Spraakgebrek of braakgesprek?
Printable View
Spraakgebrek of braakgesprek?
Frysk bloed tsjoch op! Wol no ris brûze en siede,
En bûnzje troch ús ieren om!
Flean op! Wy sjonge it bêste lân fan d'ierde,
It Fryske lân fol eare en rom.
Refrein:
Klink dan en daverje fier yn it rûn
Dyn âlde eare, o Fryske grûn!
Klink dan en daverje fier yn it rûn
Dyn âlde eare, o Fryske grûn!
Hoe ek fan oermacht, need en see betrutsen,
Oerâlde, leave Fryske grûn,
Nea waard dy fêste, taaie bân ferbrutsen,
Dy't Friezen oan har lân ferbûn.
Refrein
Fan bûgjen frjemd, bleau by 't âld folk yn eare,
Syn namme en taal, syn frije sin;
Syn wurd wie wet; rjocht, sljocht en trou syn leare,
En twang, fan wa ek, stie it tsjin.
Refrein
Trochloftich folk fan dizze âlde namme,
Wês jimmer op dy âlders great!
Bliuw ivich fan dy grize, hege stamme
In grien, in krêftich bloeiend leat!
Refrein
Och volgens sommige heb ik die al, dacht altijd dat mijn plat mie'n plat démters wel mee viel.
Had ik een keer een reunie van de skool kreeg ik te horen dat je bij toch wel het beste kon horen da'k ut demter kom.
za'k oe houw'n!
Ik kan trouwens beter deze en volgende week mijn "grote bek houden", aangezien ik de hele week elke avond in groningen aan het werk ben.
Ik heb de weg vandaag zo waar gevonden.
Nu was het ook niet zo moeilijk, tis dat grote witte ei (nah nie echt een ei) vormige gebouw.
http://www.struktonworksphere.nl/ser...al&mw=520&mh=0
Ik hoop dat ie mag in Het Grote Tweedehands topic:
Wat is een handige manier om grote aankopen 2e hands te betalen? Contant vind ik zo'n gedoe want of je moet een hoop flappen gaan pinnen of je zit ineens met een smak vijtigjes terwijl je eigenlijk altijd pint. Je kan het gaan storten maar als je kantoorpik bent is de bank altijd dicht als jij vrij bent. En je hoort wel eens dat men opgelicht wordt doordat ze vals geld krijgen. Dat moet handiger kunnen toch?
Overschrijven lijkt me wel veilig want de transactie kan niet ongedaan gemaakt worden zonder toestemming van de ontvanger voor zover ik begrijp én je loopt geen risico met vals geld. Maargoed, je wil natuurlijk pas op het moment supreme overmaken helemaal als de tegenpartij bij en andere bank zit moet je een paar dagen kost en inwoning bij onderhandelen voordat ze kunnen checken of het geld binnen is.
Nou lijkt Paypal me wel handig maar weinig ervaring mee. Kan je daar eenvoudig iemand betalen en ziet die het ook gelijk? En is er dan ook geen weg meer terug? Iemand ervaring met deze betaalwijze bij particulieren onderling?