Even een simpel vraagje voor TWOD:
Waarom is het nodig om gitaristen zoals Vai af te branden?
Printable View
Even een simpel vraagje voor TWOD:
Waarom is het nodig om gitaristen zoals Vai af te branden?
Ff nog een toevoeging, waarom is het nodig om te neuzelen over gitaristen, ga gewoon lekker spelen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maiden Michiel
Ik heb het gevoel dat jullie er meer over lullen dan doen, ik moet zeggen dat het lullen wel redelijk briljant gebeurt :D
Enige wat jullie allebei denken is dat als je er mooi over kan lullen dat je dan ook gelijk hebt, foutje.
Btw heb van de week de Vai dvd weer is gekeken en het is echt wel super wat hij kan hoor, en dat voor iemand die redelijk vai moe was geworden.
Dat lijkt me een vraag voor de oprichters van het forum... En ook een vraag aan jezelf. Waarom kom jij op dit forum en lees je dit soort topics ipv dat je gitaar speelt?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acajou
Lijkt me een beetje een omgekeerde redenering.Citaat:
Natuurlijk staan mensen over het algemeen achter het standpunt in een discussie. Het is het uitgangspunt dat je denkt dat je gelijk hebt. Anders komt er toch nooit een discussie op gang?
En wat jij even samenvat als 'mooi lullen', is het opdelen van de argumenten in objectieve en subjectieve delen. Over het subjectieve hoeft niet gediscussieerd te worden... Als jij iets nou mooi vindt, dan is dat zo. Over de objectieve dingen moeten we het ook eens kunnen worden, want dat zijn over het algemeen gewoon feiten en gegevens. Zo zijn we het er in ieder geval al over eens dat Page rommelig speelt, om maar eens wat te noemen. De subjectieve beleving daarvan is ook duidelijk. De een vindt dat mooi, de ander niet. Dan is dat deel dus al opgeklaard.
Synyster Gates van Avenged Sevenfold. Waarschijnlijk kent niemand van jullie hem, maar hij kan echt super goed gitaar spelen. Denk aan het gevoel van Slash met de snelheid van Dimebag.
http://forums.wakingthefallen.com/at...entid=16&stc=1
Anders downl.... euh koop maar:
Avenged Sevenfold: City of Evil of Waking the Fallen.
Of nummers: Seize the Day, Bat Country, Second Heartbeat, I Won't see you tonight part I. etc.
Dat weet ik niet. Ik vind het wel lekker spontaan.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scali
Door de manier waarop ik Led Zeppelin luisterde ben ik enorm veel parallelen met klassieke muziek tegengekomen. Ik had eerst eeen afkeer tegen klassieke muziek, toen dacht ik plots van: he dit is niet eens heel erg verschillend. Vraag mij niet waar het in ligt. Maar toen ik daarna interviews van Page las kon ik mij daar zodoende wel in vindenCitaat:
Ik sta nog altijd hetzelfde achter mijn bewering. IK denk / uit mezelf alleen net zo rommelig als Page speeltCitaat:
...Citaat:
Ik heb er zelf toch ook belang bij dat ik dat goed vind? smaak is trouwens niet iets vaststaands, het verandert met de dag en met de invloed.Citaat:
Dat zie ik toch duidelijk anders. Hij was geen Ronaldo of Maradonna, hij was een teamspeler en natuurlijk heb je de nodige techniek nodig, maar dat was niet zijn hoofddoel.Citaat:
IK kan er wel weer allemaal hersenspinsels op loslaten, maar ik dnek dat de interactie tussen het pop- en virtuosogedeelte niet goed loopt ofzo. Voor tot zover want ik voel alweer discussies oplaaienCitaat:
:D dat weet niemandCitaat:
Mijn god jij kan het echt niet helepen he ?Citaat:
Btw ik zit hier niet in mijn eigen tijd.
go Alhambra!!!! (wtf betekent Acajou???)
ik heb dat Steve Vai meesterwerk eens gedownload om te horen waarom het nou ook al weer zo knap was.... en bij de eerste tonen wist ik alweer dat ik het altijd al saai heb gevonden. Lekker dan, heeft ie zich jaren voor niks de pestpokke zitten trainen en oefenen......
