Ik zou een nieuw topic openen als ik jou was...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EpiCenturiesAWAy
Printable View
Ik zou een nieuw topic openen als ik jou was...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EpiCenturiesAWAy
Eenvoudig gezegt:
patchen is doorlussen...dus als je 2 pedalen pakt en je ze aanmekaar aansluit is dat patchen...Patchbox is dus een pedaal of rackunit waar je meedere pedalen in kan patchen en zo ook verschillende loops of wat maken...
althans zo had ik het keer gehoord
Ok, nu snap ik hem ook
Op mijn pedalboard zit een effectloop met daarin de DL-4/flanger/chorus/tuner. Die schakel ik met een Boss PSM-5. Deze gaat naar de effectloop van de Multitone.
Van tone-suck o.i.d. heb ik nu alleen last als ik effectloop gebruik. En je moet daarnaast een goed oor hebben wil je het horen als de loop aanstaat (zeker in een live-situatie)
Andere schakeling is van de neutrik input-wah-ts9-cs-2. Gebruik eigenlijk compressor amper. TS-9 gebruik ik alleen op 2e kanaal van Multitone; heerlijke combi.
:???: :???: :???:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert-gitarist
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
:D :D :D :D :D :D
Damn dude die reactie had ik kenne verwachten :D :D :D :D :PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucluc
handvat op m'n pedalboard gemaakt, leek mij wel handig;)
http://www.dano.nl.nu/sshots/pedal/koffer.jpg
http://image56.webshots.com/56/8/28/...6wglCkX_ph.jpg
Hier het begin van mijn (eenvoudige) pedalboard.
Heb nog een volume boost nodig (Clean sanchezzz?? :-D ) en een wahwah misschien. Mocht ik een wah kopen, dan komt die naast het board...dat wah´t wah´t makkelijker :)
vind je? ik heb 'm juist op m'n pedalboard vastgeschroefd, zodat ie niet wegwandeltCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartL
Zo, even een update van mijnes:
http://www.ticoverde.nl/images/pedalboard.jpg
Vet, waar haal je die behuizingen ???Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Javaca
Zal ie wel zelf beschilderd hebben hè.
Machtig, wat een strak design, dat ziet er echt gewoon geil uit! :PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cosmos
Bevallen die Line6 dingen een beetje? zie er de afgelopen week zoveel te koop staan ineens.
Domme vraag mss maar hoe onderdruk je brom en irri zoemgeluiden??Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cosmos
Goede kabels?
Vanzelfsprekend, maar dan nog...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thom TK
Thanks! :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vampire
Die Line6 dingen bevallen erg goed, ik heb er vooralsnog totaal geen problemen mee gehad. (afkloppen, ik lees namelijk genoeg berichten van mensen waarbij ze er ineens mee ophouden e.d.) Ik heb de FM4 en DM4 nog nooit gehoord, maar over die van mij ben ik erg tevreden.
Ik ben sowieso erg tevreden over mijn huidige pedalboard, (@JeroenZ-)geen last van brom of ruis, en dankzij de PedalPower2 heb ik mijn RMC2, Barber pedalen en Keeley BD-2 op 12,2 volt lopen, wat ook erg relaxed is en goed klinkt. Het hele systeem van Velcro en George L werkt gewoon super!
Hoe zit dat eigenlijk, met pedalen op een hoger voltage laten lopen? Kan dat zonder problemen, of zijn er ook pedalen die er niet tegen kunnen? En wat is het effect ervan uberhaupt?
Ik heb op mijn bord een Sparkle Drive en een TurboRAT, zouden die er tegen kunnen? En, belangrijker, er iets mee opschieten?
Ik denk dat het een kwestie is van zoeken op forums e.d..
Voodoo Lab kun je ook nog wel mailen voor zoiets, van Rat weet ik dat niet..
Een aantal pedalen, zoals Barber's Direct Drive kunnen ook op 18V draaien. Meestal heeft de fabrikant het wel vermeld als het kan, want het heeft wel invloed op de sound (meer cleane headroom bijvorbeeld). Maar lang niet alle pedalen zijn er qua onderdelen geschikt voor....
Okee, dan laat ik het lekker zitten.. Ik ben eigenlijk ook wel tevreden, vroeg me alleen af wat het voordeel was.. Bedankt!
Ik wou net ff zon Showmaster 24 bestellen bij licht en geluid. Heeft iemand dit via rembours gedaan, dit is toch ook gewoon 9,95 qua verzendkosten. Niet duurder toch?
Ik kan het niet echt op die site vinden..
laat maar, ik heb al besteld :wink:
Zoooo, ding is binnen. Moet werken, ziet er redelijk uit. Beetje gammel misschien..
Ik heb net die houders aan de zijkant eruit geschroeft. Wat doen jullie met die gaten?
post eens een foto?:)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robzilla
Gewoon laten zoals het is...Citaat:
heb je de houders laten zitten?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike McCready
Het gaat trouwens nog best krap worden :wink:
Die houders heb ik er dus afgehaald en de gaten gewoon gelaten voor wat ze waren... Waterdicht issie toch niet :)Citaat:
binnenkort..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dano
Woei, zojuist mijn DAP flightcase voor de Showmaster 48 ontvangen :P. Niet erg origineel meer, maar dat ding is nou eenmaal perfect voor een pedalboard :). Volgende week beginnen met knutselen, foto's volgen wel als het ding af is...
Hehe, ik heb de mijne ook sinds gisteren binnen !!! Toffe case, nadat ik terug ben van Frankrijk ook beginnen knutselen. Extra bodemplaat inlijmen voor versteviging (+ dan staan de pedalen net een beetje bereikbaarder), verhoogje inbouwen, voeding inbouwen, ...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hankey
En natuurlijk nog wat pedalen kopen om het ding vol te krijgen :wink:
Hehe, ik heb de mijne ook sinds gisteren binnen !!! Toffe case, nadat ik terug ben van Frankrijk ook beginnen knutselen. Extra bodemplaat inlijmen voor versteviging (+ dan staan de pedalen net een beetje bereikbaarder), verhoogje inbouwen, voeding inbouwen, ...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hankey
En natuurlijk nog wat pedalen kopen om het ding vol te krijgen :wink:
http://community.webshots.com/user/bartl6
Zo, pedalboard bijna af. Binnenkort alleen die GE-7 vervangen door een ander volume-boost pedaal.
Misschien daarna nog een goede tuner en HEEL MISSCHIEN nog een wahwah, voor naast het board.
...Maar dan is het echt genoeg :-D
Echo
eindelijk heb ik mijn pedalboard hellemaal af! Ik heb ook een paar nieuwe pedalen erbij! :-D . Hier zijn de foto's!
http://community.webshots.com/user/rhcp_schipper
En ja er kunnen nog wel wat pedalen bij, maar dat komt nog wel!
pics doen het niet????
Moet je even op rechter muis knop drukken en dan op afbeelding bekijken!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeroenZ
Dab doen ze het wel!
Daar kunnen nog wel wat pedaaltjes bij, ruimte zat :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhcp_schipper
Ik zou sowieso ff een fijn kapje over je 230 stekkerdoos doen.
Mensen vooraan in het publiek hebben vaak bier in hun hand en een aantal onder hen hebben wat moeite met het vasthouden daarvan. :wink:
Ik speel nog steeds alleen voor mezelf :-? . Heb jammer genoeg nog geen band gevonden!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ruezzz
Maar misschien heb je zelf ook moeite met het vasthouden van je biertje? Zeker tijdens het gitaarspelen kan dat knap lastig zijn! :razz:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhcp_schipper