Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2
klopt
http://youtube.com/watch?v=Zm7EeuWnc-8
was voor een tribute cd van de schrijver van dit stuk,
maar het heeft niets met het huidige album te maken
Printable View
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2
klopt
http://youtube.com/watch?v=Zm7EeuWnc-8
was voor een tribute cd van de schrijver van dit stuk,
maar het heeft niets met het huidige album te maken
Ik vind Kirk veel meer een melodische gitarist dan een "pielgitarist". En de solo van Fade to black vind ik anders wel heel mooi. Malmsteen ratelt bijv. in mijn ogen harmonisch mineur af. Supersnel. Of jij het mooi of lelijk vind hangt meer af van je smaak denk ik. Zakk Wylde bijv. gaat vies snel over Pentatonisch, er zijn mensen die hem te gek vinden, er zijn mensen die hem niet speciaal vinden. Mijn leraar vindt Blackmore, Slash, Ted Nugent, Hammett, Jimi Hendrix enz. bijv. veel beter dan Zakk Wylde, is ook een kwestie van smaak. Maar respect voor je mening!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tvmartini
Het zit je hoog he, die Kirkje Hammet.
wat doet 99,9 % van de shredders?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tvmartini
Ik snap deze hele discussie eigenlijk niet. Heb net voor de zekerheid fade to black nog maar even aangezet. en de intro vind ik magistraal. De solo op het eind is op het begin wat minder maar het einde vind ik weer geweldig.
Ik vind hem juist de meeste creatieve metalgitarist die nog leeft. Een die in het teken van het nummer staat maar er zit wel lekker vaart in. Vind in metallica's solo's veel meer melodie zitten dan in de nummers van andere grote metalbands.
Yep, maar hij niet alleen hoor, er zijn genoeg gitaristen die ik graag hoor, uit verschillende stijlen. Ted Nugent bijv. Of Blackmore, magistraal gewoon. Of Paco di Lucia. Steve Hackett, Les Paul, John Frusciante, enz.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Ontopic: hopelijk gaat het nieuwe album knallen!!
Hohoho.... John Petrucci, ook vrij veel melodie in zn solo's (anderen vinden hem een walgelijke shredder). Ik vind hem een geweldige (prog)metal gitarist. Luister maar eens hoe Dream Theatre die Metallica nummers als Master of Puppets speelt. Met 2 vingers in de neus en zelfs nog beter dan het origineel !Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door happynjitram
Beter?? Ik vind van niet, Petrucci speelt de downstrokes van MOP niet, Hammett en Hetfield wel! Okay, Ik geef wel toe dat Petrucci natuurlijk beter is dan Hetfield en Hammett, maar dat wil niet dat zeggen dat ze de nummers van Metallica zelf allemaal beter spelen. Ook de zang vond ik niet echt goed Ik vond Trivium hun versie van MOP beter als die van Dream Theater. Mijn nederige mening he. En ja, Dream Theater heeft zeker veel melodie in hun nummers, het zijn echt magistrale muzikanten!
De solo's van bijv. Iron Maiden bevatten veel meer melodie dan die van Kirk, maar dat kan aan mij liggen.
Dat was niet helemaal wat ik bedoelde...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kris Haex
Metallica is kut!!!!!!11
Dat weet ik wel.Citaat:
Ok, hij speelt die downstroaks misschien niet (alsof hij dat niet zou kunnen, maar dat terzijde), maar hun interpretatie van de metallica nummers spreekt mij meer aan dan het origineel. Dat bedoelde ik ermee te zeggen.Citaat:
Verder zijn Petrucci & Co natuurlijk geniaal...
Nee, jij hebt een lekker koppie!!:seriousf:Citaat:
Metallica is kut!!!!!!11
Ok, je vind hun interpretatie van MOP beter, dat kan, smaken verschillen. Ik vind dat Metallica zelf het gewoon beter en vetter speelt. Metallica zou het heel wat moeilijker hebben om een Dream Theater nummer te doen. Als ze het al zouden kunnen.
De versie van Metallica is sowieso het beste, die van Dream Theater vind ik redelijk sucken. Dream Theater is op zich nice, zolang de zanger zijn mond houdt juist zoals de zanger van Nevermore, die is nog tien keer erger. (BTW de zang op het laatste Dream Theateralbum valt mee).Citaat:
De cover van Trivium van Master of Puppets vind ik heel vet, niet zo hol klinkend als de cover van Dream Theater.
Allemaal mijn opinie weliswaar.
