-
Op http://www.guitarnuts.com/wiring/shielding/shield3.php staat toch echt 0,33uF. Ik heb dat aardverbindinkje toch maar ff weggehaald. Kon zo toch niet rustig gaan slapen :D
Tonepots werken weer zoals ze bedoeld zijn. Gitaar lijkt idd stiller. Binnenkort maar ff in de oefenruimte testen op stevig volume.
-
Nou, 't heb effe geduurd, maar mijn shielding lijkt eindelijk te zijn zoals 'ie moet zijn. Bij mijn vorige test bleek na transport naar de oefenruimte het contact tussen mijn onwijs ruk aangebrachte aluminiumfolie en de slagplaat al volledig instabiel met een hoop getik en geknetter als resultaat. Ik heb de aluminumfolie dus deruit geflikkerd en vervangen met Praxis alutape. Thx BamBuFan1, alutape zonder isolerende toplaag en met witte achterkant bleek hier moeilijk te vinden!
Ik heb de shielding condensator en de ring waarop ik alle aardes had gesoldeerd eruit geflikkerd. Shielding en signaalaarde rechtstreeks aan elkaar gesoldeerd en klaar! Dat werkte veel beter (met dank aan de Minister van Ampzaken). Verder heb ik de signaalkabeltjes vanaf de elementen en tussen de pots en de switch ook omwikkeld met alutape en geaard als extra buffer. De jackholte is ook geshield, waarbij ik een draadje door het signaalkabelgat van de jackholte naar de controlholte heb geleid, dat ik in aan beide zijden aan de shielding heb gesoldeerd met nog een laagje alutape erover voor extra fixatie.
Het resultaat lijkt thuis, op mijn ongeaarde stopcontacten, al indrukwekkend! De final test volgt deze week in de oefenruimte, maar ik verwacht geen problemen meer. Iedereen die vragen heeft kan voortaan bij mij terecht, want ik heb geloof ik alle mogelijke fouten gemaakt en (met de nodige gitaarnetondersteuning) weer opgelost. Ik ben ondertussen zwaar shieldingexpert :D
Bedankt piepels!
-
-
Is het ook nuttig dit te doen bij een gitaar met actieve elementen (vb. EMG's) ?