Je kunt er wel een beetje lacherig over doen, maar dit hebben we wel vaker meegemaakt.
Printable View
Ik heb 'm al! :ok:
https://lh4.googleusercontent.com/Fb...o=w958-h720-no
We hebben trouwens wel problemen met de productie van de LP. Het plan was die te laten produceren door Record Industry, maar die hebben zoveel werk dat het ze naar hun hoofd gestegen is en ze enorme klootzakken zijn geworden die denken dat ze alles kunnen maken ... geen partij waar je mee samen wil werken om "jouw kindje" zo goed mogelijk te produceren.
We zijn nu dus op zoek naar een andere vinylleverancier die ons wel als klant wil.
Lekker! Ik hoop hem zo snel mogelijk te ontvangen, moet nog m'n adres doorgeven geloof ik...komt goed.
Dan pas?! :sneaky:
Ik hyeb eventueel nog wel wat George L pluggen liggen, ter ruil voor een cd'tje!:crazyhappy: Nee gein, ik zal 'm tzt wel even downloaden via Itunes (als Itunes nu 's wel meewerkt...). Ik ben benieuwd Harold!:)
Laatste trailer voordat we 'm online knallen. Is nu wel ver genoeg uitgemolken ;)
https://www.youtube.com/watch?v=HWAjKc4bUSM
Daar is tie dan eindelijk! :ok:
http://cortonville.com/videoprimeur-...l-in-de-nacht/
Klinkt er goed uit!
Al meer dan 1000 views!
https://www.youtube.com/watch?v=WKivcHSabnQ
Moddervet! Aanstekelijk ook nog.
Ondanks dat dit Youtube is, klinkt het ook ongelofelijk dik allemaal. Ik vermoed zomaar dat hier ook al een episch lage hoeveelheid compressie op zit? :D Als de CD wordt zoals dit doet vermoeden, zou een digitale vinylmaster daar niet zo heel veel meer aan toevoegen wat de beleving betreft.
Ik loop op de zaken vooruit, maar ik denk dat ik OBEY vaak zal gaan luisteren.
Die clip vind ik vooral knap gemaakt, maar qua lijn wat minder boeiend. Het kan zijn dat ik de achterliggende gedachte ervan niet zie :hide:.
:crazyhappy:
Ja en nee, het is geen strakke worst, maar heel veel dynamiek is er ook niet meer over. Omdat we geen zang hebben kunnen we mid-frequenties mooi inzetten voor de instrumenten, dat is ook de reden waarom we harder klinken dan niet-instrumentale bands.
Ik heb letterlijk 100-den uren in de preproductie, opnames, productie, mix, en mastering zitten. Ik luister er nog steeds graag naar!
Origineel was de clip geschoten voor een korter nummer. Daardoor zit er nu wat herhaling in en is het inderdaad allemaal net iets te lang.
Je moet ook niet vergeten dat dit een low (lees: "no") budget clip is. Als we het geld ervoor hadden, waren er een aantal "special effects" aan de vechtscene toegevoegd (waarschijnlijk geanimeerd). Maar ja: geen geld.
Vorig weekend in Aalten!
https://www.youtube.com/watch?v=KngZhVwDXc8
En de 30ste geven we flink feest! :rockon:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/...30&oe=552CE20C
Ik ben niet zo bekend in deze regionen van de stevige muziek, maar het doet me denken aan een lompe versie van Astrosoniq of zo.
Ik denk dat menig lezer nooit van Astrosoniq gehoord heeft ;)
Mij maakt het weinig uit wat voor associaties iemand met ons heeft; net als dat je zelf mag verzinnen waar de nummers over gaan :ok:
Net trouwens ook de nieuwe website online gezet: http://tank86.com/
Ik heb Vault net ook geluisterd via Bandcamp. Vanaf nu hoop ik vooral heel erg dat de cd de master heeft van het Youtubefilmpje (van Vault) en niet die van Bandcamp... Mocht dat laatste wel het geval zijn, wil ik nog steeds graag wat betalen voor die digitale wél dynamische master.
