Onderwerpen samengevoegd.
Lees dit topic eens door, little biaz, er worden ook bassen van Cort besproken.
Printable View
Onderwerpen samengevoegd.
Lees dit topic eens door, little biaz, er worden ook bassen van Cort besproken.
een Cort New Action (is dat m?) kost nieuw 240, vind k dus aan de prijzige kant, kan wel wat vanaf. Is een leuke beginnersbas.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door little biaz
@BassBitch, dit was geloof ik niet dezelfde cort...
Ach, Cort of Cort... :D
2 jaar spelen en dan nog een beginnersbas? De stagg op de foto heb ik ook een aantal keer op gespeeld, bij n vriendin van me, maar is (naar mijn mening) erg... bagger? Voor 100 euro kun je ook niet een geweldige bas verwachten... tje als je niet zoveel geld hebt, al is op marktplaats is ook wel wat te vinden voor niet teveel geld. Misschien iets meer uitgeven... maar dat kun je wel horen!
Gr, bassiste.
Misschien denken jullie 'ow, de zóveelste beginner', maar goed, toch maar 'n poging wagen :)
Ik ben min of meer gevraagd voor 'n bandje om te komen bassen.
Ik speel nu redelijk bas, in ieder geval, na even oefenen heb ik het zo weer opgepikt :)
Nu zoek ik een basgitaar doe goed genoeg is om mee op te treden, redelijk mee te kunnen oefenen, en waarmee ik 'n paar jaar vooruit mee kan ( ik ben geen full-time basser weet je).
Maar het grote probleem: mijn budget ligt heel laag, heb er eigenlijk geen geld voor.
Weet iemand 'n alternatief, of zijn bepaalde bassen gewoon erg goed? (kom nou niet aan met verhalen van 'zelf testen', en 'als jij die plank lekker vind spelen', want ik kan bassen, maar weet weinig van basgitaren..)
Wie, oh wie helpt mij?
Je hoeft niets van basgitaren te weten om een favoriet te hebben. Als je 2 basgitaren in handen hebt dan vind je er 1 lekkerder spelen.. als die dan nog een beter geluid heeft (ook de moeite waard om naar te kijken) dan weet je welke je moet hebben.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blend
En voor voorbeelden kan je t beste deze post een beetje doorspitten.... maar om wat namen te noemen (willekeurige volgorde van bassen die zo in me op komen uit dit topic) Squier, OLP, Cort... en zo zijn er vast nog wel een paar
Zijn die bassen ook goed genoeg? voor de duidelijkheid: ik zoek dus géén beginnerssetje oid.
Tot nu toe heb ik weinig vergelijkmateriaal, dan zou ik 'n stuk of 6 bassen moeten proberen. Het zou toch wel aardig zijn als ik mee kon spelen met 'n Fender Tele en dat soort kwaliteit :)
ligt heel erg aan je budget....
En t ligt er ook aan aan wie je t vraagt
Iets boven de prijsklasse die ik net noemde heb je de musicman SUB, die is gewoon goed, en je kan een mexicaanse fender nemen, zijn net een slag beter misschien... maar ook meteen duurder dus.
en hoe stom het ook gaat klinken, de enige die kan beoordelen of het goed genoeg is: dat ben jij... wat jij goed vind klinken, hoef ik niet goed te vinden en andersom...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blend
verder zal je inderdaad aan een fender geen buil vallen, maar ook cort is erg goed...
maar je hebt wienig budget zeg je... maar je wilt wel een goede bass ergens ga je daar de fout in... maar goed ga is kijken naar een squier... de nieuwe vintage series schijnt goed te zijn, maar kost je ook 280 euro...
en geen beginners setje, met beginners budget, vraagt om ene heleboel geluk...
Die Squiers vond ik opzich wel aardig, niet geweldig ofzo. Heeft er iemand ervaring met de London City P-bass??