduldige beantwoorders trouwens;)
Maarrr nu heb ik dus besloten het schema van DH te gaan volgen. Aangezien mijn electro ervaring niet verder gaat dan de natuurkundelessen (beetje weerstanden uitrekenen enz.) heb ik dus praktisch nul ervaring. Weet wel gewoon wat alle onderdelen inhouden (heb al schema's enz bestudeerd), maar voor de rest zou ik niet kunnen bedenken hoe ze de sinus zegmaar beinvloeden. Verder heb ik ook niet al teveel soldeerervaring, en mede daarom heb ik ook besloten eerst een Big Muff Triangle te bouwen aangezien dit toch wel een stuk gemakkelijker is/(lijkt?). Deze spullen moeten zo'n beetje morgen binnen komen, dus dan kan ik gaan bouwen.
Terugkomend op mijn electronica ervaring: Aangezien het mijn profielwerkstuk betreft, wordt er wel een beetje kennis van zaken verwacht. Dus ik moet het schema zo'n beetje gaan uitleggen in mijn werkstuk (niet precies, mijn leraar weet ook wel waar ik nu ben en straks ben qua kennis), alleen nou weet ik dus totaal niet waar te beginnen enz. Nu vroeg ik mij af of iemand misschien een boek/site wist die in een beetje begrijpelijke taal uitlegt hoe bepaalde componenten de sinus beinvloeden, en misschien wel hoe het schema van de NijboerTS werkt(A). Het hoeft echt niet allemaal voorgekauwd te zijn, ik hou er wel van juist wat dingen zelf te ontdekken. Dus als iemand een dergelijke bron weet dan hoor ik het graag!
Veel te lang verhaal dus ik ga ermee stoppen:P. Toch nog een vraagje eigenlijk: Hebben jullie (GitaarNijboer, Dirk Hendrik, Aad enz.) eigenlijk een opleiding gedaan voor alles wat jullie nu weten of is het echt pure hobby? Jullie weten er nl echt veel van:P Wil ik nou ook kunnen: schakelingen uitrekenen, combineren en zelf bouwen:P
Nou, een goed vertrekpunt is de DIYStompboxes Wiki. Daar staat alles best begrijpelijk uitgelegd, en als ik me niet vergis staat er ook een iets diepgaandere uitleg over de componenten. Hun forum is ook bijzonder uitgebreid. Dan heb je General Guitar Gadgets en Geofex. Dat zijn zo de populairste internetbronnen in zake fx. Misschien iets te eenvoudig voor jouw doeleinden, maar wie weet ben je er iets mee.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clox
Richards achtergrond weet ik niet. Bij m'n beste weten hebben Aad en ik idd opleiding gehad.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clox