Over de muziek zelf ben ik gelukkig nog even enthousiast :).
Ik heb het clipje ook beluisterd en ik vind het echt retestrak klinken en is wel muziek die ik in de auto zou opzetten met hoge snelheidsbekeuringen als gevolg😉
Wel mis ik een zanger, voeg je er een goeie zanger met een dikke rockstrot aan toe heb je instant alter bridge.
Zang zou echt de band veel completer maken!
Kort antwoord: nee.
Sarcastisch antwoord: ik vertel jou toch ook niet wat voor muziek jij moet maken?
Lang antwoord: onze muziek kun je alleen spelen zonder zanger. Wij schrijven 'lineaire' nummers: we houden absoluut geen rekening met begrippen als couplet, refrein, herhaling, achtergrond/ruimte voor zang, etc. Een zanger toevoegen zou betekenen dat we een andere band worden.
... met als resultaat: zie het korte antwoord ;)
Alle digitale media komt van dezelfde mastering af: de CD-master. De Vinyl-master is minder luid, en dat hoor je voornamelijk in dat het laag wat mooier en minder verzopen is.
Over het vinyl gesproken: we hebben de testpressing inmiddels gehad, en ook al vinden we het hoog iets te schel hebben we toch besloten deze te laten persen.
Het blijkt een heel technisch verhaal te zijn, maar het heeft ermee te maken dat we nu een "lacquer master" hebben ipv een "Direct Metal Mastering". DMM zit dichter bij het frequentiebereik van CD, en lacquer is wat 'crispier'.
Het enige wat we aan het schelle hoog konden doen is de digitaal aangeleverde master ontdoen van wat hoog en een nieuwe lacqer master laten maken, wat tijdrovend (deadline is 30 januari) en duur (geld is op) is. En nog belangrijker: de uitkomst is onduidelijk. Wie weet zou die weer dof uitvallen en ga je alsnog de eerste master persen ...
Taai materiaal, dat vinylpersen.
Ik heb de digitale download zo'n 2 keer beluisterd, en het draagt wel een lekker melancholisch sfeertje met zich mee, wat ik wel tof vind.
Soms raak ik wat minder geboeid, vanwege de overdaad aan riffs en heftige stukken.
De rustige en anderszins afwijkende passages maken het geheel toch wel de moeite waard.
Ik ben benieuwd hoe het in de auto klinkt. :blast:
D'r zit wel veel (sub-)laag in de mix, of ligt dat aan mij?
Nee, laquer is een andere techniek van het maken van een negatief voor het persen van vinyl en die klinkt anders dan een koperen DMM-master.
Verder kan ik alleen maar oplezen wat er op Wikipedia staat ;)
Cool! :ok:
En het sub-laag? Ik heb juist de neiging om het laag wat aan te dikken als ik 'm in auto luister ...
Nou, het eerste nummer speelt hier. Toevallig staat er een glas single malt naast me. Lekker sound overigens, valt me meteen op.
edit: Holy schmoly, Conquistador! Mooi gevonden ...
edit2: Prima plaat. Super.
Ja, helemaal vergeten; Conquistador! Kiteman meets metal. :hide:
Mooi nummer!
Tnx!!! :crazyhappy:
De trompettist is van Pendejo! die ook op ons feestje spelen.
https://www.youtube.com/watch?v=UzTmb9nSoMI
Cool! Kaartje is gereserveerd trouwens. :ok:
Lekker zeg! Na een eerste luisterbeurt op de achtergrond zijn tot nu toe de standout tracks voor mij Conquistador en vooral ook Tarhunt.
Maar deze gaat zeker nog meer gedraaid worden, kan niet wachten op het vinyl.
