een fockin goeie gitarist zonder gibson, dat issie!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
net als een kutgitarist met een gibson niets meer is dan.....
..... een kutgitarist met een gibson.
Printable View
een fockin goeie gitarist zonder gibson, dat issie!Citaat:
net als een kutgitarist met een gibson niets meer is dan.....
..... een kutgitarist met een gibson.
we zijn wel heel erg zwart wit. :)
natuurlijk gaat het in de eerste instantie om een goede gitaar die goed speelt en klinkt. en natuurlijk heeft gibson ook brandhout gemaakt.
maar het een sluit het ander niet uit. een gitaar van een goed merk betekend toch niet dat de gitarist bagger is? en een onbekend merk betekend ook niet dat de gitarist super is.
de term mainstream is een beetje ver gezocht denk ik tenzij je zo ver uit je hokje wilt breken dat je anderen er in stopt :)
nummer 1 is geluid en speelbaarheid. een slechte gibson van goud is bagger. maar een gibson of een prs is alf een droom. ik heb een fender uit 79 gehad maar die ging zoweer weg omdat ik m niet lekker vond spelen.
en een gibson is geowon mijn ding. en dan wil ik gelijk iets waar ik kwa emotie ook helemaal achter kan staan.
Nocki
Ergens kan ik me dat wel voorstellen. Maar ik denk ook dat het het publiek geen reet uitmaakt of er een Gibson logo opstaat.Citaat:
Sterker nog: als ik bij een concert sta en ik hoor een geweldig geluid uit een gitaar waar geen Gibson op staat, krijgt dat eerder mijn complimenten dan die gitaar met geweldig geluid én Gibson logo. Niet dat ik iets tegen Gibson heb.
Dan nog iets:
Je hebt de keus: een gitaar die helemaal goed aanvoelt, geweldig klinkt en er mooi uitziet, of een Gibson die het zowel op gebied van feel als sound nét niet is. Welke kies je?
Zoals gezegd staat de plank op nummer 1 en niet het merk. maar ik denk dat ik de super gitaar ook laat staan.
Ik ga nu nog eens goed geld uitgeven en het moet 100% zijn.
bespeelbaarheid en klank staan voorop. daarna het merk. maar een super gitaar die niet is zoals ik wil koop ik ook niet.
alles moet gewoon kloppen.geen concessies!
Nocki
Dus het merk staat op een gedeelde nummer 1 met feel en sound ;)
Ik heb liever een goede versterker dan een 'goede' gitaar. Je epiphone inpluggen op een goede amp klink altijd nog beter dan je gibson op een barrel inpluggen...
Merken zeggen niet altijd alles. Het gaat erom of het voor jou goed klinkt. Als je je ook nog druk moet maken om het publiek. Dat gaat alleen maar ten koste van je creativiteit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
Precies! net als de kleur de bescherming, koffer, kabels, versterker, kleding, muziekstijl, klank, volume, niveau enzo.
alles moet goed zijn!
en ik weet zeker dat als ik ht podium op stap en ik trots ben op mijn Mesa Roadster stack, mn pedalboard, mn gibson, mn kleding en mn band en ik wete dat we samen wat goes gaan doen dan straal ik dat uit. dan straalt heel de band dat uit! en dan krijg je chemie!!!
je zou eens moeten weten hoeveel mensen er op het podium staan en zichzelf slecht horen, slecht gestemd staan, kraken hebben in gitaar kabels en versterker... die mensen stralen het lose gevol uit! ik wil dat niet! het moet 100% zijn.
de mensen die komen kijken naar de band en nara mij hebben moeite daarvoor gedaan. soms nog 5 euro neergelegd ofzo en die hebben recht op iets!
en ik vind het super om die gitarist uit zn dak te zien gaan met zn mooie gitaar! en dat kan die alleen maar als tie zich kiplekker voelt. en dat kan die niet als tie zich zorgen moet maken om zn gear...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hidde630
ik denk dat als je ene goede amp hebt je het verschil ook h=beterhoort tussen de vershillende gitaren. dat is ook de reden dat ik een andere gitaar wil. ik ben tevreden over mn gitaar maar het kan beter. 110%!!!!!
kleur? ik lig er dus echt niet wakker van als mijn snoer niet matcht bij mijn schoenen hoor!
kijk das weer het andere uiterste... kleur vn de kabel bedoel ik natuurlijk niet.
Nocki, sorry hoor maar volgens mij heb je hulp nodig...
http://images.wndu.com/about/pics/pic_2376.jpg