Meest memorabele graspopmomenten:
Alestorm
Korpiklaani
Primordial
Moonspell
My Dying Bride
Jammer van Opeth :(
Zeker een geslaagde editie.
Printable View
Meest memorabele graspopmomenten:
Alestorm
Korpiklaani
Primordial
Moonspell
My Dying Bride
Jammer van Opeth :(
Zeker een geslaagde editie.
Had Opeth gecancelled..?
Iemand nog At The Gates & Immortal gezien?
Het was tof :D
Nu op naar Wacken 08!
ik heb het eerste half uurtje of zo van nile gezien. Heel goed. Bring me the horizon was echter minder. Het geluid was slecht gemixt en het was eigelijk een grote brei. 36 crazyfists daarentegen.Bleeding trough en soilwork waren ook heel goed.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geoffrey
edit: vergeet ik At the gates nog. Die waren echt super, imho veel beter dan in flames.
ja ,mis typed sorry niet gezienCitaat:
spijtig dat het weer voorbij is:(
arch enemy(waar ik voor kwam)was echt super!!!
kiss was ook heel goed alleen spijtig van de stroompanne
malmsteen was ook echt super
forbidden was ook super
Cavalera Conspiracy waren ook echt super!!
morbid angel was ook vet
bullet for my valentine was goed
dat waren de beste groepen voor mij toch:p
kan niet wachten tot volgend jaar
Heb wat filmpjes gemaakt ze staan op youtube onder de naam TwanJacobs...
is niet veel maar misschien leuk om te zien..
Mooie graspop!
In Flames was echt gaaf, een van de betere optredens. Ken er vrij weinig nummers van maar ik vond ze toch het beste klinken.
At the Gates was (verrassend) ook heel goed.
KISS en Iron maiden waren lekker genieten en meeschreeuwen.
Heb nog een paar mooie filmpjes geschoten bij de zeer grote wall en circlepit van Bring Me The Horizon.
Arch Enemy was ook wel mooi. 3 nummers gehoord en even gepit met een paar vrouwtjes en daarna weer aansluiten bij Maiden.
Alleen de bass stond op vrijdag en zaterdag VEELS te hard bij het mainstage podium.
Maar al met al een geslaagd graspop :)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus
idd bij malmsteen was de bas veel te fel. Bij iced earth was het wel in orde, maar k had de indruk dat de lead stiller stond dan Schaffer
Same here bucko. :satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wickerman
Echt heerlijk. Zo tussen de groepen door wazig rondlopen enzo... Vrijdag heb ik eigenlijk vooral bekertjes geraapt... (verveelde me) in totaal 40 drankjetons :cooler: Heb me eens goed laten gaan 's nachts. En zondag was nog beter... Gratis Jagermeester en bier.
Hoogtepunten:
At the Gates
Testament
Skindred
Soilwork
Spanje-Duitsland
Kiss
Iron Maiden
Forbidden
Obituary
Dieptepunten:
Judas Priest
Converge
Apocalyptica
Bring me the Horizon
Malmsteen
was niks mis met priest vond ik. Niet heel mijn ding, maar toch niet echt slecht.
Zo, lekker gedouched, kater wegwerken met nog meer bier nu.
Affijn, voor alle strandzjanetten die wat van mijn Graspop willen weten:
Korpiklaani - Awesome!!! Lekker zitten dansen en springen!
Alestrom - Godverdomme, daar ging het bier wel heeel hard!
Dying Fetus (!) - Damn, niet verwacht, supervet!
Testament - Gaaf!
Echte hoogtepunten: (Ik blijf een Gothenburg junk (Hulde aan de Noren met "Gothenburg metal sucks 1000 cocks" btw, heb me rot gelachen)
Soilwork - Eindelijk! Nieuwe album was weer gaaf, plus nog wat klassiekers, helemaal te gek /front row voor mij
At the Gates: Damn, sprakeloos, weer front row met mijn nieuwe Zweedse vrienden, ronduit geweldig!
Immortal - 3rde keer al voor mij, blijft weergaloos, jammer van de vuurshow, maar de setlist maakte dit helemaal goed!
Obituary - Suprise, live nog mooier, genieten!
Maar ook wat dieptepunten:
Morbid Angel - Wat een k***** geluid, sowieso niet echt een favo band
Cavalera Conspiracy - Noem jezelf dan gewoon weer Sepultura.
Opeth - Damn nu moet ik wachten op Wacken.
Arch Enemy niet gezien, bier was aanlokkelijker dan alles na het tweede album.
Iron Maiden, wat lachen aan het einde tijdens het veelvuldig zoeken op de grond naar spulletjes "Heeft iemand mijn voeten gezien?"
Glazenrapers - Paupers.
Belgen - Arrogant volk helaas, uiteraard tof volk bij, maar om Hollanders nou de heletijd belachelijk te maken, nee. Aan degene die knock out ging door mijn afstandsworp met een blikje Duits bier - excuses.
Voor verdere verhalen, drink op Wacken een biertje met mij, en we hebben het er eens over! Overigens kan dit festival niet tippen aan Wacken, op welk front dan ook. Bovendien is alles ook nog eens dubbel zo duur, naar het lijkt.
Het was me het feestje wel, ik heb genoten, maar ik ga niet weer. Volgend jaar Metalcamp & Wacken.
Ga je dit jaar dan ook naar Wacken?
