ik neem mijn woorden terug ;) t ziet er goed uit :D
ik kan niet wachten tot je verder gaat met het algemene
Printable View
ik neem mijn woorden terug ;) t ziet er goed uit :D
ik kan niet wachten tot je verder gaat met het algemene
Hey Luitjes :)
Dank je B-2, maar die woorden ben je kwijt hoor, grapje.... .
Ik kan ook niet wachten om hem verder af te bouwen, maar ja nog even geduld hé, is wel een klus om 2 halzen achter elkaar in te leggen, maar het wordt wel gaaf, als je er van houdt tenminste.
Vandaag weer een stukje opgeschoten, getuigende de foto hieronder :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...e%20verder.jpg
groetjes Charlotte . :hippie:
Ik zou het graag willen, om zoiets te maken.. Ik heb er denk ik niet het geduld voor :S
Hey B-2 , :)
Als je het geduld hebt om een gitaar te bouwen, moet inleg ook wel lukken denk ik.
Vandaag lekker opgeschoten,t/m de 12e positie is nu ingelijmd.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...%20positie.jpg
groetjes Charlotte :hippie:
daarom heb ik zelf geen zin denk ik om een gitaar te bouwen :)
nee zonder dollen,
ik zit op het moment druk met school en werk, en ik heb geen goeie toolz :(
Weinig tijd gehad in het weekend, maar toch weer een stukje verder gekomen;
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...t%20verder.jpg
Langzaam maar zeker kom je er wel charlotte! Wat ik me nou afvraag: voor hoeveel aan parelmoer zit er wel niet op zo'n dubbelnek van jou :satisfie:?
Hey Darkness :)
Jazeker gaan we er komen,
Ik heb tot nog toe 2 verpakkingseenheden van Stewart Mc donald gebruikt, á € 30,-- ongeveer (met verzendkosten etc meegerekend), dus ongeveer € 60,-- tot nog aan toe.
Mijn initialen komen nog in de headstock, en een kleine inleg tussen de mechanieken, als je daar 1 verpakking voor neemt, zit je dus op 90,-- euries.
Hier houd je dan nog wel bruikbare stukjes van over,die je weer voor andere inlays kunt gebruiken.
Valt me nog mee, ik heb enkel een klein stukje parelmoer waar ik geloof ik al iets van 5-6 euro voor moest betalen. Sja... Vox Humana he :nervous:.
Hey Darkness ,
Idd, voor mijn LP heb ik het parelmoer ook bij Vox Humana gehaald,was toen ook al duur,wat dat betreft valt S Mc D reuze mee, het is ook goede kwaliteit, en het zijn redelijk groote stukjes die in 1 zakje zitten, er zitten ook iets kleinere in,maar al met al waar voor je geld.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...r%20binnen.jpg
Op de foto zie je de zakjes met parelmoer,op de voorgrond zie je het losse parelmoer wat uit 1 zakje komt.... .
Hallo Charlotte,
Even een vraagje over een paar bouwfases terug in je 3e project.
Het aanbrengen van de top op de body!
Je gaf aan de top zoveel mogelijk te hebben voorgebogen/gevormd met stoom voor de arm afschuining.
Hoe heb je dit eigenlijk gedaan en hoe dik is de top die je ervoor hebt gebruikt?
M'n volgende gitaar moet een JEM of Universe worden met een dunne top erop, vandaar. In ieder geval 7-snarig, met Floyd Rose uiteraard!
Groetjes,
Branko
in plaats van hierna nog een gitaar maken zou je kunnen overwegen een mooie site te maken.
just a tip ;)
wel weer prachtig werk!
Die heeft ze al!
Wauw, ziet er echt al fantastisch uit! Mijn complimenten!
Hey Luitjes :) dank jullie wel voor de complimenten.
De top van de dubbelneck was 7 á 8 mm dik, die van de Jem 4 á 5 mm.
Ik heb het gedeelte wat gebogen moest worden ,op de buigrand verwarmt met stoom, gewoon door deze boven de fluitketel te houden,vervolgens doe je dit aan beide zijden, en op de rand van het aanrecht blad, wat rond is bij mij, heb ik de top op de buiglijn gebogen,dit herhaal je een x-tal keren,je kunt niet in 1 keer het hout doorbuigen,en als je de gewenste hoek hebt, ga je zo snel mogelijk naar de body, en lijmt de top erop.
Site is er idd al, zie onderschrift, en hierna komen er nog zeker 4 gitaar projecten, dus een andere site zal ik voorlopig niet gaan maken.
Zojuist een half uurtje geleden de laatste inleg in de 12 snarige hals gelijmd:
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...%20gelijmd.jpg
Morgen de lijm verwijderen,en ga ik beginnen met het fretten van de hals.
groeetjes Charlotte :hippie:
Dit wordt echt een prachtding. Ik vond die Les Paul echt ongelovelijk sexy al, en ik ben benieuwd hoe deze er uit komt te zien.
Charlotte, ook ik heb je Les Paul pagina gisteren weer uitgebreid zitten doorlezen. Schitterend! (maar waarom heb je geen scarfjoint in de neck zitten? Bij stew mac zag ik ook al LPblanks voor een hals zonder scarfjoint, hebben LP's dat nooit dan?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jehuty
inderdaad en dat is ook hun grootste makke, laat maar eens een lp omvallen, de kans is heel groot dat de kop afbreekt
Kids, don't try this at home!!! (voor de ijverige testers onder ons!)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
Misschien hebben we binnenkort wel een "LP-cracked-head-toppic"?!
helemaal gelijk Fred!
vr.gr.
