Thanks voor de uitleg :)
Ik had er wel van gehoord, het uiteinde tussen 2 wikkelingen klemmen, maar ik heb nooit goed begrepen hoe... volgende keer gelijk proberen :)
Printable View
Thanks voor de uitleg :)
Ik had er wel van gehoord, het uiteinde tussen 2 wikkelingen klemmen, maar ik heb nooit goed begrepen hoe... volgende keer gelijk proberen :)
Net even getest met een geknalde snaar. Werkt lekker vlot, komt geen winder meer aan te pas. Nou had ik voorheen geen moeite met hersnaren, maar dit is een leuk truukje.
Net al mijn snaren op deze manier verwisseld, werkt uitstekend :D
Alleen het kan toch geen kwaad als ik heel even al mijn snaren van de gitaar heb gehaald? De topkam bleef gewoon zitten, maar word de hals dan niet krom na een kwartiertje?
Nou, dan vind ik dat je het nog aardig lang hebt volgehouden.....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sofa
Je kan met deze methode de snaren anders heel goed een voor een afhalen en vervangen
En dan nog, het is nergens voor nodig om de snaren één voor één te wisselen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord
Ik merk nu dat het met "slotted" mechanieken (die ouderwetse klusons op ouderwetse Fenders dus) nóg makkelijker is: je hoeft de snaar niet meer door het gaatje te mikken, maar maakt een lusje en vouwt dit om de helft van het mechaniek (dus door de sleuf). Om de snaren eraf te halen hoef je nu al helemaal bijna niets meer te doen.
Ok, het merendeel van dit bericht zal onbegrijpelijk zijn voor de meeste mensen.
Yoo tnx man! Goeie methode! Kheb het net ff toegepast, dit is wel de beste methode die ik ooit gebruikt heb! Bedankt!
+1
Fantastische methode
Ook heel blij. Werkt geweldig.
Als je de snaar in je volle hand vasthoudt krijg je echt geen knik. Verder een uitstekende methode die bij lage snaren meteen goed werkt, mijn ervaring is dat het met dunne snaren iets oefening vereist maar dan werkt het super.