Tnx harrie voor de moeite !
ZItten er in dit boek ook nog mooie pics van hendrix in actie?
Printable View
Tnx harrie voor de moeite !
jazeker, een paar leuke (veel zwart wit), ik kan wel wat scannen. Ik moet wel zeggen dat Hendrix maar een paar jaar roem heeft gehad (hij is overleden op 27 jaar als je dat niet wist) en overal duiken steeds dezelfde foto's op.Citaat:
Ik heb hier een gedeelte uit het boek over zijn gitaren
http://home.wanadoo.nl/hoeksema/gear/hendrix/index.html
Tnx harrie...
Dude waar zie je me vooraan, dat wist ik idd ;-)
Laatst ook iets lulligs meegemaakt.... wel grappig acheraf :)
Bij een optreden moest ik op een gegeven moment van gitaar wisselen. Bassist gitaart bij ons soms een nummertje en dan bas ik dus. Nagoed, wij wisselen en ik zet het volgende nummer in... maar het klonk echt nergens naar, dus ik dacht... shit.. verkeerde fret.. duh! Dus ik vakje opschuiven en klinkt nog steeds naar niks: Staat ondertussen de hele band + publiek je schaapachtig aan te kijken ( :o ) over waar je nou mee bezig bent.... :oops:
Blijkt dus dat de bassist waarschijnlijk met de stemmechanieken van mn gitaar in een kabeltje was blijven hangen :roll: . Dan toch maar ff snel gestemd en verder gespeeld :-D
Zat je soms op de Goudse Waarden? :lol: Daar maakte ze er soms ook een potje van. Vorig jaar hadden we opeens een instrumentale versie, de man achter de knoppen was de microfoon vergetenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
Nope ik zit op het enige echte Develstein College :-D
Ik trad op school op, en ik was bezig met de outro solo, ik wil aan het einde van het podium afspringen en een btje rondlopend spelen, wat Slash bij UYI2 doet bij Paradise City, en hoe kon ik weten dat dat snoer zo kort was... oppeens vliegt dat snoer uit mijn gitaar, en hoor je dat geluid van een niet ingeplugde strap. Na het inpluggen gingen we verder met het volgende nummer. Achteraf vond men het een origineel einde... kreeg ook complimenten van de muziek docente (wist zij veel dat de peavey versterker van school ook naar voren had kunnen vallen), en ze vroeg wat ik aan het einde van dat nummer aan het doen was. Ik zei maar iets als... Voor de show bla bla :oops:
dat over de geluidsmensen van school vind ik niet zo leuk.:angry:
Bij ons gaat het geluid altijd goed (tot nu toe dan)
Wel was bij ons een paar maanden geleden de lichttafel naar de kloten gegaan. Reden is nog steeds onduidelijk, maar we moesten het doen met de lichttafel uit het drama lokaal. 8 kanalen met een flash en een fader. Oja, je kon ook een chase starten. Die chase hield in dat alle kanalen 1 voor 1 afwordt gegaan. Leuk hoor. Alle chases voor de rest van de show weg. Hele show dus kutlicht. KUT Behringer TROEP. Later een nieuwe gekregen (viel nog binnen de garantie) met beter software8-) .
Gelukkig doe ik het geluid en niet het licht. Het ergste wat met het geluid is gebeurd, is dat een gitarist z'n versterker te hard had staan waardoor we de zang niet hoorbaar konden maken, en het nummer dus onderbroken moest worden (gelukkig heel netjes met de voice-over). Oja, en een keertje de batterij van een draadloze mic niet vervangen omdat hij het nog deed. Na een half nummer niet meer. Maar verder geen grote blunders (nog niet...., vrijdag weer een grote talentenshow, dus effe afkloppen:P)
sorry, btw voor het omhoog gooien van dit topic, maar misschien zijn er wel nieuwe leuke verhalen....
buiten de gebruikelijke bloopers staat 1 incident me nog helder voor de geest:
Ik stapte ooit wat (buik)grieperig op een podium en dacht op een gegeven moment een scheet te laten maar tot mijn verbijstering kwam er naast de gebruikelijke luchtstroom ook nog eens een behoorlijk portie 'substantie' mee, een broek vol dus en dat aan het begin van een optreden :nervous:
tot op de dag van vandaag wordt door de bandleden die er toen ook bij waren dit voorval nog steeds beschouwd als mijn 'finest hour' :rockon:
Damn Helter, ik hoop voor je dat je geen korte broek aanhad! Ik heb 't een keer zien gebeuren bij een gitarist in korte broek...'t liep heel mooi langs z'n benen, maar de bikkel speelde wel door!
