het zijn wel prachtige gitaren :eek:
Printable View
het zijn wel prachtige gitaren :eek:
ik denk dat ik juist die soberheid zo mooi vind.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
de reisgitaar van mattia sprak mij daarom ook zo aan.
het hout spreekt voor zichzelf en heeft geen tierelantijnen nodig.
maar ik denk dat het goed is als anno de draad weer oppakt, iemand met een eigen idee (nee ik bedoel niet de modellen) en die het ook kan maken.
zo heb je heins en je had/hebt ook nog rose guitars, maar daar hoor je niks meer van en vraag mij af of die nog bezig is.
en wat keuze in friesland wat betreft custom bouwers is nooit weg.
(al zal ik er zelf waarschijnlijk wel nooit een kunnen kopen ;-) )
ik ben wel bang dat de markt voor dergelijke gitaren in nederland helaas redelijk beperkt is, in een winkel waar ik een tijdje in het weekend gewerkt heb hing er een Galama tele in consignatie en die heeft daar heel erg lang gehangen gewoon omdat mensen de gitaar niet kenden (prijs had er ook wel een beetje mee te maken)
Veel van Anno's gitaren zijn naar Zweden en de states gegaan.
weet ik, maar de mark toen en de markt nu is heel anders, Galama was een relatief grote speler in de periode dat je eigenlijk alleen Schecter had die een vergelijkbaar product maakte (maar dan in de bolt on variant)
nu zijn er veel meer boutique bouwers en zal hij daar tegen op moeten boksen en dan is de vraag of zijn naam in het buitenland nog "bekend" genoeg is om voldoende vraag te genereren om er van te kunnen bestaan.
het is hem overigens van harte gegunt maar ik hoop wel dat hij er nog een baan bij heeft :D
Fred,ik had het over kwaliteit,niet over boomsoorten.
Als je Anno kent snap je dat van dat ivoor ook.
Het doet er misschien op het eerste gezicht weinig toe maar het zijn nou nèt dat soort details die ze zo goed maakt.
Ken je dat fragment uit Spinal Tap over de sustain van die 59 er LP?
Zo`n sustain hebben Galama`s ook.
Nigel: "The sustain, listen to it."
Marty: "I'm not hearing anything."
Nigel: "You would, though, if it were playing because it really-- It's famous for it's sustain. I mean, you can just hold it."
Marty: "I mean..."
Nigel: "Ahhhhhh! You could go and have a bite and, ahhhhh, you still be hearing that one."
Don't touch it!
:)
Fred had het ook over kwaliteit, als je tussen de regels leest tenminste.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EdJ
En een detail als ivoor. Het blijft ivoor en waar Fred gelijk in heeft, dat is heel moeilijk te achterhalen of het legaal is. Het maakt het meer een leuk aardigheidje dan dat je kunt zeggen dat het echt iets aan het geluid doet (tov been dan, niet plastic).
Wellus! Nietus!Wellus!Nietus!