Tja had zo mijn twijfels maar ben toch wel benieuwd naar het eind resultaat..!!
Printable View
Tja had zo mijn twijfels maar ben toch wel benieuwd naar het eind resultaat..!!
Als je het echt zwevend hebt gemaakt, gaat dit véél effect hebben. Maar, sommigen maken iets zo zwevend dat het als een klankkast gaat werken. Let daar mee op. Let ook op met bevestigingen. Elk contact van binnenpanelen met buitenkant is een lek. Je mag nog zo'n professionele isolatie hebben, maar als ze slecht is aangebracht... nougatbollen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emieltje
BTW: in België is een studio gebouwd, waar geen deur in hangt toch hoor je aan de buitenkant van de ruimte niets! De toegang tot de studio is een gang in een boogvorm. Tegen de muren van die gang is absorptiemateriaal aangebracht. De geluidsgolven gaan van de studio in die gang en worden geabsorbeerd in het absorptiemateriaal, waardoor er geen geluid uit de studio gaat. Dit is uiteraard geen optie voor jouw blokhut, maar is enkel om aan te geven hoe belangrijk absorptiemateriaal is. En, hoe je de isolatieslangen zou kunnen uitvoeren?
Als je geluid naar de buurt wil uitschakelen, moet je enerzijds het geluid binnenin absorberen (met vb. noppenschuim, hoe dikker hoe beter) en daarachter moet isolatie komen. Als je echter al een goeie absorptie hebt, gaat er uiteraard veel minder kunnen doorstoten naar buiten.
Op jouw vloer komt laminaat. Er bestaat ook een vezelplaat met heel grove structuur, dit werkt veel beter. En hier dan een DIKKE mat op
Qua geluidsabsorbtie en isolatie moet je onderscheid maken tussen de frequenties. Lage tonen vereisen massa, waar ze zich kunnen in planten en uitsterven. Als het enkel gaat fungeren voor gitaar, vormt dit niet zo'n probleem,
Hij bedoelt OSB plaatmateriaal en dat zijn vloerplaten die redelijk goedkoop zijn.
De laagste toon van een gitaar zit overigens iets boven de 80 hz en dat is ook best al laag.
Let op voor condensatie! Die isofix lijkt me niet ideaal voor de vloer. Ik zou eerder voor styrodur platen gaan. Die pakken geen vocht op. Wellicht dempen ze minder, maar dat compenseer je door een dikke mat. Deze laatste kan je regelmatig eens buiten laten verluchten. Want dit is mijn grootste bezorgdheid: vocht en condens!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emieltje
Dat fotootje van jouw dak : als je iets gaat aanbregen tegen die spanten, gaat een groot deel van jouw werk/kosten v/d isolatie verloren. Let op voor contact. Geen platen rechtstreeks op die spanten aanbrengen!
Oeps, ondertussen zie ik dat je de Gyproc niet rechtstreeks tegen de spanten hebt, dat is goed zo.
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh, had gisteren de korte kant helemaal met gipsplaten beplakt. Vandaag de stutbalken weg. Zag er goed uit. Ga ik net kijken ligt de hele rij op de grond. Mooi K*T :mad:
Nu toch maar kijken of ik van het weekend ergens zwevende profielen kan scoren ergens. Want dit gaat niet werken. Durf de lange kant niet meer vast te maken, want das meer gewicht met minder contactpunten... De bison montagekit super werkt ook super, maar de lijm van de isofix (waartussen het aluminium plaatje zit) is van mindere kwaliteit.
Iemand anders nog een idee?
De isofix gaat gewoon op de vloer. Vocht zal wel meevallen, aangezien ik straks eers alle randen aan de onderkant van de gipsplaten ga dichtpurren. Daarnaast heb ik nog 5 pakken en die staan in de weg en hebben een hoop geld gekost.... (geen argument qua isolatie, maar wel qua portemonnee). Het laminaat is (voorlopig) van de baan. Ik heb nog een groot stuk vloerbedekking uit mijn vorige huis liggen. Die gaat er eerst op. Kan ik even doorsparen voor een nieuw vloertje.
Als je echt de Isofix op de vloer wilt leggen:
Leg in Godsnaam iets tussen de Isofix en de vloerbedekking.
Al zijn het maar ruwe multiplex timmerpanelen van 244x122x8.
Je loopt zo onherroepelijk de vloerbedekking en de Isofix kapot.
Das ook zund vant geld, nie?
De vloer ziet er als volgt uit: laag isofix, landbouwplastic, houten platen, vloerbedekking. Dus daar is al rekening mee gehouden. Nog even terug naar het plafond. Volgens mij heeft han het eens gehad over Resilient Channels. Nou heb ik geloof iets soortgelijks gevonden wat zo ook bij mijn Gamma hebben, het is deze (de rachel van 3 meter). Is dat hetzelfde? Kan ik dat gelijk op de dakbalken vastmaken?! of moet daar nog iets tussen?
Resilient channel is wat anders Emiel, wat jij hebt gezien zijn gewoon metalen profielen voor het maken van een tussenwand.
Kijk maar eens hier, vind je ook veel afbeeldingen. http://www.google.com/search?hl=en&c...hannel&spell=1
Overigens heb ik het al eerder gehad over de sandwich constructie van twee latten met een laagje foam er tussen en die heb ik een aannemer zien gebruiken in een nieuwe studio, dat moet dus te krijgen zijn.
http://www.kineticsnoise.com/arch/is...omax_color.jpg Dit is een resilient channel voorbeeld.
Even tussendoor; het zwevend maken van de vloer; welk materiaal is het gunstigst om de trillilngen te dempen?dacht zelf aan rubber, aangezien schuim waarschijnlijk de druk niet aankan... lees trouwens ook vaker dat een zandondergrond flink zou helpen... iemand daaer ervaring mee?