nee, gelukkig was het niet in de zomer! Ik had ook een wat strakkere broek aan waardoor de 'substantie' netjes op z'n plaats bleef. Ik heb altijd wat extra kleren bij me dus ik kon me gelukkig verschonen tussen de sets door :)
Achteraf gezien wel lachen natuurlijk (met de nadruk op Achteraf)
Dat verhaal van je... meesterlijk! :seriousf:
lachen. hopen dat het verder niemand van ons dito verkomt, lijkt me niet echt chill
Vorige week een optreden gehad, schoot de klopper midden in een nummer er af, ik de hele tijd gebaren dat ik een ander pedaaltje nodig had door mijn rechterbeen de lucht in te houden. We hebben 5 minuten door gespeeld voordat er 2 andere drummers met een pedaal aan kwamen schieten, al spelend werd het pedaal er aan gezet en toen hebben we de rest van het nummer uit kunnen spelen. ik ben wel rock n roll :)
Hehe, wat een grappige verhalen...heb zelf ook enkele stoten uitgehaald.
Moesten ergens optreden en hadden nog snel een nieuw nummer er bij genomen (geen idee meer welk het was), omdat ik me niet helemaal zeker voelde bij de bridge in het nr had ik toch maar de chords in het groot afgeprint en naast mijn effectenpedaal tegen de vloer geplakt.
Net toen de bridge kwam bleek er een joekel van een rook machine langs mij te staan ... je mag één keer raden in welke richting dat kut ding blies....
Of die keer op het huwelijk van mijn broer (gruwelijk recent nog, een maandje terug) een gelegeheidsbandje hadden gevormd met familie, waarvan ik en de bassist eigenlijk de enige "echte" (amateur) muzikanten waren. We deden wonderwall van oasis waar ikzelf begon met akoustische gitaar. Klonk schitteren ...echt..maar toen de rest vd band moest invallen klonk het zo vals.... kapo niet op fret 2 maar op Fret 1 gezet....helaas dacht ik dat de rest fout zat...de bassist had zich namelijk automatisch aangepast aan mij...de zanger , toetsen en sax helaas niet. Gruwelijkste 3 minuten van mijn muziek carriere.
En dan was er nog die keer dat de bassist volgens mij een bord met ajuinen had gevreten...om kapot te vallen van de stank...sta er dan maar achter en concentreer je dan maar eens.. man man..
kan er nog wel enkele opnoemen :-), maar ga het hier bij laten, voor de rest klink de band best toch nog wel ok hoor :)
ik had vorige week een optreden, en brak een snaar. ik het nummer op aangepaste wijze op overige snaren gewoon uitgespeeld, en riep naar de band dat ik een snaar had gebroken. Iedereen stopte, behalve de akoustische gitarist die vrolijk het volgende nummer inzet...nog een heel nummer aangepast spelen:D gelukkig kwam er daarna iemand met n vervangende gitaar en kon ik vrolijk verder spelen. HOEZEEEJ!
http://video.google.com/videoplay?do...q=kirk+hammett zalig die actie :D
Goh, Kirk Hammett kon vroeger net zo goed bassen als Cliff Burton zo lijkt het... :sssh:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidof
Toen we speelden op de generale repetitie ( gelukkig maar ) van x-mos, ging ik per ongeluk op mijn kabel staan en die werd dan ook uit zijn jack getrokken. De band speelde gewoon door terwijl de bassist op zijn dooie gemak mijn kabel terug inplugde. Nadien dacht het publiek dat het bij onze act hoorde :D. Op x-mos zelf was gelukkig niks ernstigs voorgevallen ;).
Mvg,
Tim
okee, ik wil er ook wel een delen...( van de vele blunders die ik begaan heb)
iedereeen heeft ze wel gehad, van die afgetrapte gympies, met gaten in de zolen. Lekker op het podium, want het bierpeil moet heel hoog staan voordat je natte voeten krijgt.
Maar ik trapte dus een mxrpedaal in - en niet zomaar een dat een bruikbaar geluid oplevert, maar mijn kindjesbangmaker: de Blue Box.