Branko
Heb dus toch maar gekozen voor een scarfjoint. Wil geen halsreparaties moeten uitvoeren.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oknarb180
PS: Charlotte, ziet er strak uit die inleg.
Hey Luitjes :) Thanx
GG: Idd heb ik bij de LP geen scarfjoint toegepast, om de simpele reden dat Gibson dit ook niet doet (deed),en mijn doel was om een Gibbie uit de jaren 60 te bouwen.
Het nadeel hiervan is wel dat je een dikke balk nodig hebt om de hals uit te halen, en je daardoor wat meer "afval" hebt, maar zoals je gezien hebt, is dat weer te gebruiken voor andere projecten.
En zoals eerder genoemd, en ook in de praktijk al bewezen, is de hals gevoeliger voor breken, als hij op de headstock valt.
Maar voor mijzelf blijf ik toch, ondanks het nadeel ,
bij deze methode, wat jullie later bij volgende projecten ook weer terug zullen zien.
wat is nou een precies zo'n scarf joint??? gewoon een hout onder een hoek doorzagen en dan verlijmen???
Ja, that's itCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keesz
Even een updeetje... .
Ik heb de inleg van de 12 snarige hals nu van de lijm ontdaan en geschuurd, en inmiddels zijn ook de frets geplaatst,ik moet ze alleen nog afschuinen.
Volgende stap is mijn initialen in de headstocks inleggen, en nog een kleine inleg op beide headstocks,tussen de mechanieken.
Hieronder even een totaal plaatje tot nog toe.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...ht%20inleg.jpg
Mooi gedaan, wat een beauty. Veel eleganter dan je Vai model.
Voor mij persoonlijk een beetje teveel toeters en bellen maar dat is voor mij persoonlijk, je kan werkelijk alle kanten uit met al die opties die je er in gaat zetten.
Welke kleur gaat hij krijgen?
Thankx :)
Kleur kun je zien op mijn site, of op pagina 28 van dit draadje, bovenaan de bladzijde.
Congac achtige kleur dus.
Ziet er heel erg mooi uit. Waarvoor zijn al die schakelaars?
ik moet voortaan opletten & eerst een zonnebril opzetten voor ik jouw foto's bekijk
beautyhaft (maar ja, dat waren we al een beetje gewend)
christus wat wordt dat ding mooi!
maar over die site: natuurlijk wist ik dat ze al een site had maar ik vind het spul wat ze bouwt een mooiere site waardig!
dit is dus zooo verschrikkelijk NIET mijn ding, maar wat betreft het vakmanschap kan ik alleen maar zeggen: fantastisch, dat een amateur dit kan bouwen, complimenten.
Het enige (ik kijk niet naar de hoeveelheid knoppen en drukke inleg, maar naar de basis) van de basis dat ikminder mooi vind is de vorm van de horns.
Wat betreft afwerking, donstructie en inventiviteit: helemaal toppie, schitterend.
OMG.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door charlotte
Charlotte.
Marry me. :hippie:
Werkelijk prachtig geworden (en ik hou wel van een beetje quilt en inleg) !
Hahahaha....., moet er niet aan denken....... (een vrouw die beter met gereedschap overweg kan dan ik)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jehuty
Ze blijft een mysterie......
erg knap werk zeg!!!!
@ Charlotte:
heb je niet overwogen om één piezo-strip onder de zadeltjes aan te brengen van de 12-snarige brug?
heb ik zelf nl. een tijd terug op een electrische 12-snaar van yamaha gedaan, werkt ook erg goed!
Echt heel mooi! Je les paul vind ik ook ontzettend mooi, maar je Jem vond ik niet zo mooi.. Maar dit, hulde!
Hey Luitjes .
Je zou er rode wangen van krijgen.... .;)
Maar allemaal bedankt voor de complimenten hoor ! .
urezna :zou idd wel kunnen, maar het allerbeste resultaat is toch te krijgen door elk zadel z'n eigen piëzo te geven, hierdoor komt de specifieke klank per snaar duidelijker naar voren, met als gevolg dat de klank bijna gelijk aan een acoustische steel-string.
Ondertussen weer een stukje verder gekomen, heb vandaag mijn initialen ingelegd,en het ontwerp gemaakt voor de inleg van de headstocks, zie foto's hieronder .
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...etters%202.jpg
Het bruin om de inleg is de ecoline stain,waarmee ik het uitgefreesde deel gekleurd heb, om te voorkomen dat je anders blank hout ziet door de transparante lijm waarmee de inleg gelijmd is.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...0headstock.jpg
En dit gaat nog ingelegd worden dus... .
Hoe kan ik na al die lovende woorden nog een orriginele opmerking te maken?
Dus ik houd het kort en simpel:
Dit wordt toch wel een hele mooie gitaar, zeg, jemigdepemig!!!
En ik ben heus niet een beetje jaloers op je bouwers-kunst hoor....., maar uh, VRESELIJK VEEL JALOERS!!!
Wat een gitaar zeg!
vr.gr.
Branko
Dank U, dank U, ik doe gewoon mijn best..... .
Vandaag de inleg voor de 6 snarige headstock gezaagd en ingelegd, wat te zien is op onderstaande foto's :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...%20gezaagd.jpg
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...20ingelegd.jpg
groetjes Charlotte . :hippie:
ik ben wel es aant kloten om een mooi topkammetje van een stukje been te maken, laat staan dit :S
damn, girl.........
Hoi zie er prachtig uit ,
ben zelf ook aan het denken om een dubbelneck te maken
al aan het tekenen geslagen
Even een vraagje ? hoe ver staan je halzen van elkaar ?
(heb je deze afstand zelf bedacht of overgenomen van iien andere double neck ?)
Thanx in advance