Heerlijk, lekker stoken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toneblo
even weer serieus metallica nieuws:
metallica staat wederom op rock in rio, (in portugal ;))
Ja, dat klopt, maar daarom is Maiden Maiden, en Metallica Metallica. Veel meer melodie wil niet altijd zeggen dat het beter bij de muziek past. Nu ben ik geen metal-/sologitarist, maar ik heb me nooit zo gestoord aan het solospel bij Metallica. De mooie melodielijnen en dubbelspel bij Iron Maiden vind ik prachtig, maar dat is typisch iets wat bij Maiden hoort, maar niet bij Metallica.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reel Big Fish
Ik ben een van de grootste DT fans hier op het forum denk ik, maar ik ben het met je eens. Die versie van DT is in zijn geheel niet beter, sommige stukken wel, andere weer niet. Die down-strokes had Petrucci bijvoorbeeld gewoon moeten spelen ;-).Citaat:
Ik ben een ontzettend grote maiden fan, maar de solo's zijn echt niet creatiever en beter dan die van kirk. vind ik dan..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reel Big Fish
Dat zou ik nu ook niet zeggen. Ik ben van kleins af aan Metallica fan, vind echt al hun albums goed (jaja ook load en reload, echt super nummers staan daar op). Ben in mindere mate bezig met Maiden, maar als ik maiden een ding vind voorhebben dan is het wel hun solo's. Heerlijk melodieus :)
Natuurlijk heeft metallica ook een aantal ongelooflijk schitterende solo's:
check dit even (uit A Year and a half in the live of metallica)
http://nl.youtube.com/watch?v=okL9E9u2m2w
Pff, ga weg. Je mag best fan zijn hoor, maar een Adrian Smith speelt Kirkieboy er echt tien keer uit. Wellicht hoor jij alleen snelle noten, maar er zijn meer dingen hoor wat een gitarist goed maakt en dan faalt Kirkie op vele fronten. Ik heb gister nog ff een live optreden van Metallica op MTV gezien en het was gewoon vals wat Kirk liet horen, niet te zuinig. Geen bend was zuiver en z'n vibrato was weer als vanouds als een trillend rietje zonder enige controle.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door happynjitram
uhm
waarom zitten jullie hier kirk te bashen? dit gaat over de opnames van de komende metallica plaat!
Er is een ander kirk bash topic..
Ik heb een beetje het idee dat mods hier niet zoveel komen, dus ik stel voor: mods: ga ff schoonmaken aub..
Ik wil hier alleen maar dingen lezen over het nieuwe album/komende tour... niet gezeik van kirk dit kirk dat, of lars zus of lars zo
B2, als je echt iets te melden hebt aan een mod, dan gewoon het gevaren driehoekje eens klikken en vragen of er wat kan geruimd worden.
Tgaat hier inderdaad over de nieuwe plaat. Ik hoop echt dat er rap een release datum komt, kijk er echt naar uit. Toen St. Anger uitkwam stond ik al aan de winkel nog voor die open was, en het zal nu niet anders zijn. Er is maar een groep waar ik speciaal de deur voor uitga om een nieuwe cd van te kopen, en het is metallica.
Hopelijk hebben ze er weer wat moois van gemaakt. Zal zeker 'anders' zijn met Rick Rubin. Maar 'anders' vind ik meestal wel leuk :)
Dit is flauw. Dit zeg je ook niet tegen de mensen die zo'n beetje in de reet van Hammet zitten en dat ook niet kunnen laten wat al te vaak te posten, zo ook in dit topic. Dan kun je ook reacties verwachten. Kritiek is ook nog niet meteen bashen btw.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
kirk mag je zoveel bashen wat je wil, ik neem het toch niet serieus ;)Citaat:
Maar het heeft niet veel met dit topic te maken, daar zit ik meer mee..
Wat is dit voor een reactie? Volgens mij heb je niet helemaal gelezen waar ik op reageerde, dit stukje dus:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Mag ik dan zeggen dat Maiden meer melodie in zijn solo's heeft? Ik zeg helemaal niks over Metallica in mijn post, maar iemand beweert dat Metallica de allermooiste melodiën in zijn solo's verwerkt, van alle grote metalbands. Met alle respect, maar dat is onzin en dat zeg je dus zelf ook!Citaat:
Vind in metallica's solo's veel meer melodie zitten dan in de nummers van andere grote metalbands.
Metallica is dé band die mij aan heeft gezet tot het luisteren en spelen van metal, ik ben dus zeker fan, maar beweren dat ze de mooiste melodiën in hun spel hebben... nee.
Er is géén MetallicA-topic deze dagen die níet uitloopt in gezever en gebash en gezeik en gezanik over wat MetallicA doet en hoe ze zijn vergeleken met andere bands.