Toen stak die voetschakelaar dus door het gat in mn zool, waardoor het apparaat aan mn voet bleef zitten..
en van schrik viel ik een beetje achterover, waardoor ik gedwongen was achteruit te lopen om niet te vallen. en bij elke stap schakelde het ding.
uit-aan-uit-aan...
En het ergst van al:
fouten zijn menselijk en professionaliteit blijkt uit hoe je mmet je fouten/tekortkomingen omgaat. Dus als je bassist staat te lachen, is dat okee. het is ook om te lachen, dus je lacht zelf mee. en het publiek dat het zag lachte ook.
Maar de zanger kon er niet mee lachen en was echt heel kwaad. En hij liet zich door dit incident uit het veld slaan en was de hele set niet meer in goede doen. en ik kreeg de schuld, natuurlijk.
en daar hebben we naderhand nog even gezellig ruzie over gemaakt, naderhand. Ik heb gedreigd die MXR in zijn hol te stoppen.
maar goed dat ik dat niet gedaan heb. want die krengen (vintage, scriptlogo) brengen intussen goed geld op! en de brown soundvinnik niks...
gewoon te usual...
- gitaarsnoer eruit
- vervolgens vast lussen aan de top
- top die valt
- vervolgens altijd maar aan de cab :)
- snaren breken (ach ja)..gewoon doorrocken
- van monitoren afvallen
- uitglijden
- botsing met medebandlid...gitaar zo vals als een kraai
- teveel gedronken dat je er niks meer van snapt
en vast nog wel meer....
Ja, dat herken ik nog wel van mezelf. ergst was dat je je pas het sukkeltje begint te voelen op het moment dat je het op op beeld terugziet...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hidde630
zulke dingen maak je heus wel eens mee.
ik had een keer dat ik in moest vallen bij een band en dat ik niet meer wist hoe ik een nummer moest spelen(me tabelatuur was ik ook kwijt :satisfie: )
maarja niets aab te doen
mazzel
Toen ik nog in een band speelde had ik de (luxe) om over 3 gitaren te beschikken. Na de pauze brak tijdens 3 nummers van alle gitaren een snaar. Toen waren de gitaren op.
Na de pauze dus 3 nummers gespeeld en opnieuw een pauze ingelast omdat ik de geknapte snaren moest vervangen...
Had ik beter het geld van die 3e gitaar kunnen besteden aan een gitaar roadie.
hmm...
bij mij valt het allemaal wel nog mee...enkele keren verkeerd gedrukt op mn boss pedaal...of es een solo die compleet anders uitdraaide...maar gelukkig heb ik wat zitte sukkelen zodat het publiek der niet veel van merkt ;-) en da's het belangrijkste...
Kun je niet gewoon in een Buddy Holly - coverband gaan spelen dan?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mithrandir
Wat een geinig topic, goed, mijn beschamende moment.
Ik ging een keer op m'n middelbare school het nummer "Nothing Else Matters" spelen met band, wie kent 'm niet. Ik moest dus alleen beginnen. Tijdens de intro schoot echter de gitaarband uit m'n gitaar (kloteding) dus toen had ik opeens het volle gewicht van de gitaar in handen... Dat kwam de intro niet ten goede en ik moest dus stoppen voor een volle zaal. Beetje jammer.
Ik heb lenzen ondertussen, dus het probleem speelt niet meer. Wel grappig dat ik gequote word, bijna drie jaar na het plaatsen van de post :cooler:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB
Damn, ik heb hier nog niet verteld van die keer dat ik speelde op de Squier J-Bass van onze toenmalige bassist. Ik wil natuurlijk even stoer doen en houd die bas rechtop (ála Korn, dat vond ik toen nog stoer om te doen natuurlijk)
Je raadt het al: Band schiet los en zo'n prachtig vlindermechaniek boort zich mijn lip in.
Ik kan je vertellen dat je dan even niet meer speelt, en blij bent dat het een repetitie was en je normaal geen bassist bent :D
Draadloos spelen en dan je versterker niet meer terug kunnen vinden is ook raar
Mja, ik heb wel eens gehad dat alles van mijn setup uitviel, ofja het stond allemaal niet uit maar er kwam geen geluid meer uit.
Ik stond wel ff stom te kijken maar eerder te wachten of het tijdelijk was en ook wat ik eraan ging doen.
Oja, ik was ook wel ff in m'n gezicht geslagen voor ALS er iets kapot was aan m'n spullen dat ik het voorlopig niet meer terug kon krijgen (ivm geld) .