Belgen vallen wel nog mee ;) (sommige)
Elk jaar kerel.Citaat:
Het zijn toch maar de Belgen die het organiseren.
:hippie:
Ik vind Graspop veel gezelliger kwa sfeer dan bijvoorbeeld Fields Of Rock,
Komt misschien omdat ik een limburger ben.
Het was weer leuk!!!
At The Gates was veruit het heerlijkst om te aanschouwen en vond het uitvallen van Volbeat en Opeth toch wel erg 'spijtig'. (om in Belze termen te blijven;))
Wat is de muziek van Kiss trouwens van bedroevend laag niveau... De show daarentegen: :cooler:
kiss ga je dan ook kijken voor de show ;)
Was da, Kiss?
graspop is toch nog atijd beter dan rock werchter ofzo vind ik.
volgend jaar ook wacken!
Wacken is zeg maar dubbel zo goed ;)
whii :chicken:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Tranquillity
Graspop was cool. :cooler:
My Dying Bride, wow wat is dat toch vet. Ik heb het weer eens herontdekt.
Tja verder was al het bovengenoemde voornamelijk ook gewoon awesome.
Maar ik heb toch het hele festival door zitten schelden op het geluid. Sonata Arctica was denk ik het wel het grootste dieptepunt.
Arch Enemy nauwelijks gezien door die fucking drukte, ik ga niet in een overvolle tent staan luisteren naar een band die ik verder totaal niet zie.
Oh en wie heeft er ook nog Action in DC meegekregen ? Ik stond daar binnen op het einde, dat was echt vette shit !
Geniaal toch. 'Alma sjans' dat ik de bands die ik wou zien ook daadwerkelijk gezien heb. Ik heb menig Groezrock gewoon op de campsite doorgebracht, bij gebrek aan gevoel voor evenwicht en het binnenhouden van mijn maaginhoud ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thunders1988
Iemand vertelde mij dat wacken veel te groot is zo groot dat het niet meer leuk is.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Tranquillity
is ook zo.
Graspop was zeer zeker geslaagd!!
Een hoop goede punten zijn allemaal al genoemd maar ik vroeg me af wat de mensen hier van Sabaton vonden? Niet dat ik het de meest orginele muziek vindt, maar die zanger is wel echt een verdomd goede frontman in z'n interactie met het publiek & stagepressence. Ik was zelf er best onder de indruk van voor zo'n (relatief) kleine band.
Ik ben alleen zondag geweest, maar heel de dag was zalig. Eesrt Rose Tattoo, was goed. Vanaf 3 uur naar Soilwork etc gaan kijken, vond ik wel goed maar een beeetje saai (in de zin van weinig veranderingen in de opbouw van liedjes etc). At The Gates en Arch Enemy waren het hoogtepunt! Ontzettend genoten, stond helemaal vooraan aan die ijzeren hekken. Maiden heb ik gezien, dat was gewoon goed. Ik was te brak om Action in DC te zien, maar wat een vette stem heeft die zanger! Ik dacht eerst dat ze een cd hadden opgezet tijdens het opbouwen van hun set-up.
Wacken zit nu op 60000 tot 80000 man geloof ik en de organisatie heeft besloten het festival niet meer groter te laten worden. En ik vind het nog niet te groot eigenlijk.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strangegun
Ik hou meer van kleinere festivals, zoals Graspop vroeger was, pakweg 20.000 man, en camping vlakbij, da's toch veel gezelliger.
denk zelfs niet dat ik volgend jaar nog naar graspop ga, of toch niet op camping, begint me elk jaar meer en meer tegen te steken.
Ik vond dat het lopen naar het festivalterrein vanaf de camping toch wel erg ver was op internet stond 300 meter... 20 minuten lopen of 15 ofzo
Überhaupt ooit op Wacken geweest? Het is inderdaad groot, maar wel zo goed gedaan dat het daadwerkelijk gezellig is. Alles is heel goed bereikbaar, net zo ver lopen als GMM. Bovendien is de organisatie schrikbarend veel beter. En het geluid ook.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pol
Als je vroeg naar Wacken gaat is het niet zo ver lopen :)
Zeker niet als je weet dat er dit jaar 140.000 man op Graspop was... :chicken:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiellem
dan waren die toch niet allemaal tegelijk daar.
idd Wacken heeft geen dagkaarten (meer), en de drukste dag (zondag) van graspop had zon 55 duizend man geloof ik
Het was fantastisch, alleen kunnen ze het geluid daar echt niet fatsoenlijk afstellen.
De bas stond bijna altijd veel te luid waardoor je wanneer er snel op de basdrum gespeeld werd (wat je bij metal dus wel vrij veel hebt) je bijna niets anders kon horen, wat zeer jammer was. Gelukkig stond de bas bij de hoofdacts niet zo luid.
waar je dat haalt weet ik niet, maar normaal is er op graspop maar een capaciteit voor ongeveer 50000 man. En ook dit jaar zal dat aantal niet (veel) overschreden zijn.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zjef
Als je weet dat in Belgie Rock Werchter het grootste festival is met ongeveer 85000 man, is 140000 toch overdreven (misschien inderdaad gespreid over de 3 dagen...)
In totaal 130.000 (of 140.000 weet ik veel) man, zondag de meeste met 55.000. Dus geen 130.000 tegelijk zoals je zegt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2