Als jij ooit besluit 'm van de hand te doen wel ja. Als je 'm altijd in jouw bezit houdt maakt het mij niets uit.
Overigens pikt de douane ze we wel steeds vaker uit. Betrapt worden = gitaar kwijt en €250,- boete.
Printable View
Ik zei ook niet beter... ;)
Het verhaal van de aanbieder is inderdaad precies de reden waarom dit soort nepperds erg vervelend zijn. Het gaat er niet om dat je zelf geen kopie zou mogen kopen voor de lage prijs, het gaat er om dat kwaadwillenden mensen met wat minder kennis er flink mee kunnen oplichten. En die opgelichte mensen komen er vaak pas na een paar jaar achter, wanneer ze de gitaar weer van de hand willen doen en hij hier wordt "gevangen". Oplichter is dan allang gevlogen, opgelichte persoon zit met de brokken.
En vergeet niet dat jij als eerste bezitter dan wellicht niet de intentie hebt tot oplichten, degene die de gitaar - met duidelijke vermelding dat het een nepperd is - van je koopt misschien wel.
Heeft niks met een belerend balkenende vingertje te maken, maar met het feit dat het me enorm tegenstaat dat we dit soort dingen blijkbaar maar moeten accepteren, want als je je maar goed informeert dan trap je er toch niet in.
En voorkomen betekent niet 100% controle, maar een gezonde instelling van iedereen: hier gewoon niet aan meewerken, ook niet "voor de lol" zo'n ding kopen en dan met logo en alles doorverkopen op het moment dat de lol ervan af is. Helemaal voorkomen doe je het nooit, daar zijn teveel mensen voor aanwezig die er hoe dan ook een slaatje uit willen slaan, maar alle kleine beetjes helpen.
Check de stand van de potmeters maar, de cutaway en bekijk de headstock, naar mijn bescheiden mening is de Gibson niet echt.
http://link.marktplaats.nl/446555354
Bij de "Epiphone" is het nog erger/duidelijker te zien (foto 3 en 4). Die heeft volgens mij gewoon een "scheve" body...
De scheidingsstreep van de top loopt volgengs mij ook niet goed door het midden... Volgens mij heb ik hier al eens erder een chinese lp met scheve body voorbij zien komen, ze hoeven alleen de neckpocket maar iets verkeerd te vrezen natuurlijk... ;)
Maar goed, misscien vertekent die vrij onevenwichtige teardrop sunburst de boel inderdaad lelijk.