Trouwens, ik heb hem even op metal-archives toegevoegd en ik zie dat je nog als eenmansbandje Molestiah hebt? Ga je daar nog wat mee doen? En is dat EPtje nog ergens te krijgen? Klinkt wel leuk op youtube, ik hou wel van dat soort obscure demotjes/eptjes.
:ok:
Oeh ... ja, die heb ik nog wel ... maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet meer in de openbaarheid hebben :sssh:
Ik heb nog een hele rits riffs/nummers/etc liggen waar ik nog altijd iets mee moet gaan doen. Ooit. ;)
Hij is mooi geworden! Reteknap dat jullie dit zo neerzetten.
Void en Conquistador zijn voorlopige favorieten. Void lekkere trage sludge doom vol tomtoms, yum (:)).
Ik hoor ook inderdaad wel erg veel laag. Niet dat ik dat per se erg vind :). De trompet had ook harder gemogen, maar ach. De schreeuwen voor en door Conquistador zijn gruwelijk.
Zoals ik zei vind ik het zoals het is compleet en mis ik niets, maar wat je hier zegt is natuurlijk niet helemaal geldig. Teksten kunnen net zo goed verhalend zijn zonder de gebruikelijke structuren.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA
Oh en.. ik heb je een PM gestuurd ;).
Haha.
Ik was nog vergeten lof te spreken over de productie. Dus bij deze. Ik vind hem heerlijk geproduceerd. Lekker rauw, heavy en toch lekker transparant en dynamisch. Gitaren klinken heerlijk zwaar en rauw en toch werkt het lekker samen met de aanwezige bas.
Ik kwam toen ik luisterde even op het idee om het verschil tussen MP3 320 en Flac te proberen te horen. (had ze beiden gedownload, mp3 voor op de telefoon) Tijden terug had ik dat wel eens geprobeerd maar toen hoorde ik geen verschil. Of iig niet genoeg om het niet als placebo af te doen. Maar op 1 of andere hoor ik dat hier heel erg duidelijk. En ik heb het idee dat dat ook wat aan de productie ligt. Maar misschien zijn mijn oren ook wel beter geworden.
Tjs. De opnames, mix, master, reproductie, etc zijn zo goed als het budget toestaat. Ik denk zelfs dat we "boven ons budget" hebben gepresteerd. ;)
Je moet niet vergeten dat wij als band, natuurlijk samen met een zeer succesvolle kickstarter!!!, alles zelf doen, zelf betalen, zelf beslissen, etc. Tot en met de barbeque op de release-party hebben we alles zelf gedaan.
Dat is gaaf en tijdrovend, je hebt overal eindregie over ... maar daar zit ook het gevaar: je bent zo goed als dat je zelf bent.
Denk je dat het nog een stuk beter had gekund met een groot budget dan? Ik denk niet dat daar bij jullie zoveel gevaar is, jullie zijn hier zo te horen aardig goed in. En het belangrijkste: het geeft de band een eigen geluid.
Andy Sneap bijv. kan heel goed produceren. Maar ik hoef niet op iedere plaat zijn squeaky cleane productie te horen. Word ook wat saai.
Een vriend van mij heeft ook de digitale download beluisterd, maar vind met name de mix t.o.v. Rise een stuk minder.
Hij vindt de mix van Rise beter gebalanceerd, en hij heeft de indruk dat er meer laag in de gitaren zit op Rise.
Hij is wel benieuwd hoe jullie daar tegenover staan.
Ik ben het op zich wel met hem eens, maar vind het zelf allemaal een beetje muggenzifterij, het is gewoon een goed album, en dat ie anders klinkt dan de vorige, en dat er veel sub-laag in zit neem ik op de koop toe.
Er zit juist meer sub in de bas, de gitaren zijn vrij droog gehouden. Kan ook zijn dat de master iets te veel in de sub-regionen zit.
Rise was voornamelijk drums, met een beetje gitaar. Nu hebben we de gitaren veel verder naar de voorgrond gehaald. Qua mix kun je dus eigenlijk niets vergelijken met Rise, iets met appels en peren ;)