@Philippe: prachtige Ibanez heb je daar, zeer mooie afwerking.
Printable View
@Philippe: prachtige Ibanez heb je daar, zeer mooie afwerking.
Is dat een SRV miniature boven op je amp?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SymphonY-X
hij plaatst een foto van drie gitaren en jij vraagt naar dat kleine ding bovenop :razz:
hey chiel,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chiel
mooie spullen!
hoe bevalt die lukather-set in de schecter? is dat trouwens een mahonie gitaar? en wat voor andere houtsoorten zitten erin?
thx!
die schecter is volgens mij lacewood :o heel mooi
Chiel heeft een zwak voor amberkleurige superstrats! :D
Hele mooie setup hoor! :)
@NegK3fan - Gekke shit die blauwe strat-achtige :o
wat voor karakteristieken heeft dat vergeleken bij de bekendere houtsoorten?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
Hoezo hou jij van 1 kleur en trems :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chiel
Vette rig hoor!
[/quote]wat voor karakteristieken heeft dat vergeleken bij de bekendere houtsoorten?
moeilijk te zeggen er zijn verschillende lacewood soorten van over heel de wereld, de soort die oa door warmoth wordt verkocht lijk op een kruising tussen esdoorn en mahonie (meer hoog dan mahonie)
mooie set, komt er nog een leuke behuizing om je zelfbouw top?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
het goeie van beide werelden dus :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
dank je!
Jaja Chiel, errug mooi hoor! Waar haal je die spulletjes toch allemaal 8-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
BTW: de Schecter is een zgn Exotic Top. De top is inderdaad van Lacewood, de body is van essen. De top is zo dun (paar mm) dat de invloed op het geluid niet heel erg groot is.
Ik heb trouwens zelf een Anderson met een volledig lacewood body gehad, die was nog mooier. Qua klankkleur vond ik het toch meer naar elzen neigen dan naar mahonie of esdoorn. Ik dacht trouwens dat lacewood vooral uit Australië kwam, maar als Fred D wat anders zegt geloof ik dat meteen.
voor schecters kom het in ieder geval uit australie maar de term lacewood wordt soms ook gebruikt voor andere houtsoorten die kwartiersgezaagd zijn en een zelfde tekening hebben als australisch lacewood (dit naast houtsoorten die echt gerelateerd zijn aan het australische lacewood)
het heeft in het echt een prachtig 3 d effect
@ Chiel: die wolfgang is toch een Quilt Top, as in Peavey Wolfgang QT...??
die zijn, voor zover ik weet geen usa, maar korea...
Of zie ik iets over het hoofd? :-)
http://forum.bandtoerie.nl/uploads/p...1123681917.jpg
....Gibson LP Custom '78 , Marshall jcm800 2205 en wat pedalen:
Ernie Ball volume pedaal, boss tu-2 tuner, Teese RMC3 wah, DH modded TS-9, HWA Mig-Boost, Ibanez fl-301 flanger, MXR phase 90 script logo, EHX holy grail, Boss CE-1 chorus/vibrato, Line6 DL4 en EHX Big Muff USA uit '74. Alles gevoed door 1 voodoolab pedalpower II in een Pedal Pad koffer.
Nice!
waar heb je die pedalpad gehaald als ik vragen mag...
enneu, afmetingen en zo...?
PM het me maar hoor asjewil ;)
...pedalpad 2e hands, zeer leuke prijs want dingen zijn best prijzig ( zie www.haarguitars.nl) ... afmetingen zijn wel ergens op www.pedalpad.com .. tis de grootste
Dat pedalboard is ongeveer net zo groot als een gitaarkoffer of zie ik dat verkeerd?
Wat dat betreft zou je dan net zo goed zelf een pedalboard kunnen maken van een ouwe gitaarkoffer.
...wordt ook wel gedaan, maar dan mis je wel wat hoogte meestal. iig is hij zo ongeveer een meter breed ja! ... 8-)
Gaat daar nog iets van een loop in of staat dat allemaal vóór de pre amp ?
Mooie verzameling trouwens.....
....modulatie en delay gaat door de loop, fuzz, wah en od's dr voor, tu2 buiten keten door tuner out van EB volume pedaal....
alles met george l's trouwens.
....en k ben ook wel blij met de collectie idd!... 8-)
....ben trouwens op zoek naar nieuwe kabels ( 4 in totaal ) met neutrik pluggen ( haaks alles) ...wat is daarvoor aan te raden ?
http://members.home.nl/d.a.kuipers/p...%20gear/g3.jpg
Middelste Strat is inmiddels verkocht, Richwood is van m'n pa.
M.a.w.: tijd voor iets er erbij! :wink:
En heb je al iets in gedachten? :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dweezman
Mooie set trouwens!
Dank!Citaat:
En heb je al iets in gedachten? :)
Mooie set trouwens!
Vooral die gepimpte Jaguar is fijn, mustang bridge, SD Vintage Sjag1 in de neck en een SD little '59 in de brug. ('t Is een jap, maar veel meer speelplezier dan de usa in't midden...)
Na het nemen van de foto had ik pas door dat er 3 Fender-modellen naast elkaar hingen. Geinig!
Ik zoek een Tele. Het liefst een DeLuxe.
Wah, vette gear da jullie allemaal hebben... ik zie vooral veel Gibson lp's en Fenders... en meestal zo 2 3 tegelijk :razz:
Ok nu ik... ooit ook zo uitgebreid als die van jullie hoor wacht maar...