Maar dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The wall of dolls
Je denkt dat je het anders ziet, omdat je niet goed hebt gelezen wat ik geschreven heb. Het woord 'hoofddoel' heb ik niet gebruikt. Ik heb het woord 'uitgangspositie' gebruikt.Citaat:
In feite zeg je dus precies hetzelfde als ik.
Ga jij ff lekker ergens anders stoken. Wat wil je nou bereiken, man?Citaat:
Als je denkt dat artiesten die muziek speciaal voor jou maken, heb je wel een heel egocentrisch wereldbeeld :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harry
Er zijn genoeg mensen te vinden die het schitterend vinden, dus Steve Vai heeft het echt niet voor niets gedaan. Sorry dat ik je uit de droom help.
Zucht, man, het wordt wel een beetje vervelend hoor. Die mierenneukerij omdat jij mij dingen denkt te zien zeggen die ik toch niet helemaal zo zeg. en ik hap ook elke keer weer, dat snap ik ook niet.Citaat:
Omdat ene "Harry" zijn muziek niet kan waarderen? :DCitaat:
Trouwens, door dat geoefen kan hij zich nu gevariëerder uiten dan iemand die dat minder gedaan heeft...
Het zal geen verrassing zijn dat ik het voor 99 % eens ben met de replies van Scali, behalve deze uitspraak dan :
Citaat:
Eddie was nou niet bepaald theoretisch onderlegd hoor . :wink:
Mede daardoor had hij een gitaarstijl die voor die tijd uniek was.
Valt mee hoor. Hij heeft van jongs af aan klassieke pianoles gehad, en daaraan heeft ie een deel van z'n gitaarspel/compositie ontleend.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MusicManMaestro
Het is inderdaad misschien niet een theoretisch genie, maar vergeleken met de gemiddelde bluesrocker van die tijd was hij toch een stuk verder, en vooral anders georienteerd.
Ben je minder ver als je bluesrocker bent? Man kraam niet van die onzin uit.
Ik had het puur over het theoretische aspect. Lees goed voordat je mensen onterecht beticht van het uitkramen van onzin.Citaat:
Sowieso snap ik jouw constante overdreven en beledigende reacties niet. Voel je je aangesproken ofzo?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy K.
ik wil er eigenlijk mee zeggen dat Scali Vai wel de beste kan vinden, en het als een feit beschouwd dat hij het werkelijk ook is, maar dat ik er geen reet aan vind zodat het voor mij geen waarde heeft.
Kortom; smaken verschillen, en dat is een feit
Steve Saai..eh Vai??
:D
Die muziek snap ik echt niet.
Kan er niks aan doen. Het bereikt mijn eh.......aura niet.
Dat vreemde snelle gefriemel over die snaren.
Eigenlijk wel raar, want het snelle gefriemel van Tommy Emmanuel snap ik wel.
En het langzame gefriemel ook.
Misschien hoor ik zijn muziek beter omdat er geen overdrives, distortions, compressoren, limiters, versnellingen, DOHC's enzo tussen zitten.
Tot nu toe is Tommy dus de beste van de wereld!
En het zal lang duren voordat iemand anders zijn/haar gefriemel mij zal doen glimjuichen.
Alhoewel, ik ga zo naar bed....
:razz:
Je hebt niet goed gelezen. Ik heb al eerder gezegd dat ik de meeste muziek van Vai ook helemaal niet goed vind, maar dat ik wel respect en waardering op kan brengen voor het niveau waarop hij bezig is.Citaat:
Ik vind hem dus helemaal niet de beste. Ik luister zijn muziek niet eens. Maar ik verdedig hem wel als hij met de grond gelijk wordt gemaakt, want dat verdient de beste man absoluut niet.
