Dit is inderdaad een beste burst. Hij is helemaal goedgekeurd hiero!
Printable View
Dit is inderdaad een beste burst. Hij is helemaal goedgekeurd hiero!
100% approved !!!
thanks!! ben bezig de paar plekjes weg te werken zonder weer een dikke laag filler te moeten verwerken. duurt alleen eventjes ivm droogtijden van de zwarte lak en het wegschuren van de krasjes van de 240grit. er blijven wat dimpeltjes te zien in de filler, maar als ik nog dieper ga schuren ga ik er straks weer doorheen. Dus ik twijfel nog wat te doen: of hopen dat de blanke lak dik genoeg wordt om uit te schuren en polijsten, of nog een paar laagjes filler die ik dan weer moet uitschuren..
een ander ding: de hals.. in het volle zonlicht zie ik dat ie niet 100% dekkend is aan de randjes. geen probleem, nog 1 keer afplakken en 1 laagje erover heen. hier toch een plaatje waar de halve sidedots te zien zijn:
http://i1214.photobucket.com/albums/...2-09100327.jpg
mij stoort het niet iig.. wat betreft aflakken met blank, zal ik dan de zijkant van de toets meespuiten zodat ik geen randje krijg? of is dat af te raden..
Issie al eens klaar? Duurt lang!
ben je al ns begonnen aan die hondo? duurt nog veel langer! lastig zonder lak he..
Ik zou er een gat in kunnen hakken.. zou kunnen.
Toetsrand meespuiten is een afweging:
1. wat vind je mooier?
2. laagdikte van lak op zijkant v hals (net onder toets dus) kan opbouwen waardoor je n randje voelt.
3. alleen het platte vlak vd toets afplakken is ietsje moeilijker dan de zijkant van de toets ook afplakken, de verf moet er niet onderdoor kruipen dan heb je verf op de voorkant van je toets. Aan de andere kant is het w/s wel te verwijderen. Zeker als de lak nog vers is.
Wel zorgen dat die kleine er met zn vingertjes van af blijft he!? :D Hoe heet hij/ zij?
Sebastiaan :) grijpgraag is ie, haha! Ik denk dat het mooier is en beter aanvoelt. van het zwart is al een randje te voelen..
Ik heb een wissertje gekocht net, en ik ga toch nog even met de filler aan de slag.
bovenstaande had even rampzalige gevolgen :( de filler is langs de body naar beneden gelopen ( ik denk te dun aangemaakt en teveel aangebracht) en is onder de body gelopen. dikke pockets filler overal. Heb alles met engelengeduld uitgeschuurd en weer zwart gespoten, heb nog maar een kleeeein beetje zwart nodig, hopelijk genoeg voor de hals die nog een kleeeeein beetje moet. verder is ie nu klaar genoeg voor blanke lak. in de filler zitten nog wel wat glanzende spikkeltjes maar ik heb geen zin om er weeeer doorheen te schuren. ik denk dat ik maar ga beginnen aan heel veel lagen blank spuiten zodat ik genoeg heb om te schuren/polijsten!
gelukkig ben ik onderhand hier beland:
http://i1214.photobucket.com/albums/...2-09194954.jpg
paar kleiiine schoonheidsfoutjes die je alleen van heel dichtbij ziet, verder ben ik erg tevreden!
Goed bezig! Je houdt de vaart er ook lekker in!
ja toch.. de hals heeft ook een laatste laagje zwart gehad, morgen rond de middag beginnen met de eerste laag blank en weer wat laagjes op de body..
Kom je dit jaar naar de meeting om m te showen?
Zou zomaar kunnen, eens even kijken waar/wanneer dat is..
oktober, Barneveld.. ;)
http://www.gitaarbouwersmeeting.nl/2...artpagina.html
Hij wordt echt schitterend!!!
Okeej, vraagje:
Er bevindt zich nu een laag of 6 blanke lak op de gieter. Nu zie ik dat over de lengte van een cm of 5 de aansluiting van de top (in het midden, de bookmatchverbinding) een heeel klein beetje is gaan wijken. Hoe zou dat gekomen kunnen zijn? Hij sloot eerst strak aan..
Blanke lak wat in de top is getrokken?
als ie al helemaal in de lak staat? mmm..
hij staat nu op zolder, waar het altijd een graad of 15 is en volgens mij helemaal niet droog..
Dit weer is echt funest, geloof me, met die vrieskou is het kurkdroog.. in mijn huiskamer is het op het moment 35%, op dat zoldertje, met die lage temperatuur mogelijk nog lager.. Zal de komende dagen beter worden, maar de afgelopen 2 weken..
point taken.. tis de enige plek waar ik kan spuiten helaas! wat moet ik doen, stoppen en m in de woonkamer bewaren tot t wat warmer is?
Neuh, het wordt de komende dagen wel beter.. Je kan een emmer water neerzetten bij een radiator en de boel dichthouden, dan gaat de luchtvochtigheid wel wat omhoog..
Misschien wil ik ook wel mee.
Als dat helpt?
Oktober is wel erg dangerous voor zoiets, precies aan het begin van het bouwseizoen:soinnocent:
Zomers kan ik me wel redden met buitenactiviteiten ;)
zo, nu na 2 weken uitwasemen in de woonkamer is er nog niks veranderd qua naad in het midden. het is ook niet erg storend maar toch lichtelijk jammer, het was zooo naadloos! binnenkort eens heel fijn schuren, 1200 of nog wat fijner..
Met polijsten ben ik helaas op de headstock en op 1 van de hoorns door de lak heengegaan :( zwart had ik nog, maar het wachten is nu op een nieuwe bus blank om te corrigeren.
Hallo
Hoe zit het met dit project?
Ik was deze altijd met interesse het volgen maar het is stil aan de horizon...
Gr. Hans
er zitten inmiddels weer een aantal lagen blanke nitro overheen, maar voor het polijsten heb ik nog geen tijd gevonden omdat het motorseizoen weer begonnen is en ik goed geboekt ben voor shows dit jaar, en dus ook weer veel aan het trainen ben.. en spelen ipv bouwen..
Schuren tot en met korrel 2000 is klaar:) polijsten gaat binnenkort beginnen en dan alles in elkaar zetten, eindelijk!!
Spannend! Misschien nog wat sneak peaks voor het eindresultaat?
voor jou even wat van de polijstpasta weggeveegd:
http://i141.photobucket.com/albums/r...s/IMG_9178.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r...s/IMG_9177.jpg
Nice! Knap werk hoor!
Wauw! Gewoon, wauw!
thanks!! hou m de komende dagen in de gaten want ik ben van plan het polijsten morgen af te maken, incl de neck en dan enkele onderdelen al te plaatsen..