Behringer V-ampire
http://users.pandora.be/firmz/Zumofi.../behringer.JPG
Acoustische Ovation (geen idee wat voor een als iemand me kan vertellen welke is dat ook mooi meegenomen; gekregen van men vader)
Semi-acoustische Ovation
Yamaha RGX, Marshall vs100, en een kleinere Marshall Valvestate R15
http://users.pandora.be/firmz/Zumofish/Foto/gear.JPG
En Gretsch Electromatic
http://www.gretschguitars.com/reposi...s/G5570_xl.jpg
Ik zit trouwens te kwijlen op een Gisbon ES-335 Dot, maar ik heb nog nooit een gibson aangeraakt dus dunno, ook zeer duur, niet echt haalbaar voor me. Is dat een goeie gitaar om powerrock mee te spelen? Stoner/grunge enzo?
groetjes
niet echt geschikt voor stonerrock grunge lijkt me
Die gretsch is erg mooi! :wink: Maareh zou je niet eens naar een buizen amp gaan kijken? :lol:
Je moet een beetje uitkijken met rondzingen, maar ik vind het heerlijke gitaren om mee te rocken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FirMz
Alleen (en dat is niet lullig bedoeld) praat je over zo'n groot bedrag dat ik me afvraag of het niet zinniger is eerst je geld aan een goede versterker uit te geven. Je Gretsch (mooie gitaar trouwens) zal er veel beter door gaan klinken. Iedere gitaar zal er veel beter door gaan klinken. :)
Akkoord, maar ik ben wel heel tevreden over die vs100 is die nietzo denderend dan?
En kan iemand mij goeie Versterker aanraden dan? Een met een schappelijke prijs wel... ik speel door een BOSS ME-50 floorboard dus effektjes moet die versterker niet hebben want die zal ik niet gebruiken...
thnx for the hints & feedback
Hier mijn 'electric lady land'
http://www.xs4all.nl/~verhaag/stuff/guitar/ax1.jpg
en ik ben zeer gelukkig dat ik 'm hier nog niet heb gezien:
v.l.n.r.
Peavey T-60, Squier E-series, Aria TA-61
http://www.xs4all.nl/~verhaag/stuff/guitar/ax2.jpg
Peavey T-60, F(l)ame Tele.
Over de Peavey's: ik wil er nog veel meer: dit zijn echt supergitaren!
Je moet wel strakke spieren hebben, want ze zijn *lood*zwaar. Maar het geluid en speelgemak is in een woord super. (maar niet verder vertellen)
De Squier? Toen ik mijn Gibson the paul verkocht wilde ik een stratocaster, maar arm en geen geld. Toen maar een Squier gekocht, en hoewel ik altijd dacht "het is maar een Squier", speelde íe toch wel errug lekker. Heb laatste tijd een aantal MiM's in m'n handen gehad, en dat is echt brandhout vergeleken bij deze Squier! Las laatst op een Squier forum dat de E-serie "biggest bang for the buck" was. Nou, volgens mij klopt dat wel.
De Aria heb ik erg cheapo op de kop kunnen tikken, maar hij bevalt erg goed. Varitone is ook bijzonder. Actie moet alleen nog iets lager.
En dan nog een T-60, maar met Toaster pickups (de andere heeft blades)
Ouder model, iets andere body, maar net zo strak. Je kunt van die gitaren de humbuckers omzetten naar single-coil. Ja, lach maar, nu heel gewoon, maar deze gitaren waren de eersten! Ook kun je de elementen uit fase zetten.
De Flame heb ik -geheel tegen mijn principes- blind van Ebay.de gekocht. Zag er erg strak uit, en moet zeggen: het is een copy, maar de afwerking is erg super. Moet 'm nog ffe flink aan de tand voelen, maar de eerste indrukken zijn bijzonder goed (3 dagen binnen). Mooie afwerking, goede hardware. En dat voor een Poolse gitaar ... Ik wist niet eens dat de daar gitaren maakten.
Wodka Wyborowa, dat wist ik wel, maar ze kunnen daar dus ook heel aardige gitaren maken ook. Dit is de budgetlijn van hun andere merk Mayones. Had me suf gezocht naar www.flame.pl, maar niets gevonden. Blijkt dat je op http://www.mayones.com/ moet zijn.
Bij Music Store in Keule te koop als merk 'Fame' Via Ebay.de vind je ze nog wel eens goedkoper.
Niet op de foto: erg oude Aria AC10, Fender Gemini II en een kampvuur-ding.
Versterking: Ultimate Chorus van Fender en een kleine Crate.
Wil nog: mijn oude The Paul terug, een oude Ibanez Artist en een Hagstrom Swede of Super Swede. (ja, ik weet het, ik ben oud.)
Edit: typo/aanvulling
Die Peaveys zijn inderdaad erg goed en SUPERZWAAR. Mijn bassist heeft de basversie ervan en dat ding is niet te tillen, maar als je hoort wat hij er allemaal uit weet te halen, geweldig. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat mijn bassist uit een drol nog een mooi geluid weet te halen, maar ook hij is zeer te spreken over de Peavey).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeppo
:o What the F*ck!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Mule
Misschien is het een goed idee om ook ooit eens een bas-meeting te houden :D
:sssh: Ik vond het al gewaagd om mijn basjes in dit forum te posten... :lol: