Hoe zit dat eigenlijk?
Omdat de vraagprijs van deze zo hoog is, mag er daarom wel gibson op de kop staan, in tegenstelling tot een aliexpress variant van €100,-?
Printable View
Hoe zit dat eigenlijk?
Omdat de vraagprijs van deze zo hoog is, mag er daarom wel gibson op de kop staan, in tegenstelling tot een aliexpress variant van €100,-?
Ik kwam ook uit bij TFOA, maar je mag bieden vanaf 8000 euro. Wellicht moet je het zien als bijdrage in de faillissementskosten:soinnocent:
Stukje tekst van TFOA, als dit inderdaad dezelfde bouwer is(Hugo Jokercreek): Velen kennen Hugo nog wel uit het verleden (Befaamde single-cut modellen die inmiddels in kleine cirkel wereldfaam hebben gekregen maar hij durft ze niet meer te bouwen).
Het is en blijft een replica, dus naar mijn idee mag hier ook geen Gibson op staan...
Hugo les Pauls verkocht tfoa inderdaad, maar niet voor die 10k die in de ad genoemd worden. Die dingen gingen voor rond de 5k.
Of ze te duur zijn weet ik niet, maar ze zien er erg gaaf uit!
Ik denk dat dat meevalt. Hoge prijzen? Ja. Maar kijk wat ze daarvoor leveren en daarvoor doen. Duur is niet hetzelfde als belachelijk. Ik denk dat de markt de prijs bepaalt en niet zij. TFOA had geen bestaansrecht als ze zichzelf uit de markt zouden prijzen. Als je je een beetje in de marktprijzen zou verdiepen, dan zou je zien dat hun prijzen niet zo raar zijn. Ze hebben alleen voornamelijk mooi en duur spul en dat valt op. Maar dat zegt niet dat ze te duur zijn. Ik vind het wel mooi dat iemand in dat segment durft te gaan. In NL is geen shop waar altijd wel meerdere jaren '60 Tele's, Strats en Gibsons te vinden zijn. Kies er maar eens een willekeurige uit en ga die eens googlen. Via bv Ebay zul je waarschijnlijk vergelijkbare prijzen vinden. Trouwens, ook in het segment tussen €750 en €2000 hebben ze gitaren en daarnaast zijn ze ook dealer van een aantal merken en volgen daarin gewoon de gangbare prijzen.
Hun PS onderaan de MP-advertentie vind ik wel een vreemde. Niet alleen komt deze belerend over, maar ik vraag mij oprecht af of het handig is om mee te doen aan naammisbruik. Volgens hen is deze gitaar beter dan Gibson. Als dat zo is, dan wil je als bouwer toch je eigen naam hieraan geven? Daarnaast zou ik als Gibson zijnde ook niet blij zijn hiermee. Vreemd :-/
Ik snap het 'te koop ivm. faillissement' niet zo goed maar ik vermoed dat hij nog wel wat water bij de wijn moet doen.