Vooral omdat op een paar dingen geen garantie meer op zat.
Hoe het verholpen was, de geluidsman van de avond sloot me aan op een Marshall met 1 speaker die er voor alle bands stond.
Klein kreng : P ... en nog zonder dat ik m'n pedalen kon gebruiken ook.
Achja, later na wat rondvragen bleek het dat niemand het opviel dat ik even weg viel.
Het geluid was ook niet zo geweldig...
En de electriciteit enzo in dat gebouw ook niet, de reden dus dat mijn geluid uitviel.
Thuis nog naar die versterker van mij kijken waarvan ik dacht dat die eindelijk kapot was gegaan omdat ie uit de mid-70's komt, dat ie misschien nu echt op was.
Een beetje tegen een zekering geduwt en gedraait, voor het aansluiten, en toen deed ie het weer wel.
Dus alles wat ik erover kon zeggen is dat de zekering eruit lag door de slechte electriciteit in het gebouw daar.
Volgens mij was het pedaal van onze bassist toen ook kapot gegaan...
Ik heb ook een keer met een snee in m'n linker middelvinger moeten spelen.
PIJN JONGEUH!
Maarja als je voor muziek leeft moet je niet zeuren...
Dus deed ik ook niet, gewoon 1-2 noten omhoog benden met die handel.
Verder is er niet echt of helemaal nix dat er is gebeurd denk ik...
GreetingZ
- Damage Inc.
WHAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAA. . . . . : |Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Olivier
*giechel*
- Damaaaaahahahahage Inc.
WHAHAHAHA.... Geniaal! :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Olivier
Heb 'n paar jaar geleden op het Power 2 move festival in Waalwijk gestaan als opening act (voor o.a. Intwine, Raymzer en Beef).
We hadden 'n introotje op minidisc en moesten tijdens 't introotje opkomen en op cue van de drummer inkomen. Zo gezegd to gedaan... Tot dat 't stroom uit viel!!! En wel 4x achter elkaar!!! Had de organisatie te veel op 1 groep gezet...
:confused: eeuh... denk toch als me zoiets overkomt dat ik dat niet zo snel tegen mensen zou vertellen hoor ??Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helter Skelter
hahahha damn... welke band was dat dan ?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoofd
Geen idee, was een of ander amateuristisch metalbandje.. Het is inmiddels ook alweer jaren geleden, maar het beeld van een bruine smurrie die onder een afgeknipte spijkerbroek vandaan langs de twee witte melkflessen kroop is vrij moeilijk uit de kop te krijgen :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dude
ok, geen blunder van mezelf, maar ik was er wel heel dicht bij.
Met een optreden waarbij ik meehielp op t podium voor het geluid speelde ook een band met leraren.
Halverwege het nummer vlak voor de gitaarsolo breekt de gitarist z'n snaar. Hij met z'n halfdronke kop zit eerst nog een tijdje te klooien, totdat hij maar besluit dat hij wel alvast alles op kan ruimen. Hij plugged z'n gitaar uit, zet z'n versterker uit, neemt z'n gitaar mee en komt boos van het podium af (waar ik dus sta).
Ik loop mee naar achter met hem, en heb hem toen bevolen om z'n andere gitaar te pakken en weer terug te komen. Ondertussen blijkt de drummer een flinke solo te hebben gehad, en kan de gitarist nog gewoon het nummer afspelen (en ook z'n solo).
Op zich is dit geen hele grote blunder, maar de blunder zat hem er wel in dat de gitarist een half uur op het podium stond zonder te weten wat hij nou moest doen:D .
gatverdamme
Ikzelf had nogal problemen op mijn meest recente optreden. We besloten namelijk de gitaren rechtstreeks in de PA in te pluggen (ik had wel effecten). Als ik dat niet had gedaan, had ik gewoon een versterker achter me zodat ik mezelf kon horen. Nu stonden die versterkers daar voor jan lul.
Er is een DVD van gemaakt, en ik kan gewoon niet te lang naar mezelf kijken. Niet dat het zo slecht was, overigens. Hebben meer mensen daar last van?
Nu zijn ze daar bij Power2Move sowieso niet zo heel snugger. (kheb er ook een keer gestaan. 1 monitor voor de hele band is NIET genoeg)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hell's Engl
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoofd
:o
bah