KAP ER EEN KEER MEE EN WACHT TOT ER EEN NIEUW ALBUM UITKOMT.
Of luister gewoon naar de muziek van ze die je wel mooi vindt, zo niet luister dan ook niet en zever er niet over.
Voor het Topic, laat ik het zo zeggen:
Volgens mij zitten niet veel mensen, behalve de pure plakkerige fans, te wachten op het volgende album.
Het is ook vrij stil rond MetallicA.
Maar ze zijn daar gewoon lekker muziek aan het maken, ik heb een boel nieuwe instrumenten en apparatuur gezien.
Zoals Lars zijn drumkit is erg vet, zowat hetzelfde behalve een paar onderdelen, maar wel een hele nieuwe met een originele look.
Dus ik zit wel op het nieuwe album te wachten, al sinds ze dat hadden aangekondigd eigenlijk...
Eerst leek het, met die "New Songs" de 'St. Anger'-gemixed-met-wat-'Load'-kant op te gaan.
Maar het lijkt steed minder "St. Anger" te worden, volgens mij dit keer weer iets heel nieuws.
Het ziet er echt naar uit dat ze hard op nieuwe nummers zitten te werken.
Natuurlijk hoop ik op iets nieuws en origineels, en het is spijtig als het weer iets teleurstellends wordt.
Haha ik vond je posts altijd al een beetje plakkerig aanvoelen brrrr ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damage Inc.
Ik ben alleen benieuwd wat ze nou weer voor meuk gemaakt hebben. Ik buig diep als ze bij MoP in de buurt kunnen komen, het blijft geniale muzikanten, maar ik heb er een hard hoofd in. Zo ben ik op dezelfde manier benieuwd naar Guns N Roses, maar dat duurt nog wel even.
En inderdaad, Iron Maiden is nog altijd de band met de meest geniale melodien (Smith is daar in solo's bijna altijd verantwoordelijk voor, Murray klooit wat en dan klinkt het ook wel goed maar toch minder melodisch). Vaak gaat het in de metal ook helemaal niet om melodie, het gaat om kracht, en Metallica weet dat (wist dat) goed toe te passen.
Ik zelf was in het begin ook "Iron Maiden ONLY" omdat ik Iron Maiden melodischer vond en alles.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
Ik vond toen ook nog MetallicA en al die andere bands schreeuwerds enzo.
Maar dat was dan MetallicA eigenlijk niet eens zo erg, vooral vanaf '94/'95 begon Hetfield veel cleaner te zingen en steeds cleaner en cleaner, tot St. Anger, behalve live jammer genoeg.
Ik vind Murray wel erg melodisch trouwens, hij heeft een hele eigen stijl.
Ok, soms is het best hetzelfde ja, maar meestal uiteindelijk tóch origineel.
Goed, jullie wilden een mod-break? Prima! Vanaf nu alleen posten over de nieuwe plaat van Metallica! Ander gebash kan je ergens anders doen.
En daarnaast; ik wil wel wat meer Metallica studio pics zien :)
Ik weet niet of het al bekend was (geen zin om helemaal te zoeken hier) maar 18 maart zijn de releasedate te zijn:
http://www.metallicabb.com/index.php?showforum=2
Wat een kansloze topics zijn daar trouwens zeg, volgens mij is 99% jonger dan 16..
http://i76.photobucket.com/albums/j4...1707_pic03.jpg
deze al gezien?
het is laatste tijd idd erg stil qua foto's, hopelijk stilte voor de storm.
Week of December 3rd :
http://i76.photobucket.com/albums/j4...0707_pic02.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4...0707_pic01.jpg
Zo te zien waren ze toen met de solo's bezig OF NIET !!
Dat zie je aan 2 plaatjes????
Als je Some Kind Of Monster ziet zit Kirk ook wel eens te doodlen hoor....eigenlijk alleen maar.
En wat zegt het dat er een solo gespeeld wordt?
Alle rhythem tracks waren toe al klaar, en slechts vocals en leads moesten nog gerecord worden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Op die tweede foto lijkt het me duidelijk dat kirk aan het shredden is. Rhythem speel je meestal ook niet op die positie.
Niet in het eind stadium was de opnamen. Aan zijn kop te zien is het niet zomaar beetje doodlen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
Wat maakt het nou uit wat 'ie op de foto aan het spelen is.
Dat moment kan voor een opname zijn, een uitprobeersel of oefening zijn.
Als je nou bedoelt of er solos komen of niet, die komen er ja.
Of dat nou iets wordt of niet is een andere kwestie.
En al dat geanalyseer over van alles en nog wat heeft toch geen zin.
Het wordt gewoon zoals het wordt, daar verander je niks aan.