Waarom word nou hetzelfde steeds gezegd maar op 100 verschillende manieren ??
Nog beter: Waarom zie ik al 2 pagina's geen plaatjes
Waarom wordt hetzelfde herhaald in 1000 topics?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LuukieRayVaughan
Heeft iets te maken met "borden" en "koppen".
ON TOPIC!!!
http://www.freewebs.com/danhawkins/Dan%20rockin.jpg
Dan Hawkins van The Darkness
Was mijn held op deze pagina al genoemd?
http://www.nicowobben.com/m/maca211002_11.jpg
:)
Wie is da? :D
Tony MacAlpine.
Zowel gitaar- als pianovirtuoos.
Speelt metal, klassiek, jazz, en alles daartussenin. Zeker de moeite waard om eens wat CDs van hem te gaan luisteren (met de nadruk op 'wat', meer dan 1, mede door al die verschillende stijlen die hij speelt. Soms is het 80s hair/shredmetal, soms is het bebop... dan vind je ineens een stuk van Chopin... etc).
Die is vet ja, hij speelt ook in die Steve Vai formatie. Van zijn eigen werk heb ik die jazz-fusion achtige muziek.. echt heel apart en mooi 8)Citaat:
Aanraders zijn wat mij betreft van Tony:
- Maximum Security
- Chromaticity
Ja die ken ik natuurlijk wel.
Maar wat is die oud geworden.
Ja logisch natuurlijk... :oops:
Vergeet Premonition niet!Citaat:
PS: Tony is de opper-king der opper-kings! 8-)
En pas gitaar gaan spelen vanaf z'n 16e! :o
Brian May
Tommy Emmanuel
Joe Satriani 8-)
Maar weer wat plaatjes in plaats van oeverloos gebekvecht.
Mijn favorieten (de beste gitarist ter wereld bestaat niet):
Tommy Emmanuel
http://www.bobbycochran.com/images/t...026%20copy.jpg
Jimi Hendrix
http://www.literatura.hu/rock/progre...endrix/jim.jpg
Harry Sacksioni
http://www.hetkruispunt.nl/cms_files...ater/HARS1.jpg
En de man die ik tot mijn grote verbazing nog niet op dit draadje ben tegengekomen, de meester van de slide gitaar, Ry Cooder
http://www.100megsfree4.com/deltablu.../rycooder1.jpg
Ry staat bij mijn "coole". :)
Maar hier mag hij gerust ook bij ...
Harry Sacksioni vond ik destijds wel machtig, toen ik hem een paar jaar terug zag voor CKV. Die 3 verschillende gitaarlijntjes vond ik wel heel goed gedaan.
Die Tommy Emanuel, nu ik hem zie, dat is toch niet... is dat die man die virtuoos blues en boogie dingen loopt te doen... ik zag laatst een filmpje van iemand die op zich briljant gitaar kon spelen, maar ik vond het toch niet echt goed vanwege a) zijn onbeheerste drang om de zaak af te rafelen b) zijn attitude, je zag hem echt bijna letterlijk dat applaus uit dat publiek trekken. En dat was jammer want hij had mij makkelijk kunnen boeien als hij even een paar versnellingen lager speelde op bepaalde momenten. Maar ik vraag me dus af of hij dat was
Ik denk dat dat iemand anders moet zijn geweest.Citaat:
Nog maar een keertje:
http://www.gmwguitars.com/class/jakewhitepicture.JPG
Jake e Lee
Hij hield z'n plectrum ook op zon manier vast... maarja. T zal wel, ik ga eens wat van die man opzoeken, hebben we meer aan :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcel2
Je vind enkele links met filmpjes van Tommi terug in het off-topic gedeelte.
Zonder enige twijfel vindt ik / is dit de beste:
http://www.muddybank.com/afbeeldinge...i_pete1977.jpg
http://www.muddybank.com/afbeeldinge..._Townshend.jpg