-
En zo ziet het er uit met de frets gebevelled (?). Eerst een bevel vijl gemaakt met een blokje hout en een gamma-vijl onder 35 graden en dan maar vijlen.
http://home.tiscali.nl/hassent/Fotos...-07-hals-5.jpg
http://home.tiscali.nl/hassent/Fotos...-07-hals-4.jpg
Nu de frets nog levelen (is bijna niet nodig) en de eindjes dressen. Dan is dit zover klaar.
-
mooie kleurtjes di inlays:p of is het gezichtsbedrog?
-
Is gewoon abalone, niet echt iets bijzonders hoor.
-
ok:pwat ga je nu eigenlijk maken?een tele of wat ga je maken want aan de kop te zien is het een ibanez headstock niet?
-
Je vraagt het zo in de trent van "waar ben je nou helemaal mee bezig" :seriousf: .
Het wordt een Tele met een floyd rose, 2 humbuckers met splitcoil en een reversed ibanez style headstock.
De body wordt ook gestroomlijnd met een armrest, bellycut en uitsparing om beter bij de hoge frets te komen (a la PRS).
Dat is het in het kort.
-
srry dat ik zo overkwam:pwas helemaal niet de bedoeling.in het begin op de foto's zag ik zo'n kapjes voor een floyd rose.maar op de laatste foto's zijn ze weg :???:
-
-
laat maar ik heb het al gezien:p
-
Hey Hassent,
Eindelijk weer verder met de FR-tele. Ik ben zelf geen teleman, maar als ik er zelf een zou bouwen, zou ik er zeker een bling-bling FR in doen. Maargoed...
Netjes fretwerk hoor!!! Mooi halsje aan het worden.
Wat betreft dat levelen, dat zou ik toch zeker wel doen. Bij mijn PRS dacht ik op het eerste gezicht ook dat alles er aardig netjes en vlak op lag, totdat ik er een lange liniaal overheen legde, toch maar geleveled en moest best nog wel een beetje corrigeren en recrownen. Wat betreft het levelen, ik heb eerst alle fretten afgetekend met een merkstift/benzinestift (of zulks). Dan kun je goed zien of je alle fretten hebt gehad. Heb tip heb ik destijds bij diverse medebouwers gelezen.
Komt het door het lichtinval op de foto of heb je tijdens het bevelen de toets een beetje mee gapakt? Of zie ik het niet goed?
Wat betreft de fretbender die ik heb gemaakt, die had een behoorlijk kleine radius om de frets in een iets kleinere radius te krijgen dan de gewenste 12".
Hoeveel precies, weet ik niet maar volgens mij was het iets van 6". Echt klein dus!!! Het moet op zich lukken want de frets van m'n PRS is Dunlop Jumbo 6000, en volgens mij is zo'n beetje de grootste Jumbo fret voor een gitaar die er is!!! Kortom, een kleinere radius moet werken.
vr.gr.
Branko
-
Klopt, ik heb de toets wat mee gebeveled. Dat is op m'n JS-1 ook zo en dat speelt erg lekker. De frets ga ik ook wel levelen maar moet nog even moed verzamelen, met name voor het re-crownen.
Zo'n bevel vijl werkt trouwens echt perfect! Ik kan me een reactie van G.G. herinneren die het het meest waardeloos stuk gereedschap vond, maar ik vond het eigenlijk super werken.