jezus die body is godsgeklaagd mooi man!
Printable View
jezus die body is godsgeklaagd mooi man!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rw
Dank je Rw, en dat voor tophout dat gewoon bij de bouwmarkt ligt, als je ff goed zoekt.......
Zal vanmiddag eens een plaatje posten van de top, toets en het kopfineer, is zo'n gruwelijk mooie naturel combinatie dat ik er nieteens een kleurlak overheen durf te doen.
oh help wat ziet dit er MOOI uit... ik ben alleen zo benieuwd naar wat voor eigenschappen die top heeft.
tis toch mahonie/merbau body en beuken hals...?
Yep, met Rosewood toets. Het merbau zal het geluid iets dempen volgen Vox. Het beuken heeft ongeveer de eigenschappen van esdoorn, dus ik laat de hals zo ver mogelijk doorlopen in de body.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
De P90's geven al iets meer hoog dan humbuckers, en ik zou eventueel 500K potmeters kunnen gebruiken ipv 250K potmeters om het hoog er iets meer uit te halen.
Zo wordt ie ongeveer:
http://img101.imageshack.us/img101/6...ge00080cz1.jpg
De topkam ga ik inleggen in de toets (zoals het bij een strat is), dan kan ik het achterste stukje van de toets schuin afvijlen en aan laten sluiten op het Wenge fineer op de kop. Dat wenge heeft exact dezelfde kleur als de toets, en dan lijkt het 1 stuk dat over de kop achterover gevouwen is.
EDIT: op de foto is het wenge al geschuurd en de toets is ruw, vandaar dat je nog kleurverschil ziet, dat verschil is straks weg.
maar goed dat dat wenge dezelfde kleur heeft, anders had ik het geheel wat rommelig gevonden met al die kleuren bruin. ik ben een liefhebber van hout, maar al die soorten zouden rommelig zijn. zoals het op de foto lijkt had ik zoiets van... tja. maar als jij zegt dat de kleur gelijk is, dan is dat probleem natuurlijk niet aanwezig.
keep it up: wordt gaaf.
harrald
Echt geweldig! Waar is eigenlijk die mooie neckthrough Strat gebleven???
die is nog niet af :P
Body en top zijn gevlakt, absoluut naadloze verbinding.
Gevlakt met een zelfgemaakt hulpmiddeltje, zie topic "vlakbakkie" als je geen dikte bank hebt, maar wel zelf je hout op dikte wil brengen en wilt vlakken.
http://img149.imageshack.us/img149/5...ge00081zk4.jpg
Hey GG :)
Gaat prima zo !
Ben heel benieuwd hoe de afloop wordt, succes verder,
groetjes Charlotte.:hippie:
I just got one thing to say:
WWWWAAAUUUWWW!!!!!
vr.gr.
Branko