Dimarzio Tone zone S?
Printable View
Dimarzio Tone zone S?
Tone van het brugelement voor de helft terugdraaien? Doet voor mij de trick voor een lekker hardrock geluid.
Geniaal element die tonezone al is hij misschien een tikje te modern in zijn sound.
Keuze is gevallen op een tone zone S omdat die op mp te krijgen was. Als combi deal ook een air norton s weten te scoren die in mijn andere strat komt te zitten:crazyhappy:
de air norton is briljant in een strat. de 's' versie bedoel ik dan, ik heb geen ervaring met de gewone air norton. de air norton kan lekker vette leads uitknallen, maar met je volumepot iets terug kan ie ook lekker quacken. fijn pickupje.
de tonezone geeft je zeker wat warmte in je tone. De pearly singlecoil sized is volgens mij alleen maar voor de tele, niet voor de strat. Geloof ik. Omdat ie voor the Reverend gemaakt was, en nauwelijks op strats, maar wel op tele's speelt.
Ik befreep dat ze wel ook voor strats beschikbaar waren maar dan moest je meteen 150 dollar gaan ophoesten voor 1 pickup.
Ik ben wel benieuwd naar die air norton in mijn strat. Zat zelf er al een tijdje aan te denken maar het kwam er steeds niet van gezien de pickups van mijn 62ri voorrang hebben. Met een tone zone in een strat heb ik al ervaring gezien mijn hw1 strat ooit een fill sized tone zone in de brug had zitten.
Weet iemand trouwens hoe ik een 5 way switch moet wiren voor 2 humbuckers(brug, bijde humbuckers, neck) samen met maar 1 volume pot?
Ik zat zelf aan een simpelere switching te denken maar die wiring is ook wel interresant.
Heeft er iemand toevallig ervaring met de EMG h4